Page 19 of 25
Posted: 23 Nov 2008, 20:20
by Bmwandreas
Bromsning i motorbänk imorn. Ska bli jävligt kul att se vad ett par riktigt vassa kamaxlar gör i en S50!
Posted: 23 Nov 2008, 20:25
by jocke_e30
glöm inte och filma!

Posted: 24 Nov 2008, 01:50
by micke999
vad sitter de för agg på nu?
Posted: 24 Nov 2008, 10:29
by Vision79
Uppdatera när det händer ngt

Posted: 24 Nov 2008, 11:49
by hebbe
Riktigt grymt projekt.
Lycka till med bromsningen och hoppas det blir fina siffror.
En fråga bara angående plenum, Finns det några särskilda anledningar till att man alltid bygger i alu? Ser sällan några byggda i rostfritt.
Handlar det om vikt och att alu kanske är mer lättarbetat? Bara nyfiken.
Posted: 24 Nov 2008, 14:15
by Grefven
hebbe wrote:Riktigt grymt projekt.
Lycka till med bromsningen och hoppas det blir fina siffror.
En fråga bara angående plenum, Finns det några särskilda anledningar till att man alltid bygger i alu? Ser sällan några byggda i rostfritt.
Handlar det om vikt och att alu kanske är mer lättarbetat? Bara nyfiken.
jag har aldrig byggt något plenum. men jag vet att rostfritt är ett livligt material. så det kan nog vara en av anledningarna.
Posted: 24 Nov 2008, 14:23
by Tingsdalsracer
Jamen vart är ngr bromssiffror nu då:)
Posted: 24 Nov 2008, 14:43
by Bmwandreas
920hk vid 7700 rpm och det fortsätter att stiga rätt upp.
Vi har lite triggermissar nu vi fixar..
Posted: 24 Nov 2008, 16:09
by birro
Bmwandreas wrote:920hk vid 7700 rpm och det fortsätter att stiga rätt upp.
Vi har lite triggermissar nu vi fixar..
Vid vilket laddtryck var detta?
Posted: 24 Nov 2008, 16:28
by Joachim
hebbe wrote:Riktigt grymt projekt.
Lycka till med bromsningen och hoppas det blir fina siffror.
En fråga bara angående plenum, Finns det några särskilda anledningar till att man alltid bygger i alu? Ser sällan några byggda i rostfritt.
Handlar det om vikt och att alu kanske är mer lättarbetat? Bara nyfiken.
alu ledar bort varmen mycket bättre
Posted: 24 Nov 2008, 17:54
by Bmwandreas
Kamaxelgivaren strulade. Det blev 1048hk vid 2 bars laddtryck med långt register. Nu kommer den bli farlig:)
Posted: 24 Nov 2008, 17:55
by Vision79
Bmwandreas wrote:Kamaxelgivaren strulade. Det blev 1048hk vid 2 bars laddtryck med långt register. Nu kommer den bli farlig:)

Posted: 24 Nov 2008, 18:21
by JohanH
Bmwandreas wrote:Kamaxelgivaren strulade. Det blev 1048hk vid 2 bars laddtryck med långt register. Nu kommer den bli farlig:)
Gött mos

Posted: 24 Nov 2008, 18:41
by bmw_fredde
Gött

vad sitter det för turbo på?
Posted: 24 Nov 2008, 19:30
by Bmwandreas
Bra gjort med en liten GT42 med 74mm kompressor som flödar max 95 lbs. Fan kompressormappar stämmer jävligt bra med verkligheten.
Den låter gott vid 8500 rpm:) Keld kommer skita på sig

Posted: 24 Nov 2008, 19:31
by peppe
Skönt med snyggt register, man kommer ganska långt med 1000 ponnys bevisligen
Mvh
Joachim wrote:
alu ledar bort varmen mycket bättre
Ärligt? Om den leder värme bort bättre, så leder ju värmen in i det bättre också? Eller..
Posted: 24 Nov 2008, 20:57
by Bäckis
Synd att kamgivaren dummade sig först, annars hade vi haft den bromsad och klar till lunch
Gick ju helt enligt planerna sen och jag kan lova att den låter jävligt fränt.
Den får gå så här först så får vi testa med en stor turbo sen efter första säsongen!
Vikt/effekt är på rätt sida iaf då bilen väger 1004kg med full tank och förare.