Page 20 of 61
Posted: 14 Apr 2010, 22:13
by m_ellisson
Så idag har d mappats ett par timmar
börjar skjuta på endel
.men återstår en hel del som vi får ta till helgen!
Tror en viss Gyldmark blev lite sugen på att få ihop hajjen nu
Posted: 15 Apr 2010, 00:24
by mbma
skönt att det börja bli klart nu(:
släng upp en film så man får se besten;)
Posted: 15 Apr 2010, 07:42
by Pitbull
m_ellisson wrote:Så idag har d mappats ett par timmar
börjar skjuta på endel
.men återstår en hel del som vi får ta till helgen!
Tror en viss Gyldmark blev lite sugen på att få ihop hajjen nu
Kul för dig.
Detta fixar Dan lätt, han är duktig.
Posted: 15 Apr 2010, 20:18
by m_ellisson
mbma wrote:skönt att det börja bli klart nu(:
släng upp en film så man får se besten;)
Ja film kommer sen när det är färdigmappat
Posted: 15 Apr 2010, 20:20
by m_ellisson
Pitbull wrote:m_ellisson wrote:Så idag har d mappats ett par timmar
börjar skjuta på endel
.men återstår en hel del som vi får ta till helgen!
Tror en viss Gyldmark blev lite sugen på att få ihop hajjen nu
Kul för dig.
Detta fixar Dan lätt, han är duktig.
Ja han e säker som fan
Posted: 15 Apr 2010, 21:55
by Wiic
Fan vad gott, blir roligt och se vad den presterar sen
Posted: 16 Apr 2010, 19:31
by m_ellisson
xtiz wrote:kina som kina.. pressa ur styrningen lite och lägg loctite flänstätning. Ovansidan om styrningen la jag.
Mvh
Provtryckte min wg idag o den läcker som ett soll mellan ventilen & styrningen
gick inte att få upp nått tryck alls i membranet o den är helt ny vilket piss! tack till kl racing för denna wastegaten men man får ju vad man betalar för!
Är därför laddet skenar till 1,5 bar utan nått mottryck på ovan w-gaten, allt tryck som ska hjälpa ventilen att öppna försvinner genom styrningen..
Men jag kom på/fixade en lösning som gör att den orkar hålla trycket jävligt mycket bättre men det blir inte 100% tätt fast det kanske det inte ska?
Posted: 17 Apr 2010, 13:05
by Drullen
Ja förstår mej inte på de här och köpa kina saker, alla vet ju att de e piss. Men går på niten ändå, sen ska de klagas..
Både de inte va bättre att köpa en beg s2 wg, och skulle inte den palla så finns nått annat bra på beg marknaden.. Både ju va likvärdigt pris som på en ny King wg som ändå så inte funkar som man får byta och losa en del pengar på & att sedan "Köpa rätt" Wg.. Aja de e alltid lätt att va efterklok i många fall
Men att köpa en redig direkt spara nog mycket elände & framför allt tid
Magnus: De låter bra att de börja röra på sej iaf
Hoppas nu allt håller i sommar & de blir mycket körtid.
Posted: 17 Apr 2010, 18:17
by micke E28
Drullen wrote:Ja förstår mej inte på de här och köpa kina saker, alla vet ju att de e piss. Men går på niten ändå, sen ska de klagas..
Både de inte va bättre att köpa en beg s2 wg, och skulle inte den palla så finns nått annat bra på beg marknaden.. Både ju va likvärdigt pris som på en ny King wg som ändå så inte funkar som man får byta och losa en del pengar på & att sedan "Köpa rätt" Wg.. Aja de e alltid lätt att va efterklok i många fall
Men att köpa en redig direkt spara nog mycket elände & framför allt tid
Magnus: De låter bra att de börja röra på sej iaf
Hoppas nu allt håller i sommar & de blir mycket körtid.
Håller med,tycker att wg e en av dom viktigare delarna i en turboanlägg-
ning så varför snåla? audi wg e kanske lite stor å klumpig men funkar iaf
Posted: 17 Apr 2010, 20:23
by Pitbull
micke E28 wrote:Drullen wrote:Ja förstår mej inte på de här och köpa kina saker, alla vet ju att de e piss. Men går på niten ändå, sen ska de klagas..
