Page 20 of 23
Posted: 28 Sep 2008, 09:19
by dgyldmark
Tysken wrote:Hehe, då är vi 3 st nu med ungefär lika motorer och turbos...Fan måste byta bil
4st
Posted: 28 Sep 2008, 10:00
by johankihl
Dåligt med updateringar, lever bilen/du fortfarande
Posted: 28 Sep 2008, 21:09
by erikkihl
Vet att det blivit dåligt med uppdateringar nu under sommaren.... E nämligen med och skruvari ett div1 rallycross team på fritiden, så har gått åt mkt med tid där...
Men topp packningen är antagligen blåst, så blir till att riva och pyramid ringa under vintern..
Förresten, johan ska du fortfarande sälja turbon?
Posted: 28 Sep 2008, 21:20
by Bmwandreas
Tror han ska behålla den, jag får hem en lika imorn som är till salu.
Posted: 16 Oct 2008, 18:43
by erikkihl
Dags med en liten uppdatering
Det som har hänt är att motorn är urplockad och sen så lurade ju Ärtan på mig en turbo
Det blev en BW s480, får hoppas att det är bättre flås i den än i hx60'n!
Kompressor huset är på BW turbon är faktiskt mindre mot hx'en, så det är ju lugnt med plats.
Posted: 16 Oct 2008, 21:29
by banzai
Vilken söt
Posted: 16 Oct 2008, 22:45
by dgyldmark
Du får göra en bra utvärdering erik om detta nya aggregatet så jag inte behöver gå och bekymra mig över min 60:ia
Posted: 17 Oct 2008, 02:59
by ///Peter
Det är väl som dom säger då.. Storleken har ingen betydelse..
(iaf inte i turbovärlden
)
Posted: 17 Oct 2008, 21:00
by P.Herrdahl
///Peter wrote:Det är väl som dom säger då.. Storleken har ingen betydelse..
(iaf inte i turbovärlden
)
Skit i turbosarna, dom är i detta fallet oviktiga, frågan är ju om det är en M3CSL i bakgrunden, påminner genast lite om Loaded. Hmm,
Vad är det?
Posted: 17 Oct 2008, 21:46
by erikkihl
Hollizini wrote:///Peter wrote:Det är väl som dom säger då.. Storleken har ingen betydelse..
(iaf inte i turbovärlden
)
Skit i turbosarna, dom är i detta fallet oviktiga, frågan är ju om det är en M3CSL i bakgrunden, påminner genast lite om Loaded. Hmm,
Vad är det?
Jo det stämmer att det är en sådan....
Var därför jag frågade om ngn kunde ngt om vanosen på dom där motorerna, men ingen verkade kunna det....
Posted: 17 Oct 2008, 21:47
by erikkihl
dgyldmark wrote:Du får göra en bra utvärdering erik om detta nya aggregatet så jag inte behöver gå och bekymra mig över min 60:ia
Det skall jag göra. Men tyckte hx'en fungerade helt ok, men vill vara säker på att komma över den där fyrsiffriga gränsen
Posted: 18 Oct 2008, 09:56
by Tysken
Är BW:n lika tung som HX60 också? Nu blev jag sugen på en sån där,.fan att man alltid ska få dumma idéer..
Posted: 18 Oct 2008, 15:20
by P.Herrdahl
erikkihl wrote:Hollizini wrote:///Peter wrote:Det är väl som dom säger då.. Storleken har ingen betydelse..
(iaf inte i turbovärlden
)
Skit i turbosarna, dom är i detta fallet oviktiga, frågan är ju om det är en M3CSL i bakgrunden, påminner genast lite om Loaded. Hmm,
Vad är det?
Jo det stämmer att det är en sådan....
Var därför jag frågade om ngn kunde ngt om vanosen på dom där motorerna, men ingen verkade kunna det....
Vad är det för krångel?
Posted: 18 Oct 2008, 15:24
by erikkihl
Tysken wrote:Är BW:n lika tung som HX60 också? Nu blev jag sugen på en sån där,.fan att man alltid ska få dumma idéer..
Kan försöka kolla upp det under helgen! Ja det är dyrt med ideer ibland...
Posted: 18 Oct 2008, 15:25
by erikkihl
Hollizini wrote:Vad är det för krångel?
Det sitter som en vippa mellan kam och ventil skaft. Det har gått av en sådan så jag måste ur med kammen. Därav vill jag veta hur vanosen är uppbyggd....
Posted: 18 Oct 2008, 15:41
by P.Herrdahl
erikkihl wrote:Hollizini wrote:Vad är det för krångel?
Det sitter som en vippa mellan kam och ventil skaft. Det har gått av en sådan så jag måste ur med kammen. Därav vill jag veta hur vanosen är uppbyggd....
Okay, har inte kikat så mycket på S54 så vet inte riktigt men är det samma som på S62 så har jag lite större erfarenhet.
Ska du bara bort med den för att få ur kammen och sen montera tillbaka den eller ska du in och grejja i vanosen också?
För att ta bort vanosenheten från toppen gör man ju på en knapp timme.
Posted: 18 Oct 2008, 23:55
by erikkihl
Hollizini wrote:erikkihl wrote:Hollizini wrote:Vad är det för krångel?
Det sitter som en vippa mellan kam och ventil skaft. Det har gått av en sådan så jag måste ur med kammen. Därav vill jag veta hur vanosen är uppbyggd....
Okay, har inte kikat så mycket på S54 så vet inte riktigt men är det samma som på S62 så har jag lite större erfarenhet.
Ska du bara bort med den för att få ur kammen och sen montera tillbaka den eller ska du in och grejja i vanosen också?
För att ta bort vanosenheten från toppen gör man ju på en knapp timme.
Japp bara ur med kammen och ihop med skiten tillbaka. Skall ej röra vanosen. Så det är bara att plocka isär som vanligt då?