Page 183 of 192

Posted: 06 Aug 2010, 14:01
by robbz
Pimpolainen wrote:fan va den skjuter på!!

dock otur nu låter det som?

hoppas det är lättfixat så du kan sätta en riktigt fin tid!
ja det skjuter på fint! Men jag får inte ner 60foten!!!!!!! 2sek på bägge reporna resulterade i 11.6 och 206 blås bägge reporna!

Posted: 06 Aug 2010, 14:11
by robbz
Nu väntar vi lineupen på att sanerarna får bort oljan efter en Opel! Sen blir det försök till ninjastarter på 2:an

Posted: 06 Aug 2010, 14:18
by Jørg1e30
Lykke til! Men pass på så du ikke dreper 3. giret. det er svakt.

Posted: 06 Aug 2010, 15:10
by M3JONAS
Dags att ladda på lite nu oxå eller hur mycket effekt åker du med?

Posted: 06 Aug 2010, 16:12
by robbz
Sista repan ut laddade jag på 2,2bar......men i kompensation så boggade jag bort mig totalt genom att glömma släppa launchknappen.....
-2,3sek i 60fot och 216blås bra illa! Nu äre bara å boka in sig på Orsa om det inte är fullt!!!!

Posted: 08 Aug 2010, 22:44
by robbz
En lite resume´ av premiär dragracet på Mantorp:

Börjar skitbra då vi kommer fram och märker att bilen sitter fast med 1st spännbad varav 2st sitter inlindade under ramen på kärran och ett är spårlöst borta, ser en antydan till nötmärke i framstöten då bilen har smygit sig allt längre fram på kärran än den var när vi startade resan!

Sen när vi ska in på Mantorp området väjjer muppen johan för en kona och gör en pallnit och det dunkar till bakom bilen GREAT!!! :?
Frontfan är historia, folk säger äh vafan det syns knappt men jag bryter ihop...innerst inne 8)

Lastar av bimmern och gör en efteranmälan....sedan jassar jag ner till beiktningen och tro på fan att den gick igenom utan några större bekymmer.....glad i hågen slänger mig in bakom ratten och vrider på nuckeln, juck.........juck, juck...........................batteritorsk, kuken.......johan får agera slav och vi rullar igång bilen.....
-påväg från besiktningen märker vi att bilen går onormalt orent och misständer......jaha bara att börja byta stift!

Plockar ur stiften, 2st är så slut att porslinet inne på stiftet har separerat och ligger och åker upp och ner på elektroden...nice, men vafan dom har ju hållt för 3 bromsningar och 50mil körning.....Det possitiva är att dom inte har krackelerat helt och rivit sönder min fina turbo...

Jag och nobbe slänger in våra rövar i saaben och jassar ner till statoilmacken.....inte ett tändstift i hela butiken och vi blir hänvisade till citygross :?: tack men nej tack, jassar vidare till shellmacken.....YES tändstift!!! 2st olika sorter av gräsklippartändstift..........blir snällt vägvisade till Mekonomen i mjölby 1mil bort.....jassar vidare.....väl framme möts vi av en ung herre som räddar våran dag! han lattjar fram det vi vill ha och dunkar till med rabatt utan att vi ens behövde smöra......

Tillbaks och knackar in rätt stiftgap och jonglar i stiften....nu jävlar e vi på G! klockan är 12:45 och vi har 15min kvar innan strippkörningen börjar, så vi kostar på oss en drivlineuppvärmning som sker i tomma luften.....allt lirar.....

Nu till det "roliga":

Första repan ut tabbar jag mig med att hålla in launchen genom hela 60foten.....så fort jag släpper knappen så är det en hästspark i ryggen och jag kommer iväg.....men såklart med 2sek 60fot!
Andra repan ut hade vi höjt laddet från 1.2bar till 1.6, och nu jävlar tänker jag inte tabba mig med knappen, launchar iväg kärran och tycker att jag får iväg den bra men det börjar spinna så inifan.....2sek 60fot igen!
Linear upp för en tredje och sista repa.....är lika nervös som man var när man satt i sitt första polisförhör, nu förväntar sig verkliga alla att man stilar till sig osv osv.....laddet är höjt till 2.2bar eftersom det är sista repan, nu värmer jag däcken med launchen och 2:ans växel och får ett jävla bett i däcken, och för att få en bra start har vi höjt startvarvet till 6500rp/m och starten ska ske på 2:ans växel!
Launchar ordentligt och slirar iväg med kopplingen och bilen boggar IGEN........jag har glömt släppa knappfan IGEN..IGEN..IGEN..2,3sek 60fot, ridå!!!!!!

