Page 19 of 21
Re: Berglinds 535 Turbo,Sveriges snabbaste e34! 833whp
Posted: 03 Aug 2013, 20:08
by bmw545tic
Klockren dag, skönt att komma hem med en hel bil någon gång..
Jävligt taskigt preppad bana så jag fick aldrig till fästet..
Men sjukt nöjd ändå, 9sek e34:a
Finns det någon som fick någon vettig repa på film som jag kan få se?
Re: Berglinds 535 Turbo,Sveriges snabbaste e34! 833whp
Posted: 04 Aug 2013, 00:05
by BusE
Grattis!
Re: Berglinds 535 Turbo,Sveriges snabbaste e34! 833whp
Posted: 04 Aug 2013, 08:11
by nicke.t
bra spakat. grattis.
Re: Berglinds 535 Turbo,Sveriges snabbaste e34! 833whp
Posted: 04 Aug 2013, 10:33
by bmw545tic
Tack tack. Bara och ladda till nästa race..
Re: Berglinds 535 Turbo,Sveriges snabbaste e34! 833whp
Posted: 04 Aug 2013, 11:05
by bmw545tic
http://www.youtube.com/watch?v=5ppU7wj58SI" onclick="window.open(this.href);return false;
fick ingen film på bästa repan men här är en iaf..
Re: Berglinds 535 Turbo,Sveriges snabbaste e34! 833whp
Posted: 04 Aug 2013, 12:19
by Bmwandreas
Du skulle behöva längre 1:a
Re: Berglinds 535 Turbo,Sveriges snabbaste e34! 833whp
Posted: 04 Aug 2013, 12:43
by bmw545tic
Bmwandreas wrote:Du skulle behöva längre 1:a
Ne jag skulle behöva en pg låda
Re: Berglinds 535 Turbo,Sveriges snabbaste e34! 833whp
Posted: 06 Aug 2013, 15:49
by bmw545tic
http://www.youtube.com/watch?v=ho_ipQH3eUo" onclick="window.open(this.href);return false;
en till snutt från bra vinkel, växlar ju fan vid granen
Sv: Berglinds 535 Turbo,Sveriges snabbaste e34! 833whp
Posted: 06 Aug 2013, 16:01
by Soppa
Inte så tokigt med tanke på att du ritar över mål
Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
Re: Berglinds 535 Turbo,Sveriges snabbaste e34! 833whp
Posted: 06 Aug 2013, 18:39
by AGsTony
Grymt spakat o grattis till tiden.
Jag är impad att den sätter sig så grymt o att du är så snabb på att växla
Bra jobbat.
Tony
Re: Berglinds 535 Turbo,Sveriges snabbaste e34! 833whp
Posted: 06 Aug 2013, 19:16
by bmw545tic
AGsTony wrote:Grymt spakat o grattis till tiden.
Jag är impad att den sätter sig så grymt o att du är så snabb på att växla
Bra jobbat.
Tony
Tackar.. Jag som tycker jag växlade försiktigt för och inte knäcka lådan
Re: Berglinds 535 Turbo,Sveriges snabbaste e34! 833whp
Posted: 08 Aug 2013, 16:44
by bmw545tic
nu har jag anmält mig till linde open nästa helg, så nu får vi se hur det håller på fullpreppat, dock bara 201m..
måste bara byta stödlager då det rök sista repan på mantorp...
Re: Berglinds 535 Turbo,Sveriges snabbaste e34! 833whp
Posted: 09 Aug 2013, 09:49
by bmw545tic
är det någon som har nå tips hur dämparna ska stå i stora drag?
sitter ställbara koni på. hårt fram mjukt bak, hårt överallt osv.. finns ju många kombinationer.
finns det någon generell "grundinställning"?
känns som det börjar bli dags och bry sig om det nu..
Re: Berglinds 535 Turbo,Sveriges snabbaste e34! 833whp
Posted: 09 Aug 2013, 13:37
by Clew
bmw545tic wrote:är det någon som har nå tips hur dämparna ska stå i stora drag?
sitter ställbara koni på. hårt fram mjukt bak, hårt överallt osv.. finns ju många kombinationer.
finns det någon generell "grundinställning"?
känns som det börjar bli dags och bry sig om det nu..
Har du möjlighet att justera bump/rebound separat?
Det optimala bör väl vara att ha bump ställd ganska lågt bak så den sätter sig fint, men att ha rebound förhållandevis hårt så att baken hålls nere mellan växlingarna?
Gissningsvis bör man väl vilja ha tvärtom fram.
Har ingen praktisk erfarenhet av detta dock, bara något jag kom att tänka på.
Re: Berglinds 535 Turbo,Sveriges snabbaste e34! 833whp
Posted: 09 Aug 2013, 14:00
by bmw545tic
Clew wrote:bmw545tic wrote:är det någon som har nå tips hur dämparna ska stå i stora drag?
sitter ställbara koni på. hårt fram mjukt bak, hårt överallt osv.. finns ju många kombinationer.
finns det någon generell "grundinställning"?
känns som det börjar bli dags och bry sig om det nu..
Har du möjlighet att justera bump/rebound separat?
Det optimala bör väl vara att ha bump ställd ganska lågt bak så den sätter sig fint, men att ha rebound förhållandevis hårt så att baken hålls nere mellan växlingarna?
Gissningsvis bör man väl vilja ha tvärtom fram.
Har ingen praktisk erfarenhet av detta dock, bara något jag kom att tänka på.
Nej kan bara ställa hårdhet..
Re: Berglinds 535 Turbo,Sveriges snabbaste e34! 833whp
Posted: 09 Aug 2013, 14:55
by Clew
bmw545tic wrote:Clew wrote:bmw545tic wrote:är det någon som har nå tips hur dämparna ska stå i stora drag?
sitter ställbara koni på. hårt fram mjukt bak, hårt överallt osv.. finns ju många kombinationer.
finns det någon generell "grundinställning"?
känns som det börjar bli dags och bry sig om det nu..
Har du möjlighet att justera bump/rebound separat?
Det optimala bör väl vara att ha bump ställd ganska lågt bak så den sätter sig fint, men att ha rebound förhållandevis hårt så att baken hålls nere mellan växlingarna?
Gissningsvis bör man väl vilja ha tvärtom fram.
Har ingen praktisk erfarenhet av detta dock, bara något jag kom att tänka på.
Nej kan bara ställa hårdhet..
Jag skulle nog börja med att ställa alla dämparna i mjukaste läget och testa, "svajar" den för mkt mellan växlingarna så får man öka lite tills det blir bra.
Filma gärna det hela med en kamera med lite högre fps så kan du ju se i slow motion hur chassireaktionerna ser ut.
Kanske någon med mer erfarenhet kan ge ett bättre svar på detta?
Posted: 10 Aug 2013, 00:28
by johankihl
Mjuk kompression utan att den får slå igenom och rätt mycket rebound.
Skickat från min C6603 med Tapatalk 4