Hansa wrote:Det är heeeeelt sjukt! Heeelt sjukt! 949whp mappen testad på gatan! Draa ballen igruset! Våga fan inget mer än gå upp på 3an! Men det säger bara pang! filmsnutt kommer!
Detta är så fett när man känner på de! Går fan knappt att beskriva det i ord! Mkt effekt is the shit. hehe!
Grattis ännu en gång. Det lär spruta lådor under din bil när du får fäste..
Jag köpte en 530 diesellåda nu i dagarna, du skulle kanske prova en sån?
Mvh
Sant! Går inte beskriva! Det är bara sjukt! vad kostar en sån låda då? Bygga om svep osv? Kardan? Jag vill att det ska vara så mycket bolt on som möjligt!
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Jo och det är en fart som jag ALDRIG kommer åka i ändå! Men just för att få lite längre växlar! satt faktist och funderade tidigare idag efter provkörningen om jag skulle byta utväxling till nån lägre!
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Hansa wrote:Jo och det är en fart som jag ALDRIG kommer åka i ändå! Men just för att få lite längre växlar! satt faktist och funderade tidigare idag efter provkörningen om jag skulle byta utväxling till nån lägre!
373kmh kan man åka i e34 på e4an, det är bevisat Men det är nog ingen trevlig upplevelse.
Fast man ska aldrig säga aldrig! jag är inte så imponerad av höga farter dock!
Ska prova köra lågladdet innan jag börjar fundera på utväxlingsbyte! kanske blir bättre med lite mer "körbar" effekt på grundtryck!
för som det är nu säger det bara pang så är man på varvstoppet!
lär ju va en viss skillnad på ca 600whp och 949whp!
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Hansa wrote:Det är heeeeelt sjukt! Heeelt sjukt! 949whp mappen testad på gatan! Draa ballen igruset! Våga fan inget mer än gå upp på 3an! Men det säger bara pang! filmsnutt kommer!
Hansa wrote:Det är heeeeelt sjukt! Heeelt sjukt! 949whp mappen testad på gatan! Draa ballen igruset! Våga fan inget mer än gå upp på 3an! Men det säger bara pang! filmsnutt kommer!
kan bara hålla med
-när jag kör på min 2,2 mapp är det helt galet, och då väger min bil 4-500kg mindre .....har lagt märke till att jag åker fortare på gata med 1bar än 2,2..undrar varför
vad gäller utväxling, så kör jag 3:91:an vilket är lite tråkigt om man vill steka nån motorcykel eller så, men annars så är den helt perfekt på bana osv....vid 7000 på femman gör den 248kmh...(ska göra i ordning en åka-fort slutväxel när jag får tid och ork)
Nästa gång du drar ut och slirar, FILMA
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Ang utväxling så passar 260lådan och 3.07 i diffen riktigt fint ihop.
Med t56 och 3.91 är växlarna kortare men 6an är världens överväxel, vid 7k skulle vilen gå 560km/h 80 i 1000rpm på 6an.