Tack för alla komentarer. Och tack som fan för alla som hjälpte till igår
Ska lägga upp bromspapparet när jag kommit hem även sladda förbi Robban och kolla hur mycket laddtryck det blev men har för mig han sa 2.4 bar när den gav 876.
Där sluta det ge effekt på laddtryck ville dra 900 whp men blev ingen skillnad när vi krana på mera ladd så nått sa stopp där sen om det var kammarna eller nått annat vet vi inte.
Är rätt nöjd med denna effekt sen vad jag ska med den till vet jag inte då det är rätt hysteriskt.
jimpa wrote:Grattis! Nu återstår bara en 9.6@240 km/h strippen repa
MVH
Tack
Det kommer aldrig hända på sin höjd 10.6! Kommer ha fullt upp med fäkta med olika laddtryckknappar så hinner inte få i växlarna för är de inte så man ska göra??
Måste nog kontakta svea för nått bättre än en 328 kardan om man launchar iväg den på 2 bar på klister.
Bra jäkla mos!
Men men så jäkla mycket mos i en e30 ska det fanimig gå 9:or och 250 blås i slutfart eller sönder...
Ja om du inte kör en Nisse och åker lowboost
M3JONAS wrote:Bra jäkla mos!
Men men så jäkla mycket mos i en e30 ska det fanimig gå 9:or och 250 blås i slutfart eller sönder...
Lowboost ? Ja körde en 9a på 1.5 det kallar ja lowboost . allat under 2 bar är grundtryck
M3JONAS wrote:Bra jäkla mos!
Ja blev fan riktigt bra tänkte först nöja mig med 800 whp men den svara så sjukt bra på laddtryck så vi krana på mera
Inge lowbost här inte men är rätt hysterisk köra gata med denna effekt dock.
Lillmicke wrote:Riktigt bra jobbat av Emil och för den delen du själv! Ihopmonteringen och inställning av motorn måste vara top notch!
Grattis till ett riktigt gott resultat! Det är härligt och se att det kontras lite mot alla gamla "teorier"...
Mvh
Tack tack.
Ja både Emil och Robban är sjukt duktiga och riktigt bra koll på allt så dom hade ju rätt när dom sa att det är ägaren som sätter stop hur mycket mos det ska bli
Är fortfarande lite fundersam vad det var när den sluta ge effekt på laddtryck? Fundera på om man skulle slitit bort luftfilteret kanske..
Bättre inställningar av kammarna än så här borde man nog inte kunna lyckas med och sen att org tändspolar stog pall för de med.
Ja många "gamla terorier" släcktes i vårat garage
Imponerande effekt! vad jag funderar över är varför denna maskin ger så jäkla mycket effekt om man jämför med andra maskiner?
allts jag är inte skeptisk men nyfiken vad som skiljer maskiner imellan? eller är det bara utveckling?