Page 19 of 28

Re: Karel - Bmw E30

Posted: 30 Jul 2012, 17:17
by nicke.t
trist .e väll några timmar nerlagt på den kan tänkas.

Re: Karel - Bmw E30

Posted: 31 Jul 2012, 06:18
by Karel021
nicke.t wrote:trist .e väll några timmar nerlagt på den kan tänkas.



joo de är fan de !! 40-45 timmar kanske..


Ny fabrikstopp är beställd.. borde komma denna vecka.. :/

Re: Karel - Bmw E30

Posted: 31 Jul 2012, 09:32
by Karel021
En till bild på bmwn från västerås träffen.


Image

Re: Karel - Bmw E30

Posted: 31 Jul 2012, 13:35
by rockker
Karel021 wrote:
nicke.t wrote:trist .e väll några timmar nerlagt på den kan tänkas.



joo de är fan de !! 40-45 timmar kanske..


Ny fabrikstopp är beställd.. borde komma denna vecka.. :/


Låter dyrt! Vad kostar det att beställa en sån ny?

Re: Karel - Bmw E30

Posted: 31 Jul 2012, 21:25
by kimmit
Toppen er sponset av meg :-)

Re: Karel - Bmw E30

Posted: 31 Jul 2012, 22:59
by Karel021
rockker wrote:
Karel021 wrote:
nicke.t wrote:trist .e väll några timmar nerlagt på den kan tänkas.



joo de är fan de !! 40-45 timmar kanske..


Ny fabrikstopp är beställd.. borde komma denna vecka.. :/


Låter dyrt! Vad kostar det att beställa en sån ny?




som Kim skriver :)

han har varit sponsor på bilen i några år nu.

Och han ställde upp nu när de krisa och fixade en topp fort som fan :)


jag pm:ar dig priset så kan du ta all info med han i så fall :)

Re: Karel - Bmw E30

Posted: 01 Aug 2012, 19:50
by nicke.t
blir ju bra å fila i en helt ny topp sen,vet man att den är hel.

Karel - Bmw E30

Posted: 01 Aug 2012, 19:51
by Ronnie AVR
Dom nya topparna brukar väl aldrig spricka eller är de nån som råkat ut för de? Bra kämpar anda är de iaf :)

Re: Karel - Bmw E30

Posted: 01 Aug 2012, 20:59
by RoDe
Ronnie AVR wrote:Dom nya topparna brukar väl aldrig spricka eller är de nån som råkat ut för de? Bra kämpar anda är de iaf :)


Bättre gjutning, men sämre flöde (om det nu gäller KS topp)

Vill minnas att det va någon här eller på sävar för några år sedan som flödestesta en standard BMW och en KS.

Kommer inte ihåg om det berodde på mindre kanaler, gjutningen eller materialet.

Karel - Bmw E30

Posted: 01 Aug 2012, 21:25
by Karel021
Tack gubbar :) jag kämpar på har glöden kvar ett tag till iaf.


De är ingen ks topp. Utan amc. Och dom ska flöda bättre än orginal iaf på en m50 de har vi provat.

Re: Karel - Bmw E30

Posted: 01 Aug 2012, 21:28
by Bmwandreas
Amc har jättesmå kanaler så det lär blir lite portning :D

Karel - Bmw E30

Posted: 01 Aug 2012, 21:58
by Karel021
Går alltid och trycka på med mer tryck oxå ;)

Re: Karel - Bmw E30

Posted: 01 Aug 2012, 22:13
by Bmwandreas
Bara till en viss del, se till så nån filar till den lite snyggt.

Re: Karel - Bmw E30

Posted: 02 Aug 2012, 06:15
by Karel021
Bmwandreas wrote:Bara till en viss del, se till så nån filar till den lite snyggt.



yes sir :)

Re: Karel - Bmw E30

Posted: 02 Aug 2012, 11:57
by beemer
Amc and KS heads both have shitty intake port (2,0/2,3 cast and intake manifold side bored to 2.5 specs). Exhaust is close to original. However - material looks like better than original 885 head. Original material looks very porous.

Re: Karel - Bmw E30

Posted: 09 Aug 2012, 23:29
by Karel021
Nya toppen är här !!!

nu jävlar blir de fart på allt.

Tackar som tusan till Kim på KSR.No för sponsringen av toppen !!!!!!!



Lämnar den till ärtan imorgon på Kjula så får han express svetsa den på måndag,, sen miras, fräsa spår och porta lite och så ska skiten ihop.


/k

Re: Karel - Bmw E30

Posted: 10 Aug 2012, 12:47
by cerveza
Fan va gott :)