AndreasT - 328 Turbo

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

AndreasT

Post by AndreasT »

Tackar!

Alltså att koppla in Vemset är ju snarlikt inkoppling av andra styrsystem. Dock så är information ganska utspridd hurvida man skall gå tillväga. Den jobbigaste biten ligger i att ställa in megatune för de olika inställningarna, och få det att lira med alla ens sensorer, då manulen inte är komplett. Angående varvräknaren så kopplar man en utgång på VEMS till just den. Jag hade ett kontaktstycke över som passar uttaget vid säkringsboxen. Där har jag kopplat mig in för följande:
-Varvräknaren
-Styrström till relän
-Oljetryck för instrumentbrädan
-Vattentemp för instrumnetbrädan
-Generatorn
-Startmotor
-Backlampa
m.m

Så allt kommer funka som innan. AC tror jag funkar endå. Vet faktiskt inte vad styrsystem har att göra med den.
Overcharged

Post by Overcharged »

okey det låter fint, för hur tråkit skulle det inte vart om inte orginal panelen funkade också :!:

men altså jag tycker verkligen du ska satsa på att skriva en manual till vmset :wink:

nog väldigt många som skulle ha uppskattat det 8)
hade till och med kunnat betalat för det :shock: hehe!!
är allt klart förutom sprutet nu då?
Booonie

Post by Booonie »

bilderna fungerar inte för mig :(
E34 M50B25 TURBO 11.880 - 191km/h SÅLD
Henka.

Post by Henka. »

inte här heller......
Henrik Back
AndreasT

Post by AndreasT »

Nu borde dom funka igen, var servern som spökade.

Fick hem dom sista delarna idag från PPF nyss, så jag borde väl kunna starta upp den nästa eller nästa helg efter det förmodligen. Bara jag får ordning på Megatune inställningarna.
bmw_fredde

Post by bmw_fredde »

Startat än :shock:
AndreasT

Post by AndreasT »

Bmw_fredde: Nope icke startat ännu, men snart förhoppningsvis.
Peppe: Tackar orientblåmetallic är det, eller du kanske menar allt damm :D

Tog mig lite tid ikväll och fixade iordning mätarna. Dom blev helt okej, matchar den röda orginalbelysningen. Men min kamera gör allt rosa istället för rött. Skall fixa en A-stolpehållare för dom, men alla verkar ju vara slut i lager i gbg.
Image

Började planera vad luftfiltret skulle sitta.
Image

Men det kändes inte HELT 100 så det blev så här:
Image

Gjorde klart insugsröret för den. Återstår bara att tig:a ihop den, och det gör jag nog på lördag.
Kommer bygga en ny behållare för spolarvätskan sedan, då luftfiltret tog dess plats.
Byte även fjäderna i wastegaten till 0.5bar från 1bar. Började även kalibrera sensorerna, men fortsätter med det imån kväll istället.
peppe
Moderator

Post by peppe »

Menade självklart inte dammet :)

- Snygga mätare har du köpt också.
Erikk

Post by Erikk »

Riktigt snygg bil ! Vad är det för storlek på dom där fälgarna ? ser hur bra som helst ut ! Jag är också intresserad av styrsystemet VEMS, men det har väl aldrig startats på en M50 ? Så du tänker bli den första ? 8)
Alligator

Post by Alligator »

Erikk wrote:Riktigt snygg bil ! Vad är det för storlek på dom där fälgarna ? ser hur bra som helst ut ! Jag är också intresserad av styrsystemet VEMS, men det har väl aldrig startats på en M50 ? Så du tänker bli den första ? 8)

va? nog finns de väl folk med m50 och vems?! :)
Erikk

Post by Erikk »

Är du säker på det ? Det kanske va M50 med Vanos som aldrig startats ?

Känner du till nån bil som går med M50 och Vems ?
Alligator

Post by Alligator »

Erikk wrote:Är du säker på det ? Det kanske va M50 med Vanos som aldrig startats ?

vet då att de sålts massa boxar till m50, men andreas blir nog först här på forumet med bevis :) Jag tror dock inte han blir den siste.

Med eller utan vanos har jag dock ingen aning om men nu pratade vi m50 generellt.
Booonie

Post by Booonie »

Alligator wrote:
Erikk wrote:Är du säker på det ? Det kanske va M50 med Vanos som aldrig startats ?

vet då att de sålts massa boxar till m50, men andreas blir nog först här på forumet med bevis :) Jag tror dock inte han blir den siste.

Med eller utan vanos har jag dock ingen aning om men nu pratade vi m50 generellt.

först å först
beror på när jag får igång min :D
E34 M50B25 TURBO 11.880 - 191km/h SÅLD
AndreasT

Post by AndreasT »

Erikk: Tackar, 18" fälgar.

Jag vet ingen som starta upp sin m50 med turbo och Vems som har rapporterat om det. Vet en som har kompressor och vems dock, fast inte mappad. Tror dom flesta som väljer Vems kör utan vanos då det är klurigt att få till vanosen.

Asså Bonnie, hur går det då? Har du kopplat in vemset redan?
AndreasT

Post by AndreasT »

Tackar Johnny!

Imorgon kommer det bli att testa starta upp bilen om jag inte får mer problem under kvällen elelr under morgondagen. Allt är monterat och klart för uppstart. Har den senste veckan hållt på med Vems:et och gjort alla grundinställningar, kalibrerat felsökt osv. Så nu skall ikväll skall jag dubbellkolla allt och se så allt verkar ok för uppstart imorgon.

Några bilder från motorrummet.

Image
Image
Image
Post Reply