Page 19 of 29
Re: Precision SC62
Posted: 27 Jul 2011, 10:32
by Sandén
Lite fel tråd men kändes onödigt o skapa en ny! Hur långt kan man nå med en 67 billet? 2,8l smidd m50 med allt vad det innebär! Åker pt71 nu bromsad 850whp o vill ha mer körbarhet men inte tulla för mkt på effekten!
Re: Precision SC62
Posted: 27 Jul 2011, 11:02
by Bmwandreas
Har kört 3st 2.8 med 67 och de har gett 760-780 whp.
Re: Precision SC62
Posted: 27 Jul 2011, 11:29
by Sandén
Bmwandreas wrote:Har kört 3st 2.8 med 67 och de har gett 760-780 whp.
Ok det känns ju fullt tillräckligt egentligen! Finns det några bromspapper på p71 vs bw372?
Re: Precision SC62
Posted: 27 Jul 2011, 12:02
by Bmwandreas
372 vs 67 har jag på samma motor. Men inte denna vecka för jag har semester..
Re: Precision SC62
Posted: 27 Jul 2011, 12:07
by Sandén
Bmwandreas wrote:372 vs 67 har jag på samma motor. Men inte denna vecka för jag har semester..
Ok ingen brådska
Re: Precision SC62
Posted: 29 Jul 2011, 09:39
by Nisse977
Nisse977 wrote:PiLlEvAn wrote:ärtan bromsade ju 722whp i min ascona 6262 0.63 t3 men motrycket då mättes aldrig
Vad hade du för laddtryck då?
Storlek på motorn?
Bmwandreas wrote:2.3 liter och 2.3 bar laddtryck.
Hur är det möjligt att få ut så mycket hästar ur en 2,3 liters motor med 6262 ar 0.63 t3 ?
Är det enormt bra flöde i den toppen jämfört med min eller vad är skillnaden?
Hur mycket hjälper en Z58 kam jämfört med Z45?
Fick känslan av att det inte skulle gå att plocka så hemskans mycket mer effekt ur min 2,7 liters M20 om jag satte dit en SC
6262 med lilla ar 0.63 huset jämfört med min nuvarande SC
6162 ar 0.63 turbo.
Re: Precision SC62
Posted: 29 Jul 2011, 21:43
by JohanH
Bra flödande topp hjälper till bra. Har även större ventiler än orginal.
745whp vid 2.3bar och 2.3liter. SC6262 0.63.
viewtopic.php?p=473013#p473013 Johan
Re: Precision SC62
Posted: 01 Aug 2011, 08:14
by Nisse977
Ja dina siffror är mycket trevliga hehe
En i forumet berättade i ett pm att han plockade 635whp 834wNm ur sin M20 motor som har liknande setup som min (2,7 liter Z45 kam mm mm.)
MEN grejen är att han har en SC62
65 med
T4 AR 0,84 vilket bör ge ännu mer än en 6262 med mindre AR... Så det känns meningslöst att sätta dit en SC6262 ar 0,63 om jag inte ens kan plocka ut 100 hk till
Kanske bättre att investera i en vassare kam och fortsätta köra med min SC61´a.
Har 541whp med 6162 ar 0,63 idag, och jag vill gärna behålla den fina responsen. Kanske kan man köra kullagrat och välja ett nr större avgashus utan att tappa för mycket?
Re: Precision SC62
Posted: 01 Aug 2011, 08:30
by Bmwandreas
Kör 0.82 A/R man tappar inte mycket respons på en så stor maskin.
Re: Precision SC62
Posted: 01 Aug 2011, 08:45
by Nisse977
Bmwandreas wrote:Kör 0.82 A/R man tappar inte mycket respons på en så stor maskin.
Hmm, vad säger din erfarenhet att jag kan plocka ut för effekt då?
Re: Precision SC62
Posted: 01 Aug 2011, 08:45
by Bmwandreas
600
Re: Precision SC62
Posted: 01 Aug 2011, 08:47
by Nisse977
Bmwandreas wrote:600
600whp med SC6262 ar 0,82.
Vad gör det om man stoppar i en Z58 kam också?
Re: Precision SC62
Posted: 01 Aug 2011, 12:36
by Bmwandreas
Du flyttar upp registret
Re: Precision SC62
Posted: 01 Aug 2011, 14:22
by Nisse Järnet
Nisse977 wrote:Bmwandreas wrote:600
600whp med SC6262 ar 0,82.
Vad gör det om man stoppar i en Z58 kam också?
Sluta vela och köp en PT67 ist
Re: Precision SC62
Posted: 01 Aug 2011, 14:57
by Nisse977
Ja det känns ju nästan så haha!
Vilken PT6765 körde du med på din M20, och vid vilket varvtal vaknade den då?
Körde du Z58 kam det sista eller var det Z45 hela tiden?
Re: Precision SC62
Posted: 01 Aug 2011, 16:02
by Sandén
Vilka options skulle man ha på en pt67 för o plocka så mkt mos som möjligt?
Re: Precision SC62
Posted: 01 Aug 2011, 16:54
by Bmwandreas
En 6768 billet bb med T4 0.96 à/r eller en 6765 med t4 dubbel 1.34 .