Page 3 of 3

Posted: 02 Sep 2007, 09:31
by Insanity
Fan va ballt.. Ser kanon ut.. :D

Precis så här man velat göra med bilen men aldrig vågat..
Gör för ont att sätta kapen i den.. :?

Keep up the good work..

Mvh Stefan

Posted: 03 Sep 2007, 09:56
by xelerator
shit vilket tempo du har.. helt insane ju :shock: 8)..

bra jobbat.. :wink:

Posted: 03 Sep 2007, 23:19
by Ximon
Vilken klass har du tänkt klassa in den i?

Det kan vara bra att tänka på för om man gör den allt för extrem blir det svårt att få åka i de klasser där det finns någon "normal" bil.

mvh

Posted: 05 Sep 2007, 21:48
by niklas g
Ximon wrote:Vilken klass har du tänkt klassa in den i?

Det kan vara bra att tänka på för om man gör den allt för extrem blir det svårt att få åka i de klasser där det finns någon "normal" bil.

mvh


jadu :?

förstår mig inte riktigt på regelboken , men nån här lär väl kunna lite om olika klasser och vad man bör köra för nåt ?

Posted: 05 Sep 2007, 21:58
by HULTA
detta är helt klart ett fränt bygge, går själv i sådana planer

keep up

mvh

Posted: 05 Sep 2007, 21:59
by niklas g
har tagit det lugnt nån dag nu, så jag gjorde ett litet ryck idag !
flyttade om lite rör bak som jag upptäckte skulle vara i vägen om dom satt kvar.
är nog inte så mkt kvar baktill på chassit som ska göras förutom massa svetsning !
Image
Image
Image

jiggade upp motorn så den hamnade ca 12 cm längre bak för bättre viktfördelning.
försökte även hitta en bra plats åt turbon med, och den hamnade mot torpeden :wink:

Image
[Image

Image
tycker man borde få en mkt bättre viktfördelning nu .
ska fixa klart torpeden för downpipe mm och förbereda för motorplåt innan helgen är över :wink:

Posted: 06 Sep 2007, 12:06
by Ximon
niklas g wrote:
Ximon wrote:Vilken klass har du tänkt klassa in den i?

Det kan vara bra att tänka på för om man gör den allt för extrem blir det svårt att få åka i de klasser där det finns någon "normal" bil.

mvh


jadu :?

förstår mig inte riktigt på regelboken , men nån här lär väl kunna lite om olika klasser och vad man bör köra för nåt ?


SCM (sport compact modified) är ju en ganska passande klass, men tyvärr har du kapat bort golvet, och passar således inte in i den klassen längre.

Läs igenom denna sida så får du nog bättre hum om det:
http://www.tsds.se/tsds/index.php?optio ... &Itemid=55

Det är ju liksom dumt att "bygga bort sig" så man inte kan använda bilen, eller hamnar i någon klass där konkurrensen än för extrem.

mvh

Posted: 06 Sep 2007, 14:53
by niklas g
Ximon wrote:
niklas g wrote:
Ximon wrote:Vilken klass har du tänkt klassa in den i?

Det kan vara bra att tänka på för om man gör den allt för extrem blir det svårt att få åka i de klasser där det finns någon "normal" bil.

mvh


jadu :?

förstår mig inte riktigt på regelboken , men nån här lär väl kunna lite om olika klasser och vad man bör köra för nåt ?


SCM (sport compact modified) är ju en ganska passande klass, men tyvärr har du kapat bort golvet, och passar således inte in i den klassen längre.

Läs igenom denna sida så får du nog bättre hum om det:
http://www.tsds.se/tsds/index.php?optio ... &Itemid=55

Det är ju liksom dumt att "bygga bort sig" så man inte kan använda bilen, eller hamnar i någon klass där konkurrensen än för extrem.

mvh


tackar,
där stod det mkt tydligt vad som gäller för respektive klasser !

Posted: 06 Sep 2007, 16:53
by klabbe.p
Fräckt bygge!
Men en grej till ang de Ximon skrev. Kolla den tekniska regelboken också så att du kan besiktiga chassit när du är klar, ganska tråkit om de inte går när man lagt ner så mycke jobb på det.

Posted: 06 Sep 2007, 21:45
by Ximon
klabbe.p wrote:Fräckt bygge!
Men en grej till ang de Ximon skrev. Kolla den tekniska regelboken också så att du kan besiktiga chassit när du är klar, ganska tråkit om de inte går när man lagt ner så mycke jobb på det.


http://web.sbf.se/regler/visaregler.php?id=1

Här finns de regler som du bör ha en liten hum om.
DRT är det klabbe menar att du bör bygga buren utifrån.

Det är även en klok ide att ringa till en chassiebesiktare i närheten som kan ge tips, och även rätta till det (som mot all förmodan :wink: ) inte stämmer överens med regelboken.

Lycka till!

Posted: 30 Sep 2007, 19:48
by niklas g
hallå !

har inte hunnit hänt så mkt sen jag började jobba, är mest med kidzen på helgerna.
men jag passade på att köpa 4 fälgar av ärtan nu som satt som ett smäck på e36:an

front fjulen har jag inte provmonterat ännu, men provmonterade bakfälgarna som satt fint :wink:
krävs dock att man pressar ut bakre delen av sparklådan lite för dom tog i däcken lite grann :x
Image
ser fint ut :)
Image
innefrån cupen
Image
djupa fälgbanor :wink:
Image
Image
Image

provmonterade även downpipen jag punktade upp till mantan, och den kan jag använda till den här kärran med efter lite modifiering bara
Image

dåliga bilder pga gammal skitkamera :cry:

Posted: 30 Sep 2007, 21:10
by Fido85
otroligt snyggt jobb du gör...*tummen upp*

Posted: 30 Sep 2007, 21:10
by Fear This
så jävla fet asså!! ne nu ere läggdags för en sliten jävel.. hörs!

Posted: 30 Sep 2007, 22:17
by Kero
Ser ballt ut med nya däcken, vad är det för dimension?

Posted: 05 Dec 2007, 13:21
by KKR-Rille
Hur går det här då? har varit tyst länge nu! :roll:

Posted: 28 Feb 2009, 11:40
by Tingsdalsracer
Dragrace chassis Tuning Manual, du köper den av Snowball. Jag tycker den är klart vettig, lite av innehåll

-Typlinjeinställning av chassie
-Kontroll av chassiets rätvinklighet
-Kontroll av rätvinklighet av bakdämpningen
-Rätvinkelinställning av framvagn
-Racehöjd
-Stigningsprocent
-Bromsar
-Chassiets reaktionstid
-Underhåll
-Vanliga fel och problem
-Vad är det som avgör
-Tester
-Bilder

Mvh Patrik

Posted: 28 Feb 2009, 13:10
by Tingsdalsracer
Japp , dragracing reglerna ryms precis också i pärmen när man kopierat upp allt,, perfekt att ha allt på samma ställe :)