Posted: 28 Sep 2008, 09:19
4stTysken wrote:Hehe, då är vi 3 st nu med ungefär lika motorer och turbos...Fan måste byta bil
4stTysken wrote:Hehe, då är vi 3 st nu med ungefär lika motorer och turbos...Fan måste byta bil
Skit i turbosarna, dom är i detta fallet oviktiga, frågan är ju om det är en M3CSL i bakgrunden, påminner genast lite om Loaded. Hmm,///Peter wrote:Det är väl som dom säger då.. Storleken har ingen betydelse..
(iaf inte i turbovärlden)
Jo det stämmer att det är en sådan....Hollizini wrote:Skit i turbosarna, dom är i detta fallet oviktiga, frågan är ju om det är en M3CSL i bakgrunden, påminner genast lite om Loaded. Hmm,///Peter wrote:Det är väl som dom säger då.. Storleken har ingen betydelse..
(iaf inte i turbovärlden)
Vad är det?
Det skall jag göra. Men tyckte hx'en fungerade helt ok, men vill vara säker på att komma över den där fyrsiffriga gränsendgyldmark wrote:Du får göra en bra utvärdering erik om detta nya aggregatet så jag inte behöver gå och bekymra mig över min 60:ia
Vad är det för krångel?erikkihl wrote:Jo det stämmer att det är en sådan....Hollizini wrote:Skit i turbosarna, dom är i detta fallet oviktiga, frågan är ju om det är en M3CSL i bakgrunden, påminner genast lite om Loaded. Hmm,///Peter wrote:Det är väl som dom säger då.. Storleken har ingen betydelse..
(iaf inte i turbovärlden)
Vad är det?
Var därför jag frågade om ngn kunde ngt om vanosen på dom där motorerna, men ingen verkade kunna det....
Kan försöka kolla upp det under helgen! Ja det är dyrt med ideer ibland...Tysken wrote:Är BW:n lika tung som HX60 också? Nu blev jag sugen på en sån där,.fan att man alltid ska få dumma idéer..
Det sitter som en vippa mellan kam och ventil skaft. Det har gått av en sådan så jag måste ur med kammen. Därav vill jag veta hur vanosen är uppbyggd....Hollizini wrote:Vad är det för krångel?
Okay, har inte kikat så mycket på S54 så vet inte riktigt men är det samma som på S62 så har jag lite större erfarenhet.erikkihl wrote:Det sitter som en vippa mellan kam och ventil skaft. Det har gått av en sådan så jag måste ur med kammen. Därav vill jag veta hur vanosen är uppbyggd....Hollizini wrote:Vad är det för krångel?
Japp bara ur med kammen och ihop med skiten tillbaka. Skall ej röra vanosen. Så det är bara att plocka isär som vanligt då?Hollizini wrote:Okay, har inte kikat så mycket på S54 så vet inte riktigt men är det samma som på S62 så har jag lite större erfarenhet.erikkihl wrote:Det sitter som en vippa mellan kam och ventil skaft. Det har gått av en sådan så jag måste ur med kammen. Därav vill jag veta hur vanosen är uppbyggd....Hollizini wrote:Vad är det för krångel?
Ska du bara bort med den för att få ur kammen och sen montera tillbaka den eller ska du in och grejja i vanosen också?
För att ta bort vanosenheten från toppen gör man ju på en knapp timme.