Det var dom ända reporna jag hann köra, och då lineade jag upp direkt efter körning, man hinner inte få in snitsen och justera fram tiden på en helt nybyggd bil på så lite körning....

Så nu blir det satsa på nya större däck, bättre dämpare ibak (då det ska köras dragrace) och en brytare för launchen på kopplingspedalen! sen hoppas jag på att 10:an sitter, om det blir i år får vi se.

Jag hade 2st mål med premiären, det första var att sätta min första 10:a...det andra var att komma hem med en hel bil......och det lyckade jag med iallafall....

Vill iallafall tacka alla som hjälpt till, framförallt Nobbe och Johan (som även eccokörde ner 8) )
och alla glada ppf:are som kom fram och pratade, även ni som hjälpte till att putta upp bilen på trailern då vi drog oss hemmåt! Tack ska ni ha!

Här är en liten film på sista repan......fuck att jag inte satte den, då hade 10:an varit ett faktum...
Image

/mvh

Posted: 08 Aug 2010, 22:56
by Pimplaren
Får man fråga hur slött herrn körde??:) hehe
Ska glo filmen strax, men förväntar mig härligheter iom m30n! ;)

Posted: 09 Aug 2010, 00:30
by robbz
Pimplaren wrote:Får man fråga hur slött herrn körde??:) hehe
Ska glo filmen strax, men förväntar mig härligheter iom m30n! ;)
mittenelvor hela tiden och +200km/h.....
-nej nu är det modifiering och skärpning som gäller :wink:

/mvh

Posted: 09 Aug 2010, 06:38
by Jonsku
It's a crazy machine, hopefully you'll get under 10s soon.

Btw, nice article on P BMW 8)

Posted: 09 Aug 2010, 08:21
by G-son
Grattis!
Jag var lite nervis för att denna vassa maskin skulle förnedra min Mercedes ett tag måste jag erkänna!
Men varför fega ur och inte köra på lördagen ;)

Mvh Gordon

Posted: 09 Aug 2010, 09:19
by Karel021
Robbz.. vad fick du för bästa 60 fot?

Posted: 09 Aug 2010, 09:49
by robbz
Jonsku wrote:It's a crazy machine, hopefully you'll get under 10s soon.

Btw, nice article on P BMW 8)
Thank You :wink:

G-son: jasså haha, nej jag hade lovat bort mig på annat, därav så vart det bara fredagen.....såå drygt, man hade ju hunnit köra betydligt mera på lördagen :roll:

Karel: 1.9sek..... :( det var den repan som du och jag körde, sluttiden vart 11.5.......vi laddade 1.2bar då har jag för mig....

/mvh

Posted: 09 Aug 2010, 17:54
by 2002tii
Robbz!
Fick nya Performance BMW i dag :)
Du var med lite på framsidan och sjusidor repotage samt en plansch på två sidor.Riktigt fett och bra skrivet av Louise Woodham.
Grattis :)

Posted: 09 Aug 2010, 18:49
by Karel021
robbz wrote:
Jonsku wrote:It's a crazy machine, hopefully you'll get under 10s soon.

Btw, nice article on P BMW 8)
Thank You :wink:

G-son: jasså haha, nej jag hade lovat bort mig på annat, därav så vart det bara fredagen.....såå drygt, man hade ju hunnit köra betydligt mera på lördagen :roll:

Karel: 1.9sek..... :( det var den repan som du och jag körde, sluttiden vart 11.5.......vi laddade 1.2bar då har jag för mig....

/mvh

jaha okaj.. bogga de då ?

vad hadde du för start varv ? launch ?

så kul när vi skulle köra.. ( du backa ba o skulle värma.. jag tänkte skita i de sen ba aja fuck it värmer igen då :D)

Posted: 09 Aug 2010, 20:44
by robbz
Japp boggade bort mig, full gas med knappen intryckt är ingen bra combo
Körde bara 4500rpm som startvarv också, vilket inte var så bra heller..... Launchade 1.2bar!

Haha javafan däckena hade ju svalnat av då vi fick vänta ju=)
/MVH

Posted: 12 Aug 2010, 17:08
by robbz
För alla som inte handlat "Performance BMW", gör det.....är en häftig lila BMW med i den :)

Nu ligger det en ny utväxling i startgroparna som kommer bli optimal för dragracing, dock kommer den och riktiga dämpare + lite annat jox inte bli verklighet fortare än till nästa år....

Den utväxlingen jag har nu ska jag spara så man kan använda för banträffar.

/mvh

Posted: 12 Aug 2010, 17:24
by Hansa
Bankrånarutväxling is the shiet :twisted: