Jaap det stämemr bra det crille,
O är det den, då läser trigegrn väldigt galet , så kolla om det är den.
Mna kan ju asknke ta en stroblampa o kollatändning med när du kör startmotorn, om du har någon kompis som kör dne oså kollar du emd lampan då ser du om det är något misstänksamnt
Chrille wrote:Motorn står i öd ( känt med mejsel genom tändstiftshålet.. kammremms markering hamnar då rätt.. alltås har krysskilen inte lossnat/gått sönder.
Blir väl att bogsera den till BMW och läsa felkoder antar jag.
Står inte kamremshjulet på en kona på M40? minns inte helt, men menar det var så på den jag hadde. jag använde ju en hållere på kammen när jeg hade ihop remmen. kan då kammen ha snurrat på hjulet?
Chrille wrote:Motorn står i öd ( känt med mejsel genom tändstiftshålet.. kammremms markering hamnar då rätt.. alltås har krysskilen inte lossnat/gått sönder.
Blir väl att bogsera den till BMW och läsa felkoder antar jag.
Står inte kamremshjulet på en kona på M40? minns inte helt, men menar det var så på den jag hadde. jag använde ju en hållere på kammen när jeg hade ihop remmen. kan då kammen ha snurrat på hjulet?
Japp, kamdrevet sitter på kona. Har tyvärr inte flyttat på sig heller Blir galen snart...
Amplify wrote:Kan ingenting om m40 och ännu mindre om el
Antar att du kollat så du har bra jord?
Finns det inga relän som är relaterat till tändning?
prövat att byta ut styrboxen?
på m20 finns det iaf 3 relän på kabelhärvan som kan spöka till soppa/tändning, finns det inget liknande på m40?
Jappm dragit extra jord, ingen skillnad.
Styrboxen är bytt, ingen skillnad... Ja tror ja vet vilka relän du menar.
Känns som att antingen går den eller så går den inte...
Den startar i bland och går i ca 5 sekunder på 3 cylindrar (låter det som)... stannar sedan och när man kör på startmotorn så låter det som om starmotorn bromsas upp... oxh så där håller det på.