E30Anders projekt! 1008hk/ 1173Nm
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Då har man hittat tillbaka till garaget....
Håller bland annat på med nya motorfästen, finkänslig som man är så blir det inte stumt den här gången.
Fick bli en liten båge på turbosidan då jag ska kör med snurran lågt.
Skickade även iväg blocket på borrning här om dagen och i morgon lämnas veven på ballansering.
Även vinterbilen har det mekats med.... lamelldiff är bra på vintern
Mvh/ Anders
Håller bland annat på med nya motorfästen, finkänslig som man är så blir det inte stumt den här gången.
Fick bli en liten båge på turbosidan då jag ska kör med snurran lågt.
Skickade även iväg blocket på borrning här om dagen och i morgon lämnas veven på ballansering.
Även vinterbilen har det mekats med.... lamelldiff är bra på vintern
Mvh/ Anders
-
Tack för de grabbarSt3v3 wrote:Riktigt snyggt fäste =)
Minns du måtten mellan hålen på ett ungefär mot motorn, måste skaffa plattjärn för att bygga fästen och har inte motorn tillgänglig
Har inte mätt fram hålen, ritade bara av ett orginalfäste men har för mig det var 90mm på ena hållet å 70mm på andra.
Mvh/ Anders
...
vilket bygge o tråd, verkligen inspirerande.
mvh kim
mvh kim
- m_ellisson
Fint som bara den
///Magnus Ellisson
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!
Facebooksida: Mellisson Drifting
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!
Facebooksida: Mellisson Drifting
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
Tackar tackar
Nu kan man nog säga att budgeten är åt helvete.....
Är snart lite nya prylar på ingång..... en precision sc5862 billet, precison 46mm wg, och en extra 2,8l bottendel med cp-kolvar, h-stakar och allt annat som hör till en räääsermotor.
Planen gick från orginal snik m50 med lastbilsagg till två smidda m50 2,8 maskiner och finsnurra, blir aldrig som man tänkt sig
Så fort turbo och wg dyker upp ska ett grenrör och avgassystem konstrueras, sen blir det att skicka iväg instrumentbrädan på flockning och lite prylar på pulverlack.
Kommer säkert nån bild när det finns nått kul att visa.....
Mvh/ Anders
Nu kan man nog säga att budgeten är åt helvete.....
Är snart lite nya prylar på ingång..... en precision sc5862 billet, precison 46mm wg, och en extra 2,8l bottendel med cp-kolvar, h-stakar och allt annat som hör till en räääsermotor.
Planen gick från orginal snik m50 med lastbilsagg till två smidda m50 2,8 maskiner och finsnurra, blir aldrig som man tänkt sig
Så fort turbo och wg dyker upp ska ett grenrör och avgassystem konstrueras, sen blir det att skicka iväg instrumentbrädan på flockning och lite prylar på pulverlack.
Kommer säkert nån bild när det finns nått kul att visa.....
Mvh/ Anders
jääädrar, det motorfästet skulle du ju få patent på!! Skiit snyggt blir allt, kommer bli heelgrymm!!
lycka till!!
MVH. Mattias Björkskog
lycka till!!
MVH. Mattias Björkskog
Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!
Bygger M20 Turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!
Bygger M20 Turbo!
Ok fan va bra, men då river jag ur den denna helgen, ska fixa fram lite lösa detaljer till brädan som jag vill ha flockat samtidigt.
Du vet inte på ett ungefär vad han tar för jobbet?
Skicka ditt nr i ett pm till mig, tror jag lyckats supa bort det som vanligt=)
Du vet inte på ett ungefär vad han tar för jobbet?
Skicka ditt nr i ett pm till mig, tror jag lyckats supa bort det som vanligt=)
Michael Grönberg
Helsingborg
0704880404
M3 3,2 coupé
Helsingborg
0704880404
M3 3,2 coupé