Alpha Serivce/PPF: Projekt E21 dragrace 1048hk!!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Riktigt grymt projekt.
Lycka till med bromsningen och hoppas det blir fina siffror.
En fråga bara angående plenum, Finns det några särskilda anledningar till att man alltid bygger i alu? Ser sällan några byggda i rostfritt.
Handlar det om vikt och att alu kanske är mer lättarbetat? Bara nyfiken.
Lycka till med bromsningen och hoppas det blir fina siffror.
En fråga bara angående plenum, Finns det några särskilda anledningar till att man alltid bygger i alu? Ser sällan några byggda i rostfritt.
Handlar det om vikt och att alu kanske är mer lättarbetat? Bara nyfiken.
E30 325 Turbo
Pojekttråd
Pojekttråd
hebbe wrote:Riktigt grymt projekt.
Lycka till med bromsningen och hoppas det blir fina siffror.
En fråga bara angående plenum, Finns det några särskilda anledningar till att man alltid bygger i alu? Ser sällan några byggda i rostfritt.
Handlar det om vