Riktigt hårt och lågt.

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

User avatar
Crille74
Posts: 1025
Joined: 25 Nov 2005, 20:34
Location: Grangärde

Post by Crille74 »

Kw variant2 är det väll coilovers bak, rätta mig om jag har fel.
Andersson
Posts: 395
Joined: 23 Nov 2005, 19:11
Location: Emmaboda

Post by Andersson »

Biltema har fjädrar till många olika bilmodeller. Ta några med den hårdhet som du önskar och med passande diameter sen får du kapa tills du får rätt höjd, ev fixa gängade rör så du kan justera höjden som du vill.
(Millway säljer fina saker).
Är man snål o inte vill lägga några pengar på vettiga saker så är detta ett mycket bra alternativ.

Mvh/Henrik
3430cc sugis
hartge
Posts: 1491
Joined: 22 Nov 2005, 20:34
Location: Åtvidaberg

Post by hartge »

Crille74 wrote:Kw variant2 är det väll coilovers bak, rätta mig om jag har fel.
nej de har ej coilover bak ...de ända ja sett som har det e intrax kostar dock lite mer då .......
hartge
Posts: 1491
Joined: 22 Nov 2005, 20:34
Location: Åtvidaberg

Post by hartge »

bullen! wrote:d2 är inte aktuellt. har läst alldeles förmycket negativt om dom.

jag får ringa och snacka med ge motor. men jag är rädd för att han bara är en som vill sälja och säger samma sak om sina grejor vilken bil man än frågar om.

därför jag frågar här, för att få en ärlig bild.
köp en ombyggnads sats från millway med hårdare fjädrar o sen ställbara koni .....då blir det ju inte så jäkla dyrt o fungerar bra!!
Grefven

Post by Grefven »

jag har inte möjlighet att bygga om en massa. måste ju finnas någon sänksats med dämpare som är hård och låg?

vill inte behöva handla mer än ett för att köpa rätt. därför vill jag veta vad ni åker. med bild på sänkningen.
User avatar
xelerator
Posts: 2604
Joined: 20 Nov 2005, 15:36
Location: sthlm

Post by xelerator »

som alltid får man det man betalar för...

betalar du mer får du mer kvalité på grejerna...

men som du har skrivit tidigare är inte riktiga coilovers aktuella.. inte heller grupp N grejer etc heller...

säg vad din budget ligger på så blir det enklare att hjälpa dig..

jag har uppfattat det som att du inte är ute efter att optimera väghållningen, utan bara göra den lite bättre än vad det är nu samt minska risken för skador på bilen vid gupp etc...
därav den intressanta diskussionen kring väghållning o hårdhet etc :lol:.. nåja..

budget grejer som tex ge, samt dem flesta grejer på ebay är som en lottning..
läser du på autopower så ser du att vissa är jättenöjda med sina grejer från ge medan andra inte är det..

personligen skulle jag aldrig slänga på såna grejer på en bil med mycket effekt..
skulle förmodligen inte slänga på dem grejerna på en org.bil heller om jag visste att jag verkligen skulle utnyttja bilen maximalt o inte bara glida omkring..

vet att när jag för ett par år sedan började kolla på dem grejerna så vart jag tom rekommenderat att köra org dämpare med andra fjädrar, för org dämparna är inte dåliga..

jag skulle rekommendera ett konikit tex.. det är ett riktigt bra kit som inte kostar skjortan..
stötdämparverkstan i sthlm kan fixa såna till dig...
annars finns h&r cupkit också som e bra grejer.. www.sandtler.se fixar dem till bra priser..

båda dessa kit går loss på runt 5000:-, o kostar visserligen mer än budgetkrejer som ge men är år o dar bättre..
du tjänar på att ha såna i längden.. finns tom dem som har åkt bana med såna kit o det funkar fint..
Grefven

Post by Grefven »

ja. kring 5k är helt ok.

jag betalar gärna för rätt grejor. köper hellre en grej jag är nöjd med för 6k än en grej jag är missnöjd med för 3k.

