Highburgs Bmw 1602 -68 Såld
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Så nu har det i alla fall löst sig åker och hämtar en en 525 som funkar kalas bra så då borde väll toppen vara hel
Helt otroligt fick köpa en hel biljävul för att få tag på en topp..Jaja nu jävlar ska det bromsas och bli åka ut av helvete..
Någon som behöver några delar till en 525 så är det bara att hojta till
Helt otroligt fick köpa en hel biljävul för att få tag på en topp..Jaja nu jävlar ska det bromsas och bli åka ut av helvete..
Någon som behöver några delar till en 525 så är det bara att hojta till
Thomas Högberg
070 60 555 92
070 60 555 92
Har hänt lite i alla fall... 6
Var och hämtadde en 525 förra veckan..Var ute i torsdags kväll och lyfte av toppen och plockade isär den...Fredag morgon vart det en liten tripp till ppf för att lämna toppen på svetsning och planing Borde väll vara klar vilken dag om helst Ska försöka få ihop bilen till helgen..
Och så är 525 an helt isärtagen och ivägkörd till skroten..
Bara ca två veckor kvar nu till bromsning
Liten bild på pärlan
Var och hämtadde en 525 förra veckan..Var ute i torsdags kväll och lyfte av toppen och plockade isär den...Fredag morgon vart det en liten tripp till ppf för att lämna toppen på svetsning och planing Borde väll vara klar vilken dag om helst Ska försöka få ihop bilen till helgen..
Och så är 525 an helt isärtagen och ivägkörd till skroten..
Bara ca två veckor kvar nu till bromsning
Liten bild på pärlan
Thomas Högberg
070 60 555 92
070 60 555 92
- bmw02touring
Nu lever den...
Blev några öl och intensivskruving på Lördagkvällen...
Började vid 19.00 med att ställa ventiler, strax efter elva brummade den igen...
Går fint som vanligt...
Oljan ser bra ut än så länge...
Litet oljeläckage, i framkant på motorn, får ta ett span på det imorgon.
Varmkörd och klar så imorgon blir det efterdragning av toppen och en liten provsväng enligt Mr Highburg
Over and out...//Holm & Highburg
Blev några öl och intensivskruving på Lördagkvällen...
Började vid 19.00 med att ställa ventiler, strax efter elva brummade den igen...
Går fint som vanligt...
Oljan ser bra ut än så länge...
Litet oljeläckage, i framkant på motorn, får ta ett span på det imorgon.
Varmkörd och klar så imorgon blir det efterdragning av toppen och en liten provsväng enligt Mr Highburg
Over and out...//Holm & Highburg
Andreas Holm
V70 D5 AWD
Summit X 154"
Hemmabyggd Bandvagn
V70 D5 AWD
Summit X 154"
Hemmabyggd Bandvagn
Ja fy fan vilken dag i garaget ja började 08.30 på morgon och kom hem 12.30 inatt bra jävla trött alltså..Fan vad skönt att den fungerar och att det sitter en ny topp på som är iordning gjord..Problemet borde vara löst nu med vatten i oljan nu..Ut och spana lite idag nu på olje leckaget och ta mig en provrunda..
Tack Holm för hjälpen igår..Hoppas att det är färdigt skruvat nu med min så vi kan rulla in dit monster och börja riva
Tack Holm för hjälpen igår..Hoppas att det är färdigt skruvat nu med min så vi kan rulla in dit monster och börja riva
Thomas Högberg
070 60 555 92
070 60 555 92
Highburg wrote:Ja fy fan vilken dag i garaget ja började 08.30 på morgon och kom hem 12.30 inatt bra jävla trött alltså..Fan vad skönt att den fungerar och att det sitter en ny topp på som är iordning gjord..Problemet borde vara löst nu med vatten i oljan nu..Ut och spana lite idag nu på olje leckaget och ta mig en provrunda..
hoppas du får gasa lite nudå fördu har en ball bil
Rikard Brodén
072-242 85 00
bmw 525 mpaket 03 såld
328 touring låg såld
e30 83 323a busbil såld
e21 låg :)såld
e34 m5
e28 m535 turbo
e30 M3
E9 -71
072-242 85 00
bmw 525 mpaket 03 såld
328 touring låg såld
e30 83 323a busbil såld
e21 låg :)såld
e34 m5
e28 m535 turbo
e30 M3
E9 -71
Så då har man varit ut och och eterdragit toppen, Hitta oljeleckage som var en o-ring till kamaxeln som var trasig..Bytte olja också..Och så äntligen vart det en provrunda i byn Testade att gasa lite när jag åkte på gatmappen på trean och det gick på tvären Fan vad kul nu alltså om allt funkar nu Oljan ser jätte bra ut och 02an spinner som en katt
Stort tack till farbor Holm som varit med i helgen..Nu blir det bromsning om 1,5 vecka
Stort tack till farbor Holm som varit med i helgen..Nu blir det bromsning om 1,5 vecka
Thomas Högberg
070 60 555 92
070 60 555 92