Page 3 of 3
Posted: 22 Apr 2007, 16:38
by erik@e30
Håkan wrote:Är kamgivaren av induktiv eller Hall-typ. Det sitter jumpers i boxen som man måste flytta beroende på typ av givare. De brukar vara inställda för induktiv vevgivare och hall på kammen.
De är en hall givare.. köpt av samma kille som ja köpte boxen av å han sa att den ska passa!.
De va så lustigt, för när ja va uppe idag så hadde jag plötsligt gnista när ja görde på starten! /efter jag startade/testade min box i en annan bil!
Jag har aldrig hört talas om dessa jumpers/ har du någon bild?
Posted: 22 Apr 2007, 17:28
by Håkan
Visst är det bra med fel som lagar sig själva. Tankade ni över en annan map som var till den andra bilen? Och bytte du tillbaka till din map igen?
Har ingen bild på jumpers men du ser dem om du lyfter på locket på boxen. Har ett schema på hur de ska sitta men nu verkar det ju inte vara det felet om det funkar.
Posted: 22 Apr 2007, 17:44
by erik@e30
ja visst e de skönt!
ja! vi la i hans mapp å testade, sen tebax.
men ja tror att jag har för dålig kabel till kamgivaren för jag fick några gnistor sen försvan dom efter en stunds startmotor körning...
så ja ska sätta en tvinnad+skärmad kabel där istället...
Posted: 23 Apr 2007, 01:33
by Anders A-son
Vad har du gjort som kamgivaren tittar på?
Det fungerar inte om det är en för liten klack som går förbi givaren.
Det säkraste är att ha en halvmåne som går förbi givaren.
Mvh...
Posted: 15 May 2007, 21:04
by erik@e30
Nu har jag äntligen kommit fram till va problemet va.
Efter att jag bytt halva kabel stammen å mätt i varenda hörne av bilen så testade ja att byta tändspole till en bosch motorsport wastefire å då gnistrade de så in i helvete.
Så mitt problem va hela tiden, att dessa förbannade volvo tändspolar inte lirar ihop med mitt dta.
Å jag får tacka peter på etapp för hjälpen.
( å förövrigt så e dom j***a volvo spolarna till salu!!!)