Page 19 of 195

Posted: 01 Mar 2010, 10:14
by r.ivars
Bäste fordonsägare!

Grattis vi har valt ut ditt fordon till årets mässa.
Jag kommer att ta kontakt med dig inom en snar framtid.

Med vänliga Hälsningar
Mats Carlsson


3dje potentiella platsen inför elmia :)

Posted: 01 Mar 2010, 14:02
by Bäckström
Grattis får man väl säga då =)

/E

Posted: 01 Mar 2010, 18:04
by pizza
Fint som smör, sa ju att de va biff!

Pizza

Posted: 01 Mar 2010, 21:56
by KKR-Rille
Grattis, blir det fet ppf logga på nu? :wink:

Posted: 02 Mar 2010, 22:04
by r.ivars
Bäckström wrote:Grattis får man väl säga då =)

/E


redo för en oslipat turbo att förädla? =) hhaha

pizza wrote:Fint som smör, sa ju att de va biff!

Pizza


såå, fast det var inte dotz tävlingen :-(


KKR-Rille wrote:Grattis, blir det fet ppf logga på nu? :wink:


kan du lita på =)



FYFAN VA JAG GILLAR JÄNKARPRYLAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 4 LÄNK IS THE SHIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! bästa grejen!!!!!!!!!!!!!!

här är min idol föresten:

http://www.youtube.com/user/wof84#p/a/f/0/qyV28UHrhzQ

fatta att dunka en sån i sommar med koppling 8)

Posted: 02 Mar 2010, 22:08
by vectramicke
haha, ja den växlingen var rätt kaxig! :twisted:

Posted: 03 Mar 2010, 08:05
by Bäckström
Ivars: Hör av dig så löser vi de. har gott om tid nästa helg då damen är borta =)
Klart de ska bli lite ollonputs på stor snigel oxå haha

Ha de gott /E

Posted: 03 Mar 2010, 20:33
by r.ivars
urk, bakslagsdag budgetmässigt för projektet, saker och ting springer så lätt iväg.. Men det är to late nu, elmia om exakt 4 veckor!

DET ÄR BARA ATT LASTA!

kardan är uppmätt, nya blir 111cm. Växellådsyoke påväg till svea med polaren karel som ska hämta sin kardan därifrån..

motorn beräknas bli klar ifrån bearbetning nästa vecka, blev ppfs motorverkstad som fixar det iår, blir utfräst för raceventiler med 1mm oversize, borrat och pyramidat block. Fabriksny vevaxel kommer till ppf nästa vecka, och förhoppningsvis elemennten för att sätta i inusg.. Resten finns redan på plats! :twisted:

Lager till motorn och hjullagerna är beställt ifrån meko, likaså packningar, packboxar mm.

Rutor är för närvarande ett problem, jag sabbade ju 3st lite grann med bensin, eller framförallt en hårt, resten är OK, men inte som jag egentligen vill ha dom... men nya i safirmacrolon ligger på 1000lappen kvadraten och jag vill ha till 5 rutor...

lite av vecka 9.s arbete värt att få på bild

stor plåt hemtagen, får tacka emme som hjälpte med transport!

Image

tycker målningen vart snygg

Image

passat in block och växellåda i kardantunneln och börjat klubba upp det som behövs..

Image

fail

Image

FAIL, kom aslångt bak och lite för långt mot föraren..

Image

meka isär och modifiera

Image

går att fimpa 1cm på rätt sida och förlänge 1cm så stagen löper på samma ställe.

Image

wishbone staget vart ju sådär när jag "höjde" kärran.. men det var enklet att flytta om, behöver bara en längre bult.. bakaxeln är fö ihopmonterad i väntat på delar..

Image

finns det nån dzuz jävel som passar här? Alla jag har är för små..

Image

kortade länkage stagen för att få fram spaken

Image

lånade en gängtapp av autotec, skönt att det finns jänkarfirmor som lånar ut till "pokémon folk" 8)

Image

nya favoritmaskinen =)

Image

PERFEKT

Image

FAIL på hålet.. kommer suga att lägga igen på något smidigt sätt i helgen.... hur har andra löst det med verticalgate spak?

Image

the hellraiser, ett problem jag måste lösa innan elmia blir framfälgarna.. dom lär smalnas av 2"... känns som samma jobb att kapa framfälgarna 4" och kapa bakfälgarna 2" och sen switcha och svetsa ihop.. 12" bak lär räcka till 305 så man kan döda evosar på e18? 8)

Image

Posted: 03 Mar 2010, 20:47
by BLS
Du är slut :shock:
finns inte många som sliter som du gör...

Tack som fan för duz leveransen....

Posted: 03 Mar 2010, 20:47
by Claes
r.ivars wrote:tycker målningen vart snygg




Jag också.... vad är det för färg och hur är den lagd?
Kanske kan va nåt för mitt projekt.

Kämpa på nu fram till Elmia så man får kolla på 2010 års setup...

Posted: 03 Mar 2010, 21:03
by vectramicke
Sladda ner till snowball så får du dzusar som passar det måttet. Jag byggde en låda runt mitt spakställ med ett stort hål i, så täckte jag med en gummilapp som jag skar två spår i för spakarna. Inte snyggt, men de gick snabbt :oops:

Posted: 03 Mar 2010, 21:13
by r.ivars
vectramicke wrote:Sladda ner till snowball så får du dzusar som passar det måttet. Jag byggde en låda runt mitt spakställ med ett stort hål i, så täckte jag med en gummilapp som jag skar två spår i för spakarna. Inte snyggt, men de gick snabbt :oops:


plan! =) no time to waste

Posted: 04 Mar 2010, 13:57
by moonzhine
Vad är det för exp kärl du har,är det E30 org?

Posted: 04 Mar 2010, 22:46
by r.ivars
moonzhine wrote:Vad är det för exp kärl du har,är det E30 org?


körde e30 orginal i touringen...

fanns inte plats för det i coupén..

Idag har jag lökat ihop ett växellådsfäste som nästan är klart.. + beställt 5 nya rutor... dom andra är till salu ifall nån är intresserad, de 3 i bak är ju rätt fina!! passar rakt i gummilisten!

Posted: 05 Mar 2010, 22:40
by erikkihl
Jävla va snyggt det blev i coupen! Du kan ju lösa problemet med växelspaken så kan jag, göra som du gjort sen :roll: Känner att det blir ett problem för mig med.... :wink:

Posted: 05 Mar 2010, 22:41
by phredde
Det går ju sy en skinnpåse runt spaken, eller köra med hörselproppar..

Posted: 06 Mar 2010, 03:14
by r.ivars
åkte från garaget 3... började jobbet 6:15... 8)