Page 20 of 23
Posted: 20 Sep 2008, 16:31
by Fear This
hehe tack du! de behövs, känns lite ovant å skruva nu va hehe
va upp idag å plockade på lite mer småskit å hoppas fortsätta lite mer imorrn:)
Posted: 20 Sep 2008, 20:38
by peppe
Nä men... De va som tusan...
Posted: 21 Sep 2008, 18:29
by Fear This
hehe ja när man minst anar de vettu:)
Posted: 16 Nov 2008, 00:25
by pelko
Hur går det?
Mvh Mathias
Posted: 16 Nov 2008, 08:59
by Fear This
sååå sakta
nedå, bottendelen är uppmätt & klar sånär som att oljepump, pickup & tråg ska monteras men det beror på att jag blev jag sjukt sugen på torrsump så vi får se hur de blir med det.
sen har jag svarvat till block off plattor för vanosen.
tänkte även lämna in toppen för lite finjobb så jag kan fortsätta men det blev att handla ny brukis lite akut för de pengarna. i övrigt har jag precis renoverat en aero motor + mitt uppe i motorbyte på den och håller på att renovera kx 500 motorn så de finns lite smått å gott att pyssla med.
men de kommer, tar bara lite mer tid:)
mvh
Posted: 03 Feb 2009, 16:35
by TurboXs
Hvordan type ringer skal du bruke?? Jeg har prøvd de med skjerkant ytterst og det virket ikke lenge.
Regner med du skal bruke org pakkning rundt.
Posted: 03 Feb 2009, 19:55
by Fear This
tjenis!
jag använder originalpackning. angående ringarna så blir det inte de som du använt utan med skärkant närmare mitten eller hur man ska förklara:)
i övrigt så pillas det mycket med toppen, lutar åt montering i helgen sen blir det shimsa in ventiler etc.. basplattan till insuget är klar åxå & har säkert hänt en massa annat småskit så det skruvas lite smått hela tiden:)
Posted: 04 Feb 2009, 01:05
by TurboXs
Ja du skal ha skärkant närmare mitten. Det er nok bedre for da flyr ikke godset ut på siden hvertfall. Har du tenk til å ettertrekke mer enn en gang eller??? Jeg har litt tro på det. Og kansje anvena strekkbultar.
Jeg bygger ny motor selv. Mye det sammen men med 9.3 i comp. Skal prøve en tynn mls pakning. Holder ikke det går jeg tilbake til ringer og blokk og topp rett isammen i den gamle blokka.
Posted: 04 Feb 2009, 10:29
by stensheim
jævlar sier jag, snyggt projekt, gillar flippfronten
Posted: 04 Feb 2009, 10:30
by Bmwandreas
TurboXs wrote:Ja du skal ha skärkant närmare mitten. Det er nok bedre for da flyr ikke godset ut på siden hvertfall. Har du tenk til å ettertrekke mer enn en gang eller??? Jeg har litt tro på det. Og kansje anvena strekkbultar.
Jeg bygger ny motor selv. Mye det sammen men med 9.3 i comp. Skal prøve en tynn mls pakning. Holder ikke det går jeg tilbake til ringer og blokk og topp rett isammen i den gamle blokka.
De nya ringarna behöver man inte efterdra. Och det har inte läckt för någon och det är nog 30 st som kör med dessa.
Montera ihop med dem och skippa mls:en på en gång.
Posted: 04 Feb 2009, 20:35
by robbz
nu får du stila dig och dunka ut lite bilder gosse lilla!
/mvh
Posted: 04 Feb 2009, 22:12
by Fear This
TurboXs wrote:Ja du skal ha skärkant närmare mitten. Det er nok bedre for da flyr ikke godset ut på siden hvertfall. Har du tenk til å ettertrekke mer enn en gang eller??? Jeg har litt tro på det. Og kansje anvena strekkbultar.
Jeg bygger ny motor selv. Mye det sammen men med 9.3 i comp. Skal prøve en tynn mls pakning. Holder ikke det går jeg tilbake til ringer og blokk og topp rett isammen i den gamle blokka.
jag har bearbetat block & topp så jag kan köra m12 dieselbultar istället för m11 som det är standard. de bultarna är ju gjorda för sjukt höga cylindertryck så jag provar helt enkelt så får vi se sen är det ju sträckbultar så ja slipper riva för att efterdra igen mm:)
stensheim wrote:jævlar sier jag, snyggt projekt, gillar flippfronten
tack du:)
robbz wrote:nu får du stila dig och dunka ut lite bilder gosse lilla!
/mvh
hehe ja.. borde nästan skämmas men saken är att det känns som jag tillverkat & bearbetat 1000 smågrejer varav de flesta knappt e värt att visa men nu börjar de lukta ihopmontering så snart kommer de mer bilder hoppas jag på:) plenumet blir inte det speciella som jag hade tänkt mej innan tyvärr då en stor bula i flippen känns drygt & precis som dej tycker jag inloppet bör vara i mitten så formen på plenumet blir liknande ditt fast böjen blir 90gr istället för 180gr och inte alls lika mkt till hantverk då ja tänkte försöka sy ihop skiten själv
imorrn ere hobbykväll igen(har bara 1per vecka) så då blir det stansa ut toppackningen och som ja insåg idag efter ja monterat ventilerna, fjärdrar mm.. var att lyftargalleriet tar i de nya retainersen så det blir att fräsa brunnarna nån mm imorrn åxå.
mvh
Posted: 04 Feb 2009, 22:19
by Bäckis
Hur kan de ta i?
Posted: 04 Feb 2009, 22:22
by Fear This
Bäckis wrote:Hur kan de ta i?
de är i alu så de bygger lite mer i diam. de e på fitthåret men måste fixas endå
EDIT: alltså de tar i kanten längst ner när man lägger på lyftargalleriet så att säga
flopp..
Posted: 07 Feb 2009, 15:18
by Fear This
tänkte skruva dit toppen igår mm men det sket sej kan man säga.. insåg att ja hade glömt tillverka styrhylsor till toppen & har inte tillgång till svarv förrns på måndag.
och brunnarna som jag skulle fräsa upp lite.. tjaa va ska man säga? stora fräsen var upptagen så jag spände upp så stort stål det gick i pelarborren (rejäl modell)och chansade men det räckte inte så får ta å göra om det på torsdag i riktiga maskinen.. i övrigt så verkar de lovande..
kommer lite bilder på div småskit här..
fräsningen som inte räckte=)
"block off" till vanos
stans
toppackning
tillverkade ett verktyg för att kunna bearbeta toppbultarna
Posted: 08 Feb 2009, 16:43
by TurboXs
Ser lovende ut. Smart med m12 diesel boltene.
Jeg er møkk lei av å etterdra etter flere havari med både pakkninger og ringer.
Er dette samme ringene som VS bruker eller. Evt samme materiale.
Posted: 08 Feb 2009, 19:42
by PaparaZZi
bara att jobba hårt nu fear this vill se din racer på e4 runt stholm på race på kvällen i sommar när man kommer om med lastbil
.mvh