Page 19 of 22
Posted: 28 Aug 2009, 15:22
by Söderling
magnus78 wrote:du kanske skulle köpa min turbo
så du blir värsta m50 igen
Hehe
Ja det skulle vara fränt att bromsa ur den med en riktigt turbo, men vet inte om all effekt behövs på gatan sen.
Niiko wrote:är det m50b25 du kör med?
inget som är gjort alls med denna motor utöver en turbokonvertering? helt otroligt att du fått den där effekten, gratulerar hur som
förresten var det svårt och mycket jobb för att få ner en bmw motor i 240n?
några fler planer på events som du ska köra på i år?
Japp. M50B25 -91 Helt ORGINAL... med turbo
Tack tack
Nej det kan man inte påstå, det gick ganska lätt. Är nog knappt inte mer jobb än att montera en M50 i en E30.
Har funderat på Gatebil i september, men är inte helt klart än. Annars är inget annan planerat.
Posted: 06 Sep 2009, 10:53
by Söderling
Posted: 06 Sep 2009, 18:11
by Carlsson
Söderling wrote:magnus78 wrote:du kanske skulle köpa min turbo
så du blir värsta m50 igen
Hehe
Ja det skulle vara fränt att bromsa ur den med en riktigt turbo, men vet inte om all effekt behövs på gatan sen.
Niiko wrote:är det m50b25 du kör med?
inget som är gjort alls med denna motor utöver en turbokonvertering? helt otroligt att du fått den där effekten, gratulerar hur som
förresten var det svårt och mycket jobb för att få ner en bmw motor i 240n?
några fler planer på events som du ska köra på i år?
Japp. M50B25 -91 Helt ORGINAL... med turbo
Tack tack
Nej det kan man inte påstå, det gick ganska lätt. Är nog knappt inte mer jobb än att montera en M50 i en E30.
Har funderat på Gatebil i september, men är inte helt klart än. Annars är inget annan planerat.
tycker definitivt att du ska åka till Rudskgen så man får se den live
Posted: 07 Sep 2009, 18:13
by Flaxis
Söderling wrote:Japp. M50B25 -91 Helt ORGINAL... med turbo
Tack tack
Nej det kan man inte påstå, det gick ganska lätt. Är nog knappt inte mer jobb än att montera en M50 i en E30.
Har funderat på Gatebil i september, men är inte helt klart än. Annars är inget annan planerat.
Är det bromsat på sprit?
Vad för turbo?
m.v.h//Flaxis
Posted: 07 Sep 2009, 19:06
by Christian.N
Har faktiskt gått i tankarna nu ett par dagar att montera en M50B25 i min 242a med överladd. Man blir ju bara mer sugen när man ser ditt bygge och hur fint den går!
Gratts till en schysst bil!
Mvh
Posted: 07 Sep 2009, 19:10
by johankihl
Den gick riktigt gött i Lördags Volvon. Nästa år blir det transbrake på rodden, då får du nog stoppa i "stora smällan" om du ska hänga med
Posted: 07 Sep 2009, 19:36
by Christian.N
Läste i din tråd här nu att den tom är reggad med turbo! Riktigt fint
Men som det stod att det är för att det är en -75a som gör att det är möjligt..
Inget att ens försöka sig på att regga med turbokonverterad BMW motor i min -76a alltså?
Mvh
Posted: 07 Sep 2009, 20:11
by Backe
Det gick riktigt bra för dig i Lördags!
Jag är imponerad!, även många som var imponerade i publiken när jag stod och kikade på dig
Själv så åkte jag ju ut i första mot anders
Det bästa var ju att jag fick reta min kompis Martin som är jänke frälst och bygger en rod! han tycker ju som alla raggare att V8 är överlägset och finns inget som åker ifrån en jänk:)
/Björn
Posted: 07 Sep 2009, 20:17
by Söderling
Carlsson wrote:Söderling wrote:
Har funderat på Gatebil i september, men är inte helt klart än. Annars är inget annan planerat.
tycker definitivt att du ska åka till Rudskgen så man får se den live
Blir inge Gatebil för mig till helgen, hinns inte med.