Och eftersom det tydligen inte finns några bra och billiga grejor så får jag väl sikta lite högre. men det är ju därför jag startade denna tråden, föra att just sortera bort skiten.

men jag ska inte ha för dyra prylar då det är en lompen e30 som jag ska ha grejorna på. tar emot att ha dyrare dämpare än bil =)

men koni och H&R ska vara bra grejor då enligt dig? åker du med det själv? vilken höjd hamnar bilen på?
User avatar
xelerator
Posts: 2604
Joined: 20 Nov 2005, 15:36
Location: sthlm

Post by xelerator »

jo dem e bra grejer...
men då syftar jag på just H&R cupkit, samt tex gula koni med lämpliga fjädrar som stötdämparexperten kan hjälpa dig med..

kör inte med dem grejerna själv, men vet flera som kört med dem och är nöjda.. funkar fint för gatbruk samt nån banåka då och då ifall man vill..

själv ska ja köra med grupp N dämpare som nämnts tidigare och coilovers..

markfrigången beror på vilka fjädrar du väljer..

jag skulle köra med 60/40, blir lagom, ev får du kanske rulla bakskärmarna något med 9" bak, men det är inte så jobbigt och svårt ifall du är försiktig bara..

mvh
User avatar
FugitivE
Posts: 1385
Joined: 02 Jun 2007, 10:05
Location: Värmdö

Post by FugitivE »

har idag hämtat ut ett 80/75 kit, GT Cupline, köpta hos H&K i Tyskland, har bara hunnit byta bak, dock så är bilen ganska stum redan efter det..


Mvh
wuffee
Posts: 1564
Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Eksjö
Contact:

Post by wuffee »

FugitivE wrote:har idag hämtat ut ett 80/75 kit, GT Cupline, köpta hos H&K i Tyskland, har bara hunnit byta bak, dock så är bilen ganska stum redan efter det..


Mvh
Jag måste ju få se en bild på dina hjulvinklar efter den sänkningen.. å bild på bilen med för övrigt! :)

Mvh
Uffe
wuffee
Posts: 1564
Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Eksjö
Contact:

Post by wuffee »

FugitivE wrote:har idag hämtat ut ett 80/75 kit, GT Cupline, köpta hos H&K i Tyskland, har bara hunnit byta bak, dock så är bilen ganska stum redan efter det..


Mvh
Jag måste ju få se en bild på dina hjulvinklar efter den sänkningen.. å bild på bilen med för övrigt! :)

Mvh
Uffe
wuffee
Posts: 1564
Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Eksjö
Contact:

Post by wuffee »

FugitivE wrote:har idag hämtat ut ett 80/75 kit, GT Cupline, köpta hos H&K i Tyskland, har bara hunnit byta bak, dock så är bilen ganska stum redan efter det..


Mvh
Jag måste ju få se en bild på dina hjulvinklar efter den sänkningen.. å bild på bilen med för övrigt! :)

Mvh
Uffe
Grefven

Post by Grefven »

FugitivE wrote:har idag hämtat ut ett 80/75 kit, GT Cupline, köpta hos H&K i Tyskland, har bara hunnit byta bak, dock så är bilen ganska stum redan efter det..


Mvh
bild och all info ASAP!
User avatar
FugitivE
Posts: 1385
Joined: 02 Jun 2007, 10:05
Location: Värmdö

Post by FugitivE »

wuffee wrote:
FugitivE wrote:har idag hämtat ut ett 80/75 kit, GT Cupline, köpta hos H&K i Tyskland, har bara hunnit byta bak, dock så är bilen ganska stum redan efter det..


Mvh
Jag måste ju få se en bild på dina hjulvinklar efter den sänkningen.. å bild på bilen med för övrigt! :)

Mvh
Uffe
Yes du ska få se ;) har inte sänkt den fram ännu, men ska göras snart då mina fjäderben kommer hem igen :D

Mvh
User avatar
FugitivE
Posts: 1385
Joined: 02 Jun 2007, 10:05
Location: Värmdö

Post by FugitivE »

bullen! wrote:
FugitivE wrote:har idag hämtat ut ett 80/75 kit, GT Cupline, köpta hos H&K i Tyskland, har bara hunnit byta bak, dock så är bilen ganska stum redan efter det..


Mvh
bild och all info ASAP!

Hm, jaså finns det intresse för mitt projekt? :lol:

Tänkte lägga upp projektet här på PPF, fast tyckte det inte skulle passa in då det inte byggs någon vörsting motor i den direkt ;) för det som har hänt med bilen är totalrenovering, men nästa år kanske det blir motor :D
Snurrbo
Posts: 269
Joined: 20 Nov 2005, 15:55
Location: Sölvesborg

Post by Snurrbo »

Bullen !


Polaren åkte med nån väghållningssats i sin 325 Tic och den blev verkligen låg och hård. ! Om du vill kan ja ta ett snack med honom imorrn och fråga vad det va för shitt han köpte. Var inte blodigt pris på det iaf.
User avatar
FugitivE
Posts: 1385
Joined: 02 Jun 2007, 10:05
Location: Värmdö

Post by FugitivE »

Så nu har jag fått på mitt 80/75 :D har inte ens rullat än meter, så det kommer ju sätta sig mer sen när man har åkt lite :D men fan va bra det blev :D ska fixa bilderna nu bara :D sen så får ni allt se
Post Reply