Page 193 of 195

Re: r.ivars - SMOKEMACHINES 200SX DRIFT - MASSIVE UPDATE

Posted: 16 Dec 2013, 23:20
by e30-FREAK
Alltid lika imponerande! Bra jobbat! :)

Re: r.ivars - SMOKEMACHINES 200SX DRIFT - MASSIVE UPDATE

Posted: 17 Dec 2013, 00:31
by TreLingon
Jag dog lite av garv när du skrev. Sexiga lösningar av insuget ! Såg det ut som kom och hjälp mig ? :lol:

Så i forts så uppdaterar du lite då och då din ORM !!!! Så slipper jag bli orolig i fall du lever eller inte ! 8)

Re: r.ivars - SMOKEMACHINES 200SX DRIFT - MASSIVE UPDATE

Posted: 17 Dec 2013, 00:54
by Dajb
Fan vad härligt med update, kul att man kunde bidra med idé till att hålla denna projekttråd igång, vi har saknat dina uppdateringar! :)

Stort lycka till!

Re: r.ivars - SMOKEMACHINES 200SX DRIFT - MASSIVE UPDATE

Posted: 17 Dec 2013, 08:21
by ChrisX
Härligt jobbat å grymt bra uppdate den har jag sett fram emot. :D
Kämpa på.

Re: r.ivars - SMOKEMACHINES 200SX DRIFT - MASSIVE UPDATE

Posted: 17 Dec 2013, 08:44
by STRANGLED
Alltid lika roligt att läsa din uppdateringar!
Men du, är det Lasse kongo som skruvat på den motorn?

Re: r.ivars - SMOKEMACHINES 200SX DRIFT - MASSIVE UPDATE

Posted: 18 Dec 2013, 14:38
by kungen12321
Alltid trevligt med nytt ombonat garage att bosätta sig i under vinterkylan, bara grannen som saknas:)

Re: r.ivars - SMOKEMACHINES 200SX DRIFT - MASSIVE UPDATE

Posted: 20 Dec 2013, 21:45
by pimpmyfarad2
Läser tidningen troget, men projekttråden är klart bättre! Skulle behövas 4-5 sidor till i bilsport per nummer :shock:

Motorn är köpt i Närke va? Om man får vara lite frågvis

Re: r.ivars - SMOKEMACHINES 200SX DRIFT - MASSIVE UPDATE

Posted: 23 Dec 2013, 15:55
by r.ivars
Tror jag kommer montera kylaren i skuffen.. Tips på det?
Jag skulle vilja hämta luft underifrån och få ut den högt i skuffen just för att försöka vinna lite DOWNFORCE på en gång...
Nån som mixtrat lite med detta för bra kylning i kombination med att även hjälpa att få lite sug ner i backen?


Affus wrote:Fan det här var fan så mycket bättre än att läsa bilsport. Perfekt.
Vad ska det bli för effekt i den då?
870 bromsat på driven, jag tänkte ha lite olika steg :) 3.8 hade jag tänkt ska leverera bra jäkla grundeffekt :)
M535fredrik wrote:Trevlig läsning!! :) jag avundas din alltid så grymma energi! :)
Hade mer energi förut :) det här bygget har jag spenderat förjävla lite tid med faktiskt, för mycket annat som tar min tid. Så tur som FAAAAAAAAAAAAAAAAN att det är typ 4:e bilen jag knåpar ihop på det kalla halvåret :) Finns ett par rutiner och gör om gör rätt redan i bagaget :) Däremot ska jag går ur min Comfortzone på flera vis så vi får se hur de grejerna blir :)
jackdaniels wrote:Såååja! Äntligen en fet update! :D Blir ett bra jävla stekigt bygge, bra val att köra en byggtråd som släpar lite efter reportagen, vissa (bl.a. Jag) läser mkt hellre byggtrådar än byggreportage i tidningar. Tycker byggtrådar ger mer inlevelse och känsla för vad som händer på något vis. Reportage blir oftast så "renskrivna och uppstädade" så man tappar lätt intresset för dom. Betydligt mer intressant att läsa ägarens "egna" ord. Men riktigt kul med exponeringen du får i bilsport :D

Kötta på med bygget, ska bli kul att se denna på tvären när den är klar :mrgreen: Lär bli giftig :twisted:
Jo man kan liksom gå in lite mer grundligt i en projekttråd med mer utrymme för bilder osv, fast de bjuder på mycket skratt i bilsport tycker jag :) Perfekt med lite bådeoch :lol:
lelleal wrote:grymmt fortsätt med att göra sammandrag här :) :) synd att motor packetet va så uselt skick med massa epa lösningar :?
Japp, tråkig historia. Men priset var rätt, dock lite för bra för att vara sant, vilket det heller inte var.. Såatte.. Okej om jag apgärna velat haft just en S38 då hade det varit kanon och kämpa lite för.. Men skulle jag veta att jag fått lägga dessa extra pengar och arbete som blivit hade jag självklart satsat på en M3 E46 maskin direkt (dröm morot), eller kört mina 1JZor som jag redan hade och varit ute och juldriftat nu ;)
TreLingon wrote:Jag dog lite av garv när du skrev. Sexiga lösningar av insuget ! Såg det ut som kom och hjälp mig ? :lol:

