Page 20 of 22
Posted: 13 Sep 2009, 14:47
by Carlsson
Söderling wrote:Carlsson wrote:Söderling wrote:
Har funderat på Gatebil i september, men är inte helt klart än. Annars är inget annan planerat.
tycker definitivt att du ska åka till Rudskgen så man får se den live
Blir inge Gatebil för mig till helgen, hinns inte med.
du missade nåt kan jag lova det var hur gött som hellst. inte alls så mycket publik som raglade om kring så att man inte kom fram i depån som det brukar vara å nästan aldrig kö när man skulle ut på banan:)
Posted: 20 Sep 2009, 11:46
by Söderling
olsn wrote:Bäckis wrote:KRP rodden äger.
Hahahahaha! bästa jag hört!
Var ett mycket bra arrangerat race och roliga bilar med, hoppas det blir fler! KRP la sig nog mot volvon han vart nog lite nervös när han såg att det var en audi med!
Han hade blivit frånkörd av audin oxå, så det gjorde han rätt i.
sidenmark wrote:får grattulera till lyckat race !
verkar jävulskt grepp nu i starten .
mvh robban
Tack. Ja det börjar bli ordning på det nu, bara lite effekt som saknas
Posted: 19 Oct 2009, 14:38
by BPM
Är riktigt imponerad av dina siffror med din "originalmotor"!
Begreppet "original" tolkas lite olikt här känner jag =)
Vad har du gjort egentligen? Spec.?
Posted: 26 Oct 2009, 17:21
by Söderling
BPM wrote:Är riktigt imponerad av dina siffror med din "originalmotor"!
Begreppet "original" tolkas lite olikt här känner jag =)
Vad har du gjort egentligen? Spec.?
Vad vill du ha spec på, motor med kringutrustning eller bara motorn??
För själva motorstommen är orginal, dvs allt mellan ventilkåpan och oljetråget. Därimot sitter det autronic, T70 turbo, eget insug och grenrör, 1000cc spridare som inte är orginal. Men det är ju inte motorn igentligen.
MVH Tomas
Posted: 27 Oct 2009, 23:09
by BPM
Söderling wrote:BPM wrote:Är riktigt imponerad av dina siffror med din "originalmotor"!
Begreppet "original" tolkas lite olikt här känner jag =)
Vad har du gjort egentligen? Spec.?
Vad vill du ha spec på, motor med kringutrustning eller bara motorn??
För själva motorstommen är orginal, dvs allt mellan ventilkåpan och oljetråget. Därimot sitter det autronic, T70 turbo, eget insug och grenrör, 1000cc spridare som inte är orginal. Men det är ju inte motorn igentligen.
MVH Tomas
Okej!
Jag förstår.
Helt oöppnad motor alltså? Vill veta så mycket du orkar berätta, vad det är som skrämmer vettet ur originalspisen =)
Posted: 31 Oct 2009, 17:23
by Söderling
BPM wrote:Söderling wrote:BPM wrote:Är riktigt imponerad av dina siffror med din "originalmotor"!
Begreppet "original" tolkas lite olikt här känner jag =)
Vad har du gjort egentligen? Spec.?
Vad vill du ha spec på, motor med kringutrustning eller bara motorn??
För själva motorstommen är orginal, dvs allt mellan ventilkåpan och oljetråget. Därimot sitter det autronic, T70 turbo, eget insug och grenrör, 1000cc spridare som inte är orginal. Men det är ju inte motorn igentligen.
MVH Tomas
Okej!
Jag förstår.
Helt oöppnad motor alltså? Vill veta så mycket du orkar berätta, vad det är som skrämmer vettet ur originalspisen =)
Som sagt, motorn är öppnad för ca 2-3år sedan. Då byttes vevlagrena till nya samt att toppackningen byttes till en ny orginalmodell från ppf.
Detta gjordes tills ja skulle göra första reggbesikningen utan turbo.
Så ser motorrummet ut
Vet inte riktigt vad för mer info som behövs. Det mesta står redan här ovan. Men fråga gärna om det är nått specielt du undrar över.
Posted: 11 Nov 2010, 14:09
by Jonte_smte
hur går det för dej ? fick se att du inte uppdaterat sen 09! dags nu! det är ju en ball bil !
Posted: 11 Nov 2010, 15:11
by nicklasthoresson
Posted: 21 Nov 2010, 11:19
by Söderling
Jonte_smte wrote:hur går det för dej ? fick se att du inte uppdaterat sen 09! dags nu! det är ju en ball bil !