Både de inte va bättre att köpa en beg s2 wg, och skulle inte den palla så finns nått annat bra på beg marknaden.. Både ju va likvärdigt pris som på en ny King wg som ändå så inte funkar som man får byta och losa en del pengar på & att sedan "Köpa rätt" Wg.. Aja de e alltid lätt att va efterklok i många fall
Men att köpa en redig direkt spara nog mycket elände & framför allt tid
Magnus: De låter bra att de börja röra på sej iaf
Hoppas nu allt håller i sommar & de blir mycket körtid.
Håller med,tycker att wg e en av dom viktigare delarna i en turboanlägg-
ning så varför snåla? audi wg e kanske lite stor å klumpig men funkar iaf
finns dom som bygger 800-1000hk maskiner som lägger sjukt mkt pengar på motorn så köper dom en äcklig kina wg som kan göra så motorn rasar...
Posted: 18 Apr 2010, 12:16
by m_ellisson
Nej jag håller med er grabbar.. jag köpte denna för att den gamla 38mm hks kopian fungerade hur jävla bra som helst utan några som helst problem, men det var ju den det!
Aldrig mer kinagate nu iaf
Skickade ett ´´klago``mail till KL fick detta som svar:
Hej
du får skicka upp den så får vi se hur det ser ut
det skall vara ett spel här imellan , men det skulle kunna vara för stort enligt ditt mail
(det skall helst vara så lite spel som möjligt ,-Utan att den skall kärva när det är Riktigt varmt)
det skall vara ett visst läckage här , motorn pumpar Massor av luft , det som kommer förbi styrningen är Minimalt
Om du har skenande laddtryck , beror oftast detta ej på wastegaten i sig ., om den ej är feldimensionerad
utan wastegatens placering är ofta problemet , den skall sitta i flödesrikningen , nära turbon
om man drar iväg ett långt rör till wastegaten så kommer det att bli skenande laddtryck
man skall ha grov och kort slang till wastegaten
jag tror du har felet här , det är vanligast
Posted: 18 Apr 2010, 12:24
by m_ellisson
Sprutade på mycket slipgrund på framdörrarna igår
Posted: 18 Apr 2010, 12:32
by cjagenmark
Du får ordna bakkjolen med magnus.. blir ju ledsen i ögat när jag står här och tittar, och det skär i ögonen
Posted: 18 Apr 2010, 12:51
by m_ellisson
cjagenmark wrote:Du får ordna bakkjolen med magnus.. blir ju ledsen i ögat när jag står här och tittar, och det skär i ögonen
Ja jag ska
slipade/passade in det sista igår på den...
Posted: 18 Apr 2010, 13:13
by m_ellisson
Dan o ja hälsade på Mattson i Ryd igårkväll..Blev lite mappande på vägen dit men på hemvägen gick höger drivaxel av så nu är den enbent
haha
Snuten stannade oss däruppe ocskå men det gick bra
Fick visa kortet & blåsa
snuten: Det är inte originalmotorn i denna va?
jag: jo det är bara lite små saker gjort med den!
snuten: vad är det där för något?
jag: det är bara mätare
snuten: okej kör försiktigt
Tror dem hörde oss in till byn & letade efter oss för vi stod på vägen in till Mattsson när dem kom!
Posted: 18 Apr 2010, 13:42
by micke E28
m_ellisson wrote:Nej jag håller med er grabbar.. jag köpte denna för att den gamla 38mm hks kopian fungerade hur jävla bra som helst utan några som helst problem, men det var ju den det!
Aldrig mer kinagate nu iaf
Skickade ett ´´klago``mail till KL fick detta som svar:
Hej
du får skicka upp den så får vi se hur det ser ut
det skall vara ett spel här imellan , men det skulle kunna vara för stort enligt ditt mail
(det skall helst vara så lite spel som möjligt ,-Utan att den skall kärva när det är Riktigt varmt)
det skall vara ett visst läckage här , motorn pumpar Massor av luft , det som kommer förbi styrningen är Minimalt
Om du har skenande laddtryck , beror oftast detta ej på wastegaten i sig ., om den ej är feldimensionerad
utan wastegatens placering är ofta problemet , den skall sitta i flödesrikningen , nära turbon
om man drar iväg ett långt rör till wastegaten så kommer det att bli skenande laddtryck
man skall ha grov och kort slang till wastegaten
jag tror du har felet här , det är vanligast
Vilka jävla tomtar att sälja sånt skit