Chrille - BMW E30 M50 M-Tech II Turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Är det M50B25 kolvar och B20B25 stakar jag skall ha för att få ner kompet?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
M20 stakarna borde räcka till mitt mesladd..
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
- OCR Pettzon
- Posts: 79
- Joined: 20 Nov 2005, 19:13
- Location: Malmbäck
peppe wrote:M20B20 topparna sägs ju ska vara mera stryktåliga.
Men jag säger det bara, om det sedan finns en snubbe som laddat 3kg med effekt och klarat sig, grattis inte lönt för honom att handla trissltotter;)
Hendrik laddade 2.5kg med robbins gamla motor som har en osvetsad topp som går än idag. Men vi kanske har ren tur, jag vet inte. Jag kör med svetsad topp iaf och tycker du ska kosta på de me chrille.
Tjupp, nu var det ett tag sen det hände nåt.
Mega Squirt är nu inhandlat för att styra soppa och tändning. Samtidigt kan jag slänga LMM:en i sopporna och få lite go gasrespons.
Turbon är såld, den såg ju så liten ut.
Här provas den nya ut. Borde räcka till tycker jag:
Kolvar från M50 Vanos motorn skall inhandlas för att få ner kompet.
Blocket skall O-ringas samt toppen svetsas... * vi får la se hur det blir me svetsningen*
Nya Effekt målet är: Mer än innan Detta bör räcka för att lägga lite lakris tycker man.
Mega Squirt är nu inhandlat för att styra soppa och tändning. Samtidigt kan jag slänga LMM:en i sopporna och få lite go gasrespons.
Turbon är såld, den såg ju så liten ut.
Här provas den nya ut. Borde räcka till tycker jag:
Kolvar från M50 Vanos motorn skall inhandlas för att få ner kompet.
Blocket skall O-ringas samt toppen svetsas... * vi får la se hur det blir me svetsningen*
Nya Effekt målet är: Mer än innan Detta bör räcka för att lägga lite lakris tycker man.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
ha ha... Visste att du skulle vara den första att skriva
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
- Overcharged
- Posts: 1874
- Joined: 08 Dec 2005, 12:12
- Location: Skummeslöv, Halland
- Contact:
Man kan svetsa toparna för bättre hållbarhet, men M20/B25 toparna håller för en hel del om man inte får spikningar. Jag laddade 2,6 bar i min och den klarade det. Sen blåste jag en packning och ettans cylinder fyldes med vatten som inte gick att komprimera mer, då krökte jag M50 staken...men topen klarade sig. Kan tillägga att jag portade topen allt vad det gick. Kanske hade jag en sprängsäker exemplar???
Fagon, Stabbarps-Auto, Smidmek AB,HD-Pro
Nu har jag lekt lite med MegaSquirten tillsammans med MegaStimulator...
Så här ser det ut i MegaTune...
Tycker dock att MegaTunix verkar vara ett bättre program.
http://megatunix.sourceforge.net/
Så här ser det ut i MegaTune...
Tycker dock att MegaTunix verkar vara ett bättre program.
http://megatunix.sourceforge.net/
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Ska jag fortfarande ha en progressiv BTR nu när jag ska köra med MS?
Borde det inte bli svårare och mappa om trycket höjs med laddet?
Borde det inte bli svårare och mappa om trycket höjs med laddet?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II