Min m50 har aldrig hållit tempen bra på tomgång med bara en fläkt då har jag ändå en stoor fin kylare och en 14 tumsfläkt men när jag köpte din lilla spal Erik och kör dubbla funkar de sjukt bra även o köer i 30 graders ute temp
1 Hastighetsmätaren funkar ej. (SI-batterier i instrumentet)?
2 Abslampan tändes efter en stund. (absen funkade bra först sen inte alls)
3 Bromsarna känns svampiga, servoverkan efter 2 sekunders broms först.
Inget omöjligt att ordna men bromsrunket har jag ingen större lust med :/
Svampig kan väl bero på för liten kolvdia i huvudcylindern för du har väl bytt till värre bromsar med större kolvar? Har du kopplat alla slangar rätt från servopumpen då?
Ronnie AVR wrote:Svampig kan väl bero på för liten kolvdia i huvudcylindern för du har väl bytt till värre bromsar med större kolvar? Har du kopplat alla slangar rätt från servopumpen då?
Han påstår att det e i princip samma kolvarea nu, vette fan var jag läste det
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
Vi åkte somsagt en sväng idag och allt kändes trevligt! lite småpyssel kvar men inga större grejer
Ruskigt bra byggt måste jag säga!!
Nu står den tvättad i väntan på 19" däck
Bevis på svängen vi tog
Och lite kuriosa för öronen, hade visst ändrat kvaliteten på mobilen PGA kåta slynor som vill ja jerkoff filmer..... http://www.youtube.com/watch?v=d3-wVdXK ... zA&index=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Ronnie AVR wrote:Svampig kan väl bero på för liten kolvdia i huvudcylindern för du har väl bytt till värre bromsar med större kolvar? Har du kopplat alla slangar rätt från servopumpen då?
Min m5 är inte alls svampig och den har en 1kolvare org och nu jumbo 6 eller 8kolvs ok.. =P tror att det är bromsbomben eller luft i systemet?
Ronnie AVR wrote:Svampig kan väl bero på för liten kolvdia i huvudcylindern för du har väl bytt till värre bromsar med större kolvar? Har du kopplat alla slangar rätt från servopumpen då?
Min m5 är inte alls svampig och den har en 1kolvare org och nu jumbo 6 eller 8kolvs ok.. =P tror att det är bromsbomben eller luft i systemet?
haltande jämfärelse, har du spanat in kolvstorleken på kinajumbo 6-pot oken? dom är ju byggda för att du ska slippa byta huvudbromscyllen.
you know.... one caliper fits them all jaoooooo
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
Ronnie AVR wrote:Svampig kan väl bero på för liten kolvdia i huvudcylindern för du har väl bytt till värre bromsar med större kolvar? Har du kopplat alla slangar rätt från servopumpen då?
Förstår vad du menar, men inte sån känsla riktigt.
har en 750 hcyl på ingående, men jag tror det är nå knas med bromskraftförstärkaren. Den läcker ut servoolja när man tar bort hcyl + att den läcker lite nu med.