Page 19 of 21

60 fot

Posted: 20 Sep 2006, 06:05
by Nicke Blom
vill du veta så fråga gärna nån i Sahlins team,det var där jag fick veta att det krävs viss effekt för att passera 60 fot på 1,0sek.

ska fråga om jag träffar han=)

Jag vill inte på nåt vis hitta på nåt som inte stämmer?

Posted: 20 Sep 2006, 19:53
by PLain_Jane
Har han kört 1,0 på 60 ft?

Posted: 20 Sep 2006, 20:15
by Bäckis
1,0 i 60 fot så är sluttiden dålig tycker jag.

1000hk så borde slutfarten vara betydligt högre. Sorry, jag köper det inte för fem öre.

Posted: 20 Sep 2006, 20:18
by Magnaten
Bäckis wrote:1,0 i 60 fot så är sluttiden dålig tycker jag.

1000hk så borde slutfarten vara betydligt högre. Sorry, jag köper det inte för fem öre.


...nä du säljer ju bara :lol: :lol:

Posted: 20 Sep 2006, 20:25
by Bäckis
Exakt! Dags att ta bort din signatur kanske? Tror du fått det du söker... :)

Posted: 21 Sep 2006, 15:08
by Bmwandreas
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Posted: 21 Sep 2006, 15:43
by markus
så JÄVLA snygg den är !!! :D

Posted: 21 Sep 2006, 15:57
by St3v3
Snygg! ;)

Vad heter färgen?

Posted: 21 Sep 2006, 16:23
by Bäckis
Den är Cosmossvart, och såld :)

Posted: 21 Sep 2006, 16:30
by stecka
Den är då sjukt fet

Posted: 21 Sep 2006, 17:09
by marcus
bäckis: gör nu det enda rätta med S14 motorn, stroka ner den med en 1.6/1.8 m10 vev och varva som fan, skulle sjunga fint och ge bra med pulver.... högre varv-mindre spikkänsligt... skulle gärna stroka ner min M10:a till 1.8l, men flödet i toppen och den "snälla" 316 gr kammen gör att den tröttnar vid 9000, så högre varv blir nog svårt..

Posted: 21 Sep 2006, 17:58
by Bäckis
Marcus: No can do. Den blir 2,3 nu, men till året efter blir den 2,5. Kommer bara varva 8500, kanske 9000 rpm. Höga varv blir mkt meka oftast, och det har inte jag tid med.

Hade jag inte redan haft smidda kolvar och stakar för 2,3 hade det blivit 2,5 direkt. Jag har ingen skyhög ribba med den här, utan ca 700hk får bli bra.

Posted: 22 Sep 2006, 11:20
by DelJoJJo
liten skön lirare på bilderna me.. ramones t-tröja å grejjer ;)..

Posted: 22 Sep 2006, 11:28
by M3JONAS
Bäckis wrote:Marcus: No can do. Den blir 2,3 nu, men till året efter blir den 2,5. Kommer bara varva 8500, kanske 9000 rpm. Höga varv blir mkt meka oftast, och det har inte jag tid med.

Hade jag inte redan haft smidda kolvar och stakar för 2,3 hade det blivit 2,5 direkt. Jag har ingen skyhög ribba med den här, utan ca 700hk får bli bra.


Vilken borrdiameter har du tänkt dig?

Om du kan så hoppa över att köra 2,5 liter, eller rättare sagt kör helst inte 95mm borr. Börjar bli tunna cylinderväggar då...
Polaren spräckte ett block i somras/våras i sin 2,5 litersmaskin, var flera lopp som sprack. Då körde han med ett sprillans 2,5 litersblock.
Iofs är 2,5 blocken förstärkta jämfört med ett originalblock.
Däremot tror jag att en bra variant är evo3/SE veven med 87mm slag tillsammans med 93,4-94mm borr.

Posted: 22 Sep 2006, 11:50
by Bmwandreas
2.5 vev med 94mm borr

Posted: 22 Sep 2006, 11:55
by Bäckis
DelJoJJo wrote:liten skön lirare på bilderna me.. ramones t-tröja å grejjer ;)..


Blir inte grabben punkare blir han arvlös.

Posted: 22 Sep 2006, 17:35
by Fido85
Bäckis wrote:
DelJoJJo wrote:liten skön lirare på bilderna me.. ramones t-tröja å grejjer ;)..


Blir inte grabben punkare blir han arvlös.


hahahahha...där kunde man inte hålla sig mera :) tror killen får ärva skrotade turbosar och många motorer så han KANSKE får ihop till en komplett ;) det är bara tuppkammen som fattas nu då :) blir som killen i nattbuss 807 :) sån tuppkam :P