Page 20 of 26
Posted: 24 Aug 2009, 22:26
by Bäckis
Hur många rundor körde du? 25??
Var mkt åkande för dig iaf!
Posted: 25 Aug 2009, 06:02
by Konny
Bäckis wrote:Hur många rundor körde du? 25??
Var mkt åkande för dig iaf!
Hehe, ja de blev ett gäng körningar!
Var bara dom första reporna som ett tryckrör hoppade av, slutade med att vi fick limma fast de.. annars fungerade allt kanon så de var bara att köra så mycket man orkade.
Däcken var sgs nya när jag kom dit och nu är det inte mycket kvar
Posted: 25 Aug 2009, 08:07
by Pitbull
Konny wrote:Bäckis wrote:Hur många rundor körde du? 25??
Var mkt åkande för dig iaf!
Hehe, ja de blev ett gäng körningar!
Var bara dom första reporna som ett tryckrör hoppade av, slutade med att vi fick limma fast de.. annars fungerade allt kanon så de var bara att köra så mycket man orkade.
Däcken var sgs nya när jag kom dit och nu är det inte mycket kvar
Du var en trevlig person. =)
Posted: 25 Aug 2009, 11:57
by JohnE
Posted: 25 Aug 2009, 19:55
by Konny
Tackar! Var så sjukt nära! Skulle haft lite mera ladd på en knapp att trycka på i slutet så hade de kanske blivit förta plats
Körde nerställt, ca. 1,5bar den där repan.
Ska sätta olika laddtryck på knapp till nästa race tror jag
Pitbull: Roligt att höra
Posted: 25 Aug 2009, 20:18
by shomakie
Ja tyckte med konny var en trevlig ålänning =)
Skön brytning hade ni alla =)
Posted: 09 Sep 2009, 18:53
by Konny
Efter att tryckröret på turbon har lossnat 4 gånger nu fast vi har prövat med andra klämmor, annan slang och till och med limmat men vill inte hålls ändå när man laddar på lite mera så har vi tagit till hårdhandskarna
Svetsade dit öron och skruvar emellan.
Nu lär det väl inte lossna mera! kan man hoppas
Posted: 09 Sep 2009, 19:08
by Bonje
Det där ser väldigt pålitligt ut! Frågan är bara.. -Vart lossnar det i stället?
Posted: 09 Sep 2009, 19:47
by Pimplaren
Bonje wrote:Det där ser väldigt pålitligt ut! Frågan är bara.. -Vart lossnar det i stället?
Haha
Posted: 09 Sep 2009, 19:48
by Konny
Bonje wrote:Det där ser väldigt pålitligt ut! Frågan är bara.. -Vart lossnar det i stället?
Ja de är ju frågan de
Är bara där den alltid har lossnat iaf.
Har varit ut och gasat som fan idag och de har hållits på plats överallt hittills
Posted: 10 Sep 2009, 09:25
by ///Peter
Stabil lösning
Posted: 10 Sep 2009, 20:58
by Konny
///Peter wrote:Stabil lösning
Japp, och fungerar än
Posted: 22 Sep 2009, 10:28
by RWHP
Vet inte om de står någonstans i tråden men vad är det för uppdateringsdrev du har i V160 lådan?
Så som du gjort på turbon vet jag många Supra åkare som måste göra vid insuget hehe
Posted: 22 Sep 2009, 19:14
by Konny
RWHP wrote:Vet inte om de står någonstans i tråden men vad är det för uppdateringsdrev du har i V160 lådan?
Så som du gjort på turbon vet jag många Supra åkare som måste göra vid insuget hehe
Dom har gjort om synkringarna och 2 & 3ans drev.
Bytte de på samma gång jag renoverade lådan.
Har inte hoppat något tryckrör efter att vi fixade till de där på turbon
Posted: 22 Sep 2009, 20:16
by RWHP
Konny wrote:RWHP wrote:Vet inte om de står någonstans i tråden men vad är det för uppdateringsdrev du har i V160 lådan?
Så som du gjort på turbon vet jag många Supra åkare som måste göra vid insuget hehe
Dom har gjort om synkringarna och 2 & 3ans drev.
Bytte de på samma gång jag renoverade lådan.
Har inte hoppat något tryckrör efter att vi fixade till de där på turbon
Skulle vilja veta mer om de där
De lär sluta med att vi får göra så på Supran också hehe, vi lär nog landa kring effekten du har hoppas vi på!
Posted: 22 Sep 2009, 20:57
by Konny
RWHP wrote:Konny wrote:RWHP wrote:Vet inte om de står någonstans i tråden men vad är det för uppdateringsdrev du har i V160 lådan?
Så som du gjort på turbon vet jag många Supra åkare som måste göra vid insuget hehe
Dom har gjort om synkringarna och 2 & 3ans drev.
Bytte de på samma gång jag renoverade lådan.
Har inte hoppat något tryckrör efter att vi fixade till de där på turbon
Skulle vilja veta mer om de där
De lär sluta med att vi får göra så på Supran också hehe, vi lär nog landa kring effekten du har hoppas vi på!
Bara att beställa grejer då
renoveringen kostade ca 7000kr har jag för mig + allt jobb. Har nog mer exakt uppskrivet..
Såpass mycket motor i så tung bil tar på drivlinan!
Posted: 22 Sep 2009, 20:58
by Konny
På hemma racet här på ön för ca. en vecka sen så sa mitten knutkorset upp sig på mellanaxeln så stödlagret for i bitar.
Vi svarvade till en adapter och satte CV-knutar både fram och bak, tillverkade en ny grövre kardan i 76mm rör och dunkade dit för att pröva om de höll nu i helgen på Kjula.
Fungerade bättre en någonsin, körde både lördag och söndag och behövde inte röra en enda skruv!!
tanka lite raket bränsle på vägen
Så blev de att se ut
Sviktstålsaxlarna fungerade oxå, har vridigt sig lite