r.ivars - SMOKEMACHINES
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP - GRISEN
Inte så mkt sämre. Han får väl varva lite:)
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP - GRISEN
Absolut! en sådan skulle sitta som et smack i mitt motorrom och
<JAAS Performance>
E34 M5 2jz-gte 894whp/846wNm @1,8bar
E34 M5 2jz-gte 894whp/846wNm @1,8bar
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP - GRISEN
Ja grisen lär ju ha mer mos den väger ju dubbelt så mycket som e30'n gogogo
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP - GRISEN
ToTTeN wrote:Ja grisen lär ju ha mer mos den väger ju dubbelt så mycket som e30'n gogogo
Tjänstevikt 1830 på min iallafall =) hehe
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP - GRISEN
"du lär ha 1200whp"
bmw e34 m5
bmw e28 m535 m50 turbo
bmw e91 325xi
peter sund-lundblad
073-8389177
bmw e28 m535 m50 turbo
bmw e91 325xi
peter sund-lundblad
073-8389177
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP - GRISEN
Vad händer,tyckte jag såg att den är ihop igen på FB?!
Blir det uppgradering?
Nyfiken i en strut .
Blir det uppgradering?
Nyfiken i en strut .
r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP - GRISEN
Tråkigt med arp-bulten bara
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
E30 chevy 383 dragster
E30 325im -87
E30 318 touring alpina replica -91
Christer Cederqvist
tel:0704-534155
Bmwkrille@icloud.com
E30 325im -87
E30 318 touring alpina replica -91
Christer Cederqvist
tel:0704-534155
Bmwkrille@icloud.com
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP - GRISEN
BmWkrille wrote:Tråkigt med arp-bulten bara
Sent from my iPhone using Tapatalk
? vad har hänt denna gången
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP - GRISEN
Drog av den vid efterdragningen tror jag....
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP - GRISEN
Jo det har man lyckats med några gånger =( Dock brukar det ju gå fint o bara hänga dit en ny o dra utan att lossa resten. Om man får ur den biten som blir kvar.
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP - GRISEN
Grisen ihop igen, drog av en arp som fått nog. Men det löste sig tillslut tur ärtan kunde leverera lite nya arp,S!
Sög att dra av bultfan :/
Sög att dra av bultfan :/
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP - GRISEN
ute och grillat på grisen ikväll går som ett spett vad det verkar..
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP - GRISEN
dags för en liten update kanske
såatte, jo, rev ju löken i sista updaten, och råkade brassa in en kniv i blocket så det gick pajj..
Samma vecka var jag på firmapartaj på fredagen, sen hände det bara på lördagen, blocket monterades ner och grejerna flyttades över i ett nytt, eller ett nypajsat iallafall.. FP enginges som numer är inneboende i PPF's lokaler borrade, deckade blocket och planade även av toppen. Nu börjar toppen se rätt planad ut, men i avesta tycker man komp är skitbra!! Helst kombinerat med större turbos också, men det är inte riktigt tid för det än
nåväl, en bild på blocket ihop.
Det lustiga är att allt går på rutin och man snackar skit med polarna (emme, jarre och johnie) som var med.. Sen dagen efter kommer man inte ens ihåg att man stoppat ner kolvarna, känslan är obeskrivlig.. På ett dåligt sätt..
Johnie har för övrigt fångat det mesta ifrån film, så vi knåpar nog ihåg något ballt vid säsongsslut iår =)
juste, startade motorn siiirpa 11 timmar efter att det gamla blocket stod komplett och svettades i ett hörn i garaget.. M50 är för ljuvligt att meka, nästan lika lätt som m20
startad och varmkörd för att sedan stå till morgonen därpå...
Då skulle jag efterdra bultarna..
110, 108, 110, 105, 100 PANG....... En ARP helvete gick av i blocket.. Hade visserligen dragit dom 5 gånger innan + stressat dom med 140NM när jag provade efterdra när toppen var lyft.