Är nog mest för att ja inte gjort någe med den sen då tyvärr, det mest avanserade är nog när ja luftade kopplingen. Annars har jag inte rört en skruv på den, förutom att byta massa bakhjul
Men hoppas på att komma igång med den snart igen.
Posted: 21 Nov 2010, 12:30
by Rikard B
Söderling wrote:Jonte_smte wrote:hur går det för dej ? fick se att du inte uppdaterat sen 09! dags nu! det är ju en ball bil !
Är nog mest för att ja inte gjort någe med den sen då tyvärr, det mest avanserade är nog när ja luftade kopplingen. Annars har jag inte rört en skruv på den, förutom att byta massa bakhjul
Men hoppas på att komma igång med den snart igen.
hahaha som å åka bruksbil
Re: Söderlings Volvo 242 -75 M50B29
Posted: 23 Dec 2011, 13:42
by Söderling
Nybromsad, samma som sist fast högre laddtryck och på PPF
560whp / 633wnm
BMW måste ha lyckats bygga en riktigt bra motor den dagen
Re: Söderlings Volvo 242 -75 M50B29
Posted: 23 Dec 2011, 13:54
by silverryggen
trevligt
Vet du måtten på turbon?
Re: Söderlings Volvo 242 -75 M50B29
Posted: 23 Dec 2011, 15:23
by Bäckis
Ja, den är fan overklig. Nog för att det är lite varierande komp men den går ju fint och producerar bra med effekt.
Re: Söderlings Volvo 242 -75 M50B29
Posted: 23 Dec 2011, 16:43
by blidd
hehe jävligt snygg, brukar ha problem med 4kants serien av volvo. Denna ser dock jävla häftig ut
Re: Söderlings Volvo 242 -75 M50B29
Posted: 23 Dec 2011, 19:48
by Söderling
silverryggen wrote:trevligt
Vet du måtten på turbon?
Nej, tror den ska vara 60.5 in. Men är väldigt osäker då det är många år sen jag mätte den. Är en Super T70 iaf
Bäckis wrote:Ja, den är fan overklig. Nog för att det är lite varierande komp men den går ju fint och producerar bra med effekt.
Ja den är lite sliten, men det får den vara efter att ha gått med denna effekt hela detta året.
Har åkt med ca 500whp i 3år nu och kört väldigt hårt och säkert över 1000mil.
Har åkt 280+km/h med 560whp 5-10ggr iår med allt orginal i motorn
blidd wrote:hehe jävligt snygg, brukar ha problem med 4kants serien av volvo. Denna ser dock jävla häftig ut
Re: Söderlings Volvo 242 -75 M50B29
Posted: 23 Dec 2011, 23:07
by christoffer jansson
Söderling wrote:silverryggen wrote:trevligt
Vet du måtten på turbon?
Nej, tror den ska vara 60.5 in. Men är väldigt osäker då det är många år sen jag mätte den. Är en Super T70 iaf
Bäckis wrote:Ja, den är fan overklig. Nog för att det är lite varierande komp men den går ju fint och producerar bra med effekt.
Ja den är lite sliten, men det får den vara efter att ha gått med denna effekt hela detta året.
Har åkt med ca 500whp i 3år nu och kört väldigt hårt och säkert över 1000mil.
Har åkt 280+km/h med 560whp 5-10ggr iår med allt orginal i motorn
blidd wrote:hehe jävligt snygg, brukar ha problem med 4kants serien av volvo. Denna ser dock jävla häftig ut
vad är det ut på turbon då? Toppen är helt std ? hur mkt varvar du och när börjar den ge effekt!
Re: Söderlings Volvo 242 -75 M50B29
Posted: 23 Dec 2011, 23:24
by Söderling
christoffer jansson wrote:Söderling wrote:silverryggen wrote:trevligt
Vet du måtten på turbon?
Nej, tror den ska vara 60.5 in. Men är väldigt osäker då det är många år sen jag mätte den. Är en Super T70 iaf
vad är det ut på turbon då? Toppen är helt std ? hur mkt varvar du och när börjar den ge effekt!
Har ingen aning vad det är mer för mått, är osäker även in
Ja den är helt orginal i allt
Den börjar ladda strax innan 4000, gav ca 375whp vid 5000
Ja varavar 7500 men ärtan sluta vid 7000 och då hade inte kurvan vändt neråt än