Page 20 of 22
Posted: 14 May 2008, 17:44
by AndreasT
Vad hade hänt med kolvarna?
Posted: 14 May 2008, 19:41
by Konny
AndreasT wrote:Vad hade hänt med kolvarna?
Övre kolvringsspåret är slut på två kolvar

Inte konstigt att den har rykt blått..
Posted: 14 May 2008, 23:35
by Pimplaren
Trist!
Vad kan orsaken vara?
Posted: 15 May 2008, 17:33
by Konny
robert wrote:Hur har de gåttsönder, det har inte spikat?
De borde inte ha spikat med tanke på att jag inte körde någonting förän jag var och mappa och ingenting rört sen dess
Tror de är total seal ringarna som gjorde de..ser så ut när man ser kolvarna + att de ser ut att ha gått lite väl varmt
Posted: 15 May 2008, 18:00
by Konny
Har farit bort lite material på 3 st kolvar också
Skulle de vara bara de så skulle de nog gå att använda dom ett tag till
men när två kolvringsspår är slut så är de värre

Posted: 15 May 2008, 18:43
by Bmwandreas
Bara att svarva upp till 1.5mm kolvringar, så släng inte kolvarna!
Posted: 15 May 2008, 19:06
by Konny
Bmwandreas wrote:Bara att svarva upp till 1.5mm kolvringar, så släng inte kolvarna!
Då kanske jag ska göra de så har jag reserv kolvar. kan vara bra att ha
Så ni kan fixa såna ringar? Om de räcker med 1,5mm.. kanske inte gör de på ena kolven, men kanske går att bygga någon cool 4cyl annars att ladda som fan på

Posted: 15 May 2008, 19:08
by Bmwandreas
Visst går det att få tag på, finns nog tjockare också!
Posted: 15 May 2008, 19:16
by Konny
Bmwandreas wrote:Visst går det att få tag på, finns nog tjockare också!
Fan va bra! Då måste jag bygga en reserv botten
kom ihåg att skicka pyramidringarna och packning med Hulta imorgon så jag får plocka ihop igen i helgen

Posted: 15 May 2008, 21:19
by affe
Konny wrote:Har farit bort lite material på 3 st kolvar också
Skulle de vara bara de så skulle de nog gå att använda dom ett tag till
men när två kolvringsspår är slut så är de värre

Rev av toppen på en kompis evo6a i går som också rök blått. Precis samma bekymmer som dig att bitar av kolvarna vid ventilurtagen försvunit. Denna bil har smr mappat och den såg ut att gått mycket snålt
Posted: 16 May 2008, 10:50
by r.ivars
den där kanten som är "spikad" ser ju oslipad ut?
Posted: 16 May 2008, 11:21
by Konny
r.ivars wrote:den där kanten som är "spikad" ser ju oslipad ut?
Spikad?
De är nog urslipat där vid ventilurtaget. från fabrik..
Posted: 16 May 2008, 14:58
by kristov
Konny wrote:r.ivars wrote:den där kanten som är "spikad" ser ju oslipad ut?
Spikad?
De är nog urslipat där vid ventilurtaget. från fabrik..
Han menar nog att man ska slipa ner dom vassa kantorna på kolvarna.
Tror det har lätt för att spika med vassa kantar.
Posted: 17 May 2008, 06:39
by Konny
kristov wrote:Konny wrote:r.ivars wrote:den där kanten som är "spikad" ser ju oslipad ut?
Spikad?
De är nog urslipat där vid ventilurtaget. från fabrik..
Han menar nog att man ska slipa ner dom vassa kantorna på kolvarna.
Tror det har lätt för att spika med vassa kantar.
Jag har tagit ur lite mera än vad de var från början men de hjälpte tydligen inte med de

Posted: 17 May 2008, 14:36
by Konny
Nu har jag fått hem nya kolvar
Dags att slipa in kolvringar IGEN då..
Sen är de bara att vänta på nya pyramidringar, Så kanske man är ute på vägarna igen snart

Posted: 19 May 2008, 17:33
by r.ivars
okej, tyckte den såg jävligt vass ut bara =)
kolvar kommer ju aldrig "klara" oavsett om det är je, wiseco, ross, cp osv, det är bara att slipa ner dom nya wisecosarna också
sagt det förr men säger det igen, SÅ JÄVLA FRÄN BIL!
Posted: 20 May 2008, 12:02
by Konny
r.ivars wrote:okej, tyckte den såg jävligt vass ut bara =)
kolvar kommer ju aldrig "klara" oavsett om det är je, wiseco, ross, cp osv, det är bara att slipa ner dom nya wisecosarna också
sagt det förr men säger det igen, SÅ JÄVLA FRÄN BIL!
hehe, tackar
Jag måste svarva av kolvarna lite ändå för att få rätt komp. så de blir säket bra. Bara jag får ett nytt block..
Har ett som är påväg nu
