Japp, nu får veyron det svettigt haha....Hansa wrote:Bankrånarutväxling is the shiet
/mvh
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Japp, nu får veyron det svettigt haha....Hansa wrote:Bankrånarutväxling is the shiet
japp, är mycket annat som är i startgroparna både privat och vad gäller bilen!Hansa wrote:Roligt att se att det händer nått igen!
Har ej vägt och jämfört dom, men det är snabt gjort då allt ligger nermonterat.Bmwandreas wrote:Hur mycket mer väger stålvipporna är orig? Det är sjukt svårt med V8 ventilmekanism kontra vikt. Jag har haft en jävla massa strul med min också. 10-20 g lättare är ca 1000 rpm mer på en LS maskin.
Vilket tryck hade fjädrarna nu?
Vad är det för dåre som har turbo och en R1 i en Quad???robbz wrote:Sen hade jag turen att få bygga ett grenrör till Stefan Åberg:s (aka quaden på sporthoj) Yamaha fyrhjuling, med turbomatad R1 motor! senast han körde speedwekend så hade han 215hk på bakhjulen, nu siktas det på 250whp med nya grenröret och bättre turbo.....helt onödigt mycket effekt, jag vet men fy fan sånt roligt projekt , den som tar sig till speedwekend i mars kan se skapelsen in action!
/mvh
Tack...ja det är skitkul att skruva ihop saker, främst när allt är nytt och fräsht också!AGranlund wrote:Åh va vackert!! Är så fantastiskt roligt att skruva när sakerna är helt cleaniska!! å när det är så Goa gräjjer oxå! Tummen upp! Vi lär ses på banan till sommarn!