Andy_b wrote:Grattis

haha nu fatta jag ditt sms i lördags
Hehe japp!
Jaha dags för en liten update då igen......
Bilen bromsades på PBZ i söndags eftersom den kändes starkare än föra året under mellanregistret.....sagt och gjort väl i rototesten så märktes det stor skillnad då vi började bromsa, den gick lite magert över hela mellanregistret....efter att Arash finjusterat mappen så upplever jag bilen lite "snällare" att köra på något skumt vis?
Det som hänt under vintern och våren som kan bidragit till effekt/vridökningen är följande:
-Krashade alla ventiler pga för klena ventilfjädrar i höstas, därav topprenoveringen som innebar nya ventiler, styrningar, säten osv....
-Matat i E-85 i tanken ist för E-75 som den bromsades på senast (oktober-09)
-Svarvat en liten restriktor till oljetillförseln till turbon, gick ner från 6mm till 2,5mm
vad som påverkat vet jag ej, kanske en combo eller inte...trots att det var så sjuukt varmt i söndags då vi hade närmare 30+ i bromsrummet och en jäkla luftfuktighet så vart det en klar förbättring mot -09....då hade vi 6+ i bromsrummet!
är sjuukt glad till förbättringen och att allt lirade från början till slut, vill än en gång tacka Arash Adib för mappningen/bromsningen, PPF för bra support och som alltid skickar sköna grejjer, denna gången vart det en sats pyramider som håller motorn tät och fin, samt lite annat smått och gott, nobbe och danne samt alla andra polare som hjälpt till....
här kommer lite bilder:
kastade upp lite material i munktellen och började veva....

lätt som en enkel....bara att sveissa fast i nippeln..

härlig skillnad...från 6mm till 2,5mm!

svetsade dit en ny anslutning för mätning av avgastemp..

riggat i rototesten..

nästan färdigkopplat

slutresultatet....riktigt nöjd! nu vet man att maskinen får det den behöver och ger extra kräm lite tidigare...det tycker jag om
-jämförelse med förra årets mapp...