Så i forts så uppdaterar du lite då och då din ORM !!!! Så slipper jag bli orolig i fall du lever eller inte ! 8)
Det kändes inte riktigt som att det hör hemma i nånting som heter racing att göra ;)

jag ska skärpa mig :mrgreen:
Dajb wrote:Fan vad härligt med update, kul att man kunde bidra med idé till att hålla denna projekttråd igång, vi har saknat dina uppdateringar! :)

Stort lycka till!
Sjukt bra idé! Ibland tänker man inte så långt så tack för den mannen! 8)
STRANGLED wrote:Alltid lika roligt att läsa din uppdateringar!
Men du, är det Lasse kongo som skruvat på den motorn?
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Jag ska fan tänka på kongo nästa gång jag står och harvar med nån partylösning :)

JÖÖÖÖÖ HÅÅLL KÄFT SA JA :lol:
pimpmyfarad2 wrote:Läser tidningen troget, men projekttråden är klart bättre! Skulle behövas 4-5 sidor till i bilsport per nummer :shock:

Motorn är köpt i Närke va? Om man får vara lite frågvis
Skulle kunna vara Närke =) Geografi är inte min starka sida =)

Re: r.ivars - SMOKEMACHINES 200SX DRIFT - MASSIVE UPDATE

Posted: 24 Dec 2013, 13:09
by m_ellisson
Kul att följa detta :) Sämpa på :)

Re: r.ivars - SMOKEMACHINES 200SX DRIFT - MASSIVE UPDATE

Posted: 26 Dec 2013, 18:53
by motec
Blir riktigt fint!

Men vad fan har hänt med s38an??
Har den suttit i nån hagrace bil eller? verkade ju totalt misshandlad :)

Re: r.ivars - SMOKEMACHINES 200SX DRIFT - MASSIVE UPDATE

Posted: 05 Jan 2014, 09:09
by sebastianer
någon update på g ?

Re: r.ivars - SMOKEMACHINES 200SX DRIFT - MASSIVE UPDATE

Posted: 05 Jan 2014, 21:12
by Fredzze
Den svarta "tjäran" färgen du använder i bilen vad e det för nån? :)

Re: r.ivars - SMOKEMACHINES 200SX DRIFT - MASSIVE UPDATE

Posted: 06 Jan 2014, 01:33
by eriksson360
att ta luften till kylan underifrån är ingen bra ide
eftersom att det är ett satans undertryck under bilen om den har en låg front läpp så släpper du istället ut luften under bakluckan så får du hjälp utav undertrycket :)

Re: r.ivars - SMOKEMACHINES 200SX DRIFT - MASSIVE UPDATE

Posted: 06 Jan 2014, 08:11
by Bmwandreas
Den gav betydligt mer än 870 whp:)

Re: r.ivars - SMOKEMACHINES 200SX DRIFT - MASSIVE UPDATE

Posted: 07 Jan 2014, 16:25
by r.ivars
Fredzze wrote:Den svarta "tjäran" färgen du använder i bilen vad e det för nån? :)
flügger metall pro mattamusta
eriksson360 wrote:att ta luften till kylan underifrån är ingen bra ide
eftersom att det är ett satans undertryck under bilen om den har en låg front läpp så släpper du istället ut luften under bakluckan så får du hjälp utav undertrycket :)
jag tänkte att jag tar in luft i skuffens framkant, altså längst fram i reservhjulsbaljan så att säga, för att sedan släppa ut det under lyktorna i kofångaren, i min hjärna är det bättre än att ta in det igenom skuffen istället.. Men jag kanske tänker fel??? Klurigt sånt där =)
Bmwandreas wrote:Den gav betydligt mer än 870 whp:)
jasså? =) Vad fan är den bromsad till egentligen och vilka givare finns ihop med sprutet? Kommer du ihåg? =)

Verkar finnas oljetryck och oljetemp givare iallafall direkt till sprutet.

Re: r.ivars - SMOKEMACHINES 200SX DRIFT - MASSIVE UPDATE

Posted: 07 Jan 2014, 16:45
by Bmwandreas
940 gav den lite lätt. Oljetryck kommer jag iaf ihåg

Re: r.ivars - SMOKEMACHINES 200SX DRIFT - MASSIVE UPDATE

Posted: 09 Jan 2014, 20:48
by r.ivars
okej coolt =)