Riktigt hårt och lågt.
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Biltema har fjädrar till många olika bilmodeller. Ta några med den hårdhet som du önskar och med passande diameter sen får du kapa tills du får rätt höjd, ev fixa gängade rör så du kan justera höjden som du vill.
(Millway säljer fina saker).
Är man snål o inte vill lägga några pengar på vettiga saker så är detta ett mycket bra alternativ.
Mvh/Henrik
(Millway säljer fina saker).
Är man snål o inte vill lägga några pengar på vettiga saker så är detta ett mycket bra alternativ.
Mvh/Henrik
3430cc sugis
köp en ombyggnads sats från millway med hårdare fjädrar o sen ställbara koni .....då blir det ju inte så jäkla dyrt o fungerar bra!!bullen! wrote:d2 är inte aktuellt. har läst alldeles förmycket negativt om dom.
jag får ringa och snacka med ge motor. men jag är rädd för att han bara är en som vill sälja och säger samma sak om sina grejor vilken bil man än frågar om.
därför jag frågar här, för att få en ärlig bild.
som alltid får man det man betalar för...
betalar du mer får du mer kvalité på grejerna...
men som du har skrivit tidigare är inte riktiga coilovers aktuella.. inte heller grupp N grejer etc heller...
säg vad din budget ligger på så blir det enklare att hjälpa dig..
jag har uppfattat det som att du inte är ute efter att optimera väghållningen, utan bara göra den lite bättre än vad det är nu samt minska risken för skador på bilen vid gupp etc...
därav den intressanta diskussionen kring väghållning o hårdhet etc
.. nåja..
budget grejer som tex ge, samt dem flesta grejer på ebay är som en lottning..
läser du på autopower så ser du att vissa är jättenöjda med sina grejer från ge medan andra inte är det..
personligen skulle jag aldrig slänga på såna grejer på en bil med mycket effekt..
skulle förmodligen inte slänga på dem grejerna på en org.bil heller om jag visste att jag verkligen skulle utnyttja bilen maximalt o inte bara glida omkring..
vet att när jag för ett par år sedan började kolla på dem grejerna så vart jag tom rekommenderat att köra org dämpare med andra fjädrar, för org dämparna är inte dåliga..
jag skulle rekommendera ett konikit tex.. det är ett riktigt bra kit som inte kostar skjortan..
stötdämparverkstan i sthlm kan fixa såna till dig...
annars finns h&r cupkit också som e bra grejer.. www.sandtler.se fixar dem till bra priser..
båda dessa kit går loss på runt 5000:-, o kostar visserligen mer än budgetkrejer som ge men är år o dar bättre..
du tjänar på att ha såna i längden.. finns tom dem som har åkt bana med såna kit o det funkar fint..
betalar du mer får du mer kvalité på grejerna...
men som du har skrivit tidigare är inte riktiga coilovers aktuella.. inte heller grupp N grejer etc heller...
säg vad din budget ligger på så blir det enklare att hjälpa dig..
jag har uppfattat det som att du inte är ute efter att optimera väghållningen, utan bara göra den lite bättre än vad det är nu samt minska risken för skador på bilen vid gupp etc...
därav den intressanta diskussionen kring väghållning o hårdhet etc

budget grejer som tex ge, samt dem flesta grejer på ebay är som en lottning..
läser du på autopower så ser du att vissa är jättenöjda med sina grejer från ge medan andra inte är det..
personligen skulle jag aldrig slänga på såna grejer på en bil med mycket effekt..
skulle förmodligen inte slänga på dem grejerna på en org.bil heller om jag visste att jag verkligen skulle utnyttja bilen maximalt o inte bara glida omkring..
vet att när jag för ett par år sedan började kolla på dem grejerna så vart jag tom rekommenderat att köra org dämpare med andra fjädrar, för org dämparna är inte dåliga..
jag skulle rekommendera ett konikit tex.. det är ett riktigt bra kit som inte kostar skjortan..
stötdämparverkstan i sthlm kan fixa såna till dig...
annars finns h&r cupkit också som e bra grejer.. www.sandtler.se fixar dem till bra priser..
båda dessa kit går loss på runt 5000:-, o kostar visserligen mer än budgetkrejer som ge men är år o dar bättre..
du tjänar på att ha såna i längden.. finns tom dem som har åkt bana med såna kit o det funkar fint..
ja. kring 5k är helt ok.
jag betalar gärna för rätt grejor. köper hellre en grej jag är nöjd med för 6k än en grej jag är missnöjd med för 3k.
Och eftersom det tydligen inte finns några bra och billiga grejor så får jag väl sikta lite högre. men det är ju därför jag startade denna tråden, föra att just sortera bort skiten.
men jag ska inte ha för dyra prylar då det är en lompen e30 som jag ska ha grejorna på. tar emot att ha dyrare dämpare än bil =)
men koni och H&R ska vara bra grejor då enligt dig? åker du med det själv? vilken höjd hamnar bilen på?
jag betalar gärna för rätt grejor. köper hellre en grej jag är nöjd med för 6k än en grej jag är missnöjd med för 3k.
Och eftersom det tydligen inte finns några bra och billiga grejor så får jag väl sikta lite högre. men det är ju därför jag startade denna tråden, föra att just sortera bort skiten.
men jag ska inte ha för dyra prylar då det är en lompen e30 som jag ska ha grejorna på. tar emot att ha dyrare dämpare än bil =)
men koni och H&R ska vara bra grejor då enligt dig? åker du med det själv? vilken höjd hamnar bilen på?
jo dem e bra grejer...
men då syftar jag på just H&R cupkit, samt tex gula koni med lämpliga fjädrar som stötdämparexperten kan hjälpa dig med..
kör inte med dem grejerna själv, men vet flera som kört med dem och är nöjda.. funkar fint för gatbruk samt nån banåka då och då ifall man vill..
själv ska ja köra med grupp N dämpare som nämnts tidigare och coilovers..
markfrigången beror på vilka fjädrar du väljer..
jag skulle köra med 60/40, blir lagom, ev får du kanske rulla bakskärmarna något med 9" bak, men det är inte så jobbigt och svårt ifall du är försiktig bara..
mvh
men då syftar jag på just H&R cupkit, samt tex gula koni med lämpliga fjädrar som stötdämparexperten kan hjälpa dig med..
kör inte med dem grejerna själv, men vet flera som kört med dem och är nöjda.. funkar fint för gatbruk samt nån banåka då och då ifall man vill..
själv ska ja köra med grupp N dämpare som nämnts tidigare och coilovers..
markfrigången beror på vilka fjädrar du väljer..
jag skulle köra med 60/40, blir lagom, ev får du kanske rulla bakskärmarna något med 9" bak, men det är inte så jobbigt och svårt ifall du är försiktig bara..
mvh
Yes du ska få sewuffee wrote:Jag måste ju få se en bild på dina hjulvinklar efter den sänkningen.. å bild på bilen med för övrigt!FugitivE wrote:har idag hämtat ut ett 80/75 kit, GT Cupline, köpta hos H&K i Tyskland, har bara hunnit byta bak, dock så är bilen ganska stum redan efter det..
Mvh
Mvh
Uffe

Mvh
bullen! wrote:bild och all info ASAP!FugitivE wrote:har idag hämtat ut ett 80/75 kit, GT Cupline, köpta hos H&K i Tyskland, har bara hunnit byta bak, dock så är bilen ganska stum redan efter det..
Mvh
Hm, jaså finns det intresse för mitt projekt?

Tänkte lägga upp projektet här på PPF, fast tyckte det inte skulle passa in då det inte byggs någon vörsting motor i den direkt