Page 3 of 15
Posted: 05 Aug 2007, 15:30
by Vision79
Hollizini wrote:_Kalle_ wrote:grattis !
Tackar!
Idag åker bilen in i garaget för lite uppgradering.
Ses säsongen -08 då även jag bör vara klar.
Uppdaterad första sida.
Du klippte till på ett link?
...fint d , tycker d har många bra finesser..kanske saknar Auto tune just nu..men det kommer nog snart igen...bara o tanka ny mjukvara då
:)
Posted: 05 Aug 2007, 16:08
by P.Herrdahl
TEAM SKÖN RACING wrote:Hollizini wrote:_Kalle_ wrote:grattis !
Tackar!
Idag åker bilen in i garaget för lite uppgradering.
Ses säsongen -08 då även jag bör vara klar.
Uppdaterad första sida.
Du klippte till på ett link?
...fint d , tycker d har många bra finesser..kanske saknar Auto tune just nu..men det kommer nog snart igen...bara o tanka ny mjukvara då
:)
Jajjamensan, det får bli så. Har gått i total djungel bland alla sprut, men jag tycker LINK ligger i min prisklass samt verkar fungera bra.
Posted: 08 Aug 2007, 12:11
by robber
Hollizini wrote:TEAM SKÖN RACING wrote:Hollizini wrote:_Kalle_ wrote:grattis !
Tackar!
Idag åker bilen in i garaget för lite uppgradering.
Ses säsongen -08 då även jag bör vara klar.
Uppdaterad första sida.
Du klippte till på ett link?
...fint d , tycker d har många bra finesser..kanske saknar Auto tune just nu..men det kommer nog snart igen...bara o tanka ny mjukvara då
:)
Jajjamensan, det får bli så. Har gått i total djungel bland alla sprut, men jag tycker LINK ligger i min prisklass samt verkar fungera bra.
VEMS verkar nice och finns en kille vid namn Erik som håller på med det och kan hjälpa dig med det. Han bor också i skogarna där uppe! Vill du ha mer info så kontakta mig på msn!
Posted: 08 Aug 2007, 12:57
by P.Herrdahl
Nu är motorn ur. Skönt med en tom e34a.
Så nu ska jag ut och skruva ner en gammal M21a och slänga skiten på tippen, veven spar jag, samt topp. ZF lådan och resten kan ni hämta på skroten om ni ska ha det.
Posted: 09 Aug 2007, 18:07
by P.Herrdahl
Idag har jag städat ur garaget lite så Krigaren får plats för uppgradering.
Har även fixat 8mm snabbkopplingar som ska gängas i plenumet. Sen så ska jag åka ner till Torsby vid lön igen som det ser ut.
Och då kommer jag hem med trösklar, M5 kjolar och förhoppningsvis annan färg på kallingarna än när jag åkte.
Posted: 12 Aug 2007, 21:20
by P.Herrdahl
Posted: 17 Aug 2007, 13:25
by robber
Gott att de går framåt
Kommer man över någe snikkit till min bil så får man se vad som händer...
Posted: 01 Sep 2007, 14:49
by P.Herrdahl
Håller i skrivande stund på med grenrörs mall samt att riva dän bakvagnen så man kan se över lamelldiffen och göra lite fint. Byta fett i knutarna och lite allmänt.
Sen ska jag till Erik efter helgen och hämta koppling och lite M5 kjolar och trösklar, samt värre ventilfjädrar så toppen kan åka ihop.
Samt få mig en provtur.
Posted: 07 Sep 2007, 14:03
by P.Herrdahl
Lite nya delar hemma, 765 tryckis, 4 puckad sinter och värre ventilfjädrar:
I slutet av månaden hämtar jag ett rostfritt grenrör som jag skall komma att använda.
Posted: 08 Sep 2007, 19:06
by P.Herrdahl
Posted: 08 Sep 2007, 20:50
by P.Herrdahl
Raceaddic wrote:Varför vassare ventilfjädrar? varva 7500+? och 13mm lyft
Ja, stämmer bra det, 13mm lyft blir det nog inte däremot. Blir nog 11 - 12. Funderar på samma Catcams kam som ni använder till eran e34, spec på den?
Posted: 08 Sep 2007, 21:06
by P.Herrdahl
Raceaddic wrote:org ventilfjädra funkar fint upp till 12mm lyft och 7500 varv
kissekammen är 284-280 110 grader med 10.9 i lyft om ja inte minns fel funkar bäst med en lite större turbo med lägre mottryck då den har lite mer overlap än Z55 kammen
Lika bra att vara safe.
Nej men det va som fan. Men då har man värre i iallafall då, bara för att.
Okay, funderar på en sådan kam då det verkar vara skön karaktär i dom.
Posted: 10 Sep 2007, 17:44
by P.Herrdahl
Posted: 11 Sep 2007, 23:55
by P.Herrdahl
Posted: 12 Sep 2007, 10:30
by Tjottirotti
Schimsa diffen? om du ska det så fota det... för det ska jag tänkte jag..