Pecka Power E21 M20 2,8 Turbo 837 whp!!!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Tog mig i kragen idag å gjorde ett ryck, plockade ur motor å låda och tog bort växellådan å koppling å svänghjul och hittade felet, stödgördeln var för lång så den tog i svänghjulet, skumt tycker man, alltså de var hörnen som tog i, dumt av mig att inte kollat de innan men visste inte att man skulle modda.
Tog fram vinkelslipen och putsade av hörnen och ihop med grejerna igen å i med paketet igen, provade att köra runt den och kollade så oljetryck byggdes upp å de funka fint, har kylslangarna och främre rören kvar, sen ska de bara tankas och provstartas med de får bli imorn, har jobbat eftermidda så jag är lite trött nu.
Tack för hjälpen LBT och Eriksson.
Tog fram vinkelslipen och putsade av hörnen och ihop med grejerna igen å i med paketet igen, provade att köra runt den och kollade så oljetryck byggdes upp å de funka fint, har kylslangarna och främre rören kvar, sen ska de bara tankas och provstartas med de får bli imorn, har jobbat eftermidda så jag är lite trött nu.
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
- BmwFredrik
bmwpatrik wrote:Tog mig i kragen idag å gjorde ett ryck, plockade ur motor å låda och tog bort växellådan å koppling å svänghjul och hittade felet, stödgördeln var för lång så den tog i svänghjulet, skumt tycker man, alltså de var hörnen som tog i, dumt av mig att inte kollat de innan men visste inte att man skulle modda.
kan väl inte skryta med att jag gjorde min största insats men jag va ju närvarande skönt att det inte va nåt värre iallafall..
dax för ppf:arna att skaffa fram det där avgashuset nudå!!!
Allt under 3liter är startmotorer!
0707133777
0707133777
Nu brummar de, har varmkört ikväll och justerat kamen till 2mm, får se om de blir bra.
Väntar tills imorn med att efterdra då den är riktigt kall, tar ju lite tid för den att svalna.
Verkar då funka fint för övrigt, svarar bra på gasen.
Dönar lite mycke bara men de får man stå ut med.
Lite småpill imorn sen ska jag provåka.
Fan nu är man åksugen, hoppas avgashuset kommer i veckan, då är de bara downpipe och avgasrör kvar.
MVH
Väntar tills imorn med att efterdra då den är riktigt kall, tar ju lite tid för den att svalna.
Verkar då funka fint för övrigt, svarar bra på gasen.
Dönar lite mycke bara men de får man stå ut med.
Lite småpill imorn sen ska jag provåka.
Fan nu är man åksugen, hoppas avgashuset kommer i veckan, då är de bara downpipe och avgasrör kvar.
MVH
Startad med turbo nyss, verkar funka, inga läckage va jag kan se.
Ska försöka skruva lite imorn innan man blir full så kanske man hinner med en provtur, är bara några vacumslangar kvar sen byta soppaledningar å koppla in mätarna sen så kan man nog prova en sväng.
MVH
Ska försöka skruva lite imorn innan man blir full så kanske man hinner med en provtur, är bara några vacumslangar kvar sen byta soppaledningar å koppla in mätarna sen så kan man nog prova en sväng.
MVH
- BmwFredrik
- BmwFredrik
- BmwFredrik
bmwpatrik wrote:BmwFredrik wrote:vilken tid skulle du dit om vi är hemma före 15:00 hänger jag på för jag har tid för tatuering på torsdag då..
8 på morron, så de ska vi hinna, inget ska krångla hoppas jag för de ska kollas igenom allt innan torsdag.
låter som fina fisken de då ringer jag ner till jobbet och tar ut en komp dag på torsdag!!
Allt under 3liter är startmotorer!
0707133777
0707133777
Så nu är de mesta klar inför torsdagens bromsning, de som stör mig är att de verkar läcka lite olja mellan topp och block i framkant, men kan inte göra så mycke åt de, har ju efterdragit å allt nu.
Har för mig att den gjorde de även lite förut, sen är de de där med kylsystemet, är stabil och bra när man åker men när man står på tomgång så ökar den en aning för att sjunka igen när man tomgasar lite, får väll hoppas de går bra ändå, hinner inte gör så mycke innan torsdag förutom byta bränsle, jobbar ettermidda.
Återkommer på torsdag, så får vi se om de blir nå effekt.
MVH
Har för mig att den gjorde de även lite förut, sen är de de där med kylsystemet, är stabil och bra när man åker men när man står på tomgång så ökar den en aning för att sjunka igen när man tomgasar lite, får väll hoppas de går bra ändå, hinner inte gör så mycke innan torsdag förutom byta bränsle, jobbar ettermidda.
Återkommer på torsdag, så får vi se om de blir nå effekt.
MVH
- BmwFredrik
- Bmwandreas
- Moderator
Haha... Där ser du din jävla bakåtsträvare, E85 är ju värsta räcerbränslet!
Lägg upp bromspapperna också när ni får tid. Vad krävdes det för laddtryck för att nå den effekten?
Grattis Pecka till massor med körbar effekt! Måste ju bli en jäkla fin karaktär på den motorn.
Lägg upp bromspapperna också när ni får tid. Vad krävdes det för laddtryck för att nå den effekten?
Grattis Pecka till massor med körbar effekt! Måste ju bli en jäkla fin karaktär på den motorn.
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
- Bmwandreas
- Moderator