Som tur var fanns kaffemaskinen på i trimfabriken så nya bultar hämtades på stubin.
Sen for jag till jobbet med grisen, precis sådär supernojig över alla ljud och varvmissar som jag kunde komma på.
Började känna mig mer och mer bekväm och drog ut på en längre kvällstur med ett par polare, allt tycks lira perfekt!!
vägde in det tyska stålet, lättare än jag trodde
facebook sidan snurrar på så in i vassen, därav är jag lite seg att uppdatera på forumen nuförtin, känns som att folk vet vad man håller på med och hur det går via facebook nu
spann förbi västeråsträffen och stressade lite lambos i regnet med viss påhälsning av andra grisar
PPF kväll #1,
FAIL, soppatrycket ville inte öka + att det var något skumt fel, då effekten bara dalade så fort den kom, felsökte spolar, stift, kaminställning, luftfilter, mm mm... Såatte, hem till stan igen, den är dock grym att åka mellan städer med, skön komfort i m5 pallarna
troligaste orsaken till elfelet och effektdroppet. Ärtan sa över telefon, "du jag har tänkt på det där och det måste vara något elfel, kolla så du inte har nån grön kabel mot jord", jag visste direkt att det har jag, den som brukar användas till lambdan vid loggning.. Hehe..
fick fyr på soppatryck och jag trodde även att elfelet och effektdalet var löst, (varmare temp ute bidrar till mindre effekt och mer grepp) känns logiskt.. med tungbil känns väl inte effekten mer än såhär, om än sjukt bra drag endå
Tog en vända till eskilstunas gröndal motorstadion
skifta lite däck
upp till ppf igen, #2, mötte A Granlund och vi körde en sjujävla driftshow med faxe som mobil klippingpoint, hehe, nejdå, båda omappade .)
2 små grisar fick spendera natten i trimfabriken
sen fick grisen nya spridare, bosch 2200 bara för att ärtan är en sån finsmakare numera, + att han tycker att grisens skinnpajj är så skön att sitta och trimma i så han vill spendera lite tid på tomgång och sånt lyx!
Idag har han även löst problemet, gröna kabeln som jag postade lite längre upp, hjälpte tyvärr inte felet..
När huven är uppfälld går den fint, när den är nerfäld går den skit?!?! Visar sig nog att det är en liten kabellimpa som ligger och felelar ibland... Det sjuka är... Att det låter precis lika om ett pull där den dalar effekten eller rampar effekten.. Förklara det?!?!?!
Nåväl, nu är hon tillbaks till gamla styrkan men en ny lagersats till turbon ska plockas hem för den trycker lite väl mycket olja nu ur turbon
LÄNGE LEVE ÄRTAN OCH PPF
såatte, jo, rev ju löken i sista updaten, och råkade brassa in en kniv i blocket så det gick pajj..
Samma vecka var jag på firmapartaj på fredagen, sen hände det bara på lördagen, blocket monterades ner och grejerna flyttades över i ett nytt, eller ett nypajsat iallafall.. FP enginges som numer är inneboende i PPF's lokaler borrade, deckade blocket och planade även av toppen. Nu börjar toppen se rätt planad ut, men i avesta tycker man komp är skitbra!! Helst kombinerat med större turbos också, men det är inte riktigt tid för det än
nåväl, en bild på blocket ihop.
Det lustiga är att allt går på rutin och man snackar skit med polarna (emme, jarre och johnie) som var med.. Sen dagen efter kommer man inte ens ihåg att man stoppat ner kolvarna, känslan är obeskrivlig.. På ett dåligt sätt..
Johnie har för övrigt fångat det mesta ifrån film, så vi knåpar nog ihåg något ballt vid säsongsslut iår =)
juste, startade motorn siiirpa 11 timmar efter att det gamla blocket stod komplett och svettades i ett hörn i garaget.. M50 är för ljuvligt att meka, nästan lika lätt som m20
startad och varmkörd för att sedan stå till morgonen därpå...