Flaxis wrote:
Är det bromsat på sprit?
Vad för turbo?
m.v.h//Flaxis
Japp, E85
Sitter en Super T70 Kina Turbo
johankihl wrote:Den gick riktigt gött i Lördags Volvon. Nästa år blir det transbrake på rodden, då får du nog stoppa i "stora smällan" om du ska hänga med
Ja får nog göra det, så ja slipper bli frånkörd av en raggarbil
Ja rodden gick riktigt bra efter 150meter. Hur mycket väger den och laddade han 2.2bar i sista repan, hörde ryckten om det??
Christian.N wrote:Läste i din tråd här nu att den tom är reggad med turbo! Riktigt fint
Men som det stod att det är för att det är en -75a som gör att det är möjligt..
Inget att ens försöka sig på att regga med turbokonverterad BMW motor i min -76a alltså?
Mvh
Som ja har fattat det så ska det inte gå efter -75
Posted: 07 Sep 2009, 20:31
by Söderling
Backe wrote:Det gick riktigt bra för dig i Lördags!
Jag är imponerad!, även många som var imponerade i publiken när jag stod och kikade på dig
Själv så åkte jag ju ut i första mot anders
Det bästa var ju att jag fick reta min kompis Martin som är jänke frälst och bygger en rod! han tycker ju som alla raggare att V8 är överlägset och finns inget som åker ifrån en jänk:)
/Björn
Kul å höra
Jo men annars hade ju han fått skämmas
Ja de var kul specielt när det var så mycket raggar, jänkefolk där oxå. Ja var helt säker på att han skulle åka ifrån mig lätt.
Men ja börjar få till bakvagnen nu så den startar rätt fint nu även på gatan.
Även fast ja skruvat hjulen i fälgarna hade dom vridit sig och så vart kardan krokig så den vibrerar som fan efter sista rapan. Så det säger ju att ja hade mer fäste nu än i orsa på klistrat då hjulen inte vred sig nått där med 1.65 i 60fot
Posted: 07 Sep 2009, 20:41
by johankihl
Nej, det var samma laddtryck alla repor. 770hk@1,4 bar. Tror han somnade lite i starten i repan mot dig, men det såg iof alla ut att göra så fint som Volvon klev iväg
Hoppas på fler lika välarrangerade race nästa år och gärna i år med. Du lär ju ställa upp i Örebro Open med "raggardödarn'"
Posted: 07 Sep 2009, 22:04
by youask
johankihl wrote:Nej, det var samma laddtryck alla repor. 770hk@1,4 bar. Tror han somnade lite i starten i repan mot dig, men det såg iof alla ut att göra så fint som Volvon klev iväg
Hoppas på fler lika välarrangerade race nästa år och gärna i år med. Du lär ju ställa upp i Örebro Open med "raggardödarn'"
En rod är inte en bil
Men i like it
Posted: 07 Sep 2009, 22:07
by Bäckis
KRP rodden äger. Han gav mig en cruuuise på Kjula sist och en rod är vad jag behöver för att komplettera min leksakssamling
Posted: 08 Sep 2009, 05:52
by Söderling
Vad väger rodden med förare ???
Min volvo väger 1410kg med mig.
Posted: 08 Sep 2009, 21:33
by per haglund
1200 tror jag. åkte inte med 1.4 i laddtryck det var bara 1.2 vet inte vad det blir i effekt. (skit tråkigt att ställa in den för vintern med en förlust i bagaget men sånt är race livet)
Posted: 09 Sep 2009, 15:54
by olsn
Bäckis wrote:KRP rodden äger.
Hahahahaha! bästa jag hört!
Var ett mycket bra arrangerat race och roliga bilar med, hoppas det blir fler! KRP la sig nog mot volvon han vart nog lite nervös när han såg att det var en audi med!
Posted: 10 Sep 2009, 17:47
by sidenmark
får grattulera till lyckat race !
verkar jävulskt grepp nu i starten .
mvh robban