Page 3 of 3

Posted: 23 Jul 2007, 10:00
by Chrille
Du spänner upp fjädern till klaffen.

ioch med att du nu börja putta på luften i stället för bara suga in den så kommer LMM-klaffen öppna för tidigt vid lugnkörning och motorn fetar ner sig med sås.

Posted: 23 Jul 2007, 10:52
by Scrazher
Chrille wrote:Du spänner upp fjädern till klaffen.

ioch med att du nu börja putta på luften i stället för bara suga in den så kommer LMM-klaffen öppna för tidigt vid lugnkörning och motorn fetar ner sig med sås.

Sen kompenserar man detta vidare med höjt bränsletryck eller större spridare (eller båda). Annars så får motorn på tok för lite bränsle.

Back Ontopic.
Ser ut som ett lagom roligt busbygge det här :) Blir bara imponerad över alla dina trevliga klammer och pressade oljekontakter och grejjer. Och då syftar jag i kontrast mot "nivån" på resten av bygget.
Bygg på för tusan, sånt här som är roligt! :D