Då skulle jag efterdra bultarna..
110, 108, 110, 105, 100 PANG....... En ARP helvete gick av i blocket.. Hade visserligen dragit dom 5 gånger innan + stressat dom med 140NM när jag provade efterdra när toppen var lyft.
Som tur var fanns kaffemaskinen på i trimfabriken så nya bultar hämtades på stubin.
Sen for jag till jobbet med grisen, precis sådär supernojig över alla ljud och varvmissar som jag kunde komma på.
Började känna mig mer och mer bekväm och drog ut på en längre kvällstur med ett par polare, allt tycks lira perfekt!!
vägde in det tyska stålet, lättare än jag trodde
facebook sidan snurrar på så in i vassen, därav är jag lite seg att uppdatera på forumen nuförtin, känns som att folk vet vad man håller på med och hur det går via facebook nu
spann förbi västeråsträffen och stressade lite lambos i regnet med viss påhälsning av andra grisar
PPF kväll #1,
FAIL, soppatrycket ville inte öka + att det var något skumt fel, då effekten bara dalade så fort den kom, felsökte spolar, stift, kaminställning, luftfilter, mm mm... Såatte, hem till stan igen, den är dock grym att åka mellan städer med, skön komfort i m5 pallarna
troligaste orsaken till elfelet och effektdroppet. Ärtan sa över telefon, "du jag har tänkt på det där och det måste vara något elfel, kolla så du inte har nån grön kabel mot jord", jag visste direkt att det har jag, den som brukar användas till lambdan vid loggning.. Hehe..
fick fyr på soppatryck och jag trodde även att elfelet och effektdalet var löst, (varmare temp ute bidrar till mindre effekt och mer grepp) känns logiskt.. med tungbil känns väl inte effekten mer än såhär, om än sjukt bra drag endå
Tog en vända till eskilstunas gröndal motorstadion
skifta lite däck
upp till ppf igen, #2, mötte A Granlund och vi körde en sjujävla driftshow med faxe som mobil klippingpoint, hehe, nejdå, båda omappade .)
2 små grisar fick spendera natten i trimfabriken
sen fick grisen nya spridare, bosch 2200 bara för att ärtan är en sån finsmakare numera, + att han tycker att grisens skinnpajj är så skön att sitta och trimma i så han vill spendera lite tid på tomgång och sånt lyx!
Idag har han även löst problemet, gröna kabeln som jag postade lite längre upp, hjälpte tyvärr inte felet..
När huven är uppfälld går den fint, när den är nerfäld går den skit?!?! Visar sig nog att det är en liten kabellimpa som ligger och felelar ibland... Det sjuka är... Att det låter precis lika om ett pull där den dalar effekten eller rampar effekten.. Förklara det?!?!?!
Nåväl, nu är hon tillbaks till gamla styrkan men en ny lagersats till turbon ska plockas hem för den trycker lite väl mycket olja nu ur turbon
LÄNGE LEVE ÄRTAN OCH PPF
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP - GRISEN
Grym uppdate!! Å gött att det lirar igen! Ses kanske på Gröndal till helgen igen??!
Bmw m5 3,8 sommar
Bmw m535 turbo race
Bmw 525 vinter hink
Bmw m535 turbo race
Bmw 525 vinter hink
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP - GRISEN
Nej han lär ha en renoveringssats innan han kör nå mer.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP - GRISEN
Bmwandreas wrote:Nej han lär ha en renoveringssats innan han kör nå mer.
Typist! Eller en såndär 80+ mm turbo!
Bmw m5 3,8 sommar
Bmw m535 turbo race
Bmw 525 vinter hink
Bmw m535 turbo race
Bmw 525 vinter hink
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP - GRISEN
Gött med uppdate!
Följer dig på FB också,men mycket roligare att läsa här!
Känns så fnurrit på FB....
Följer dig på FB också,men mycket roligare att läsa här!
Känns så fnurrit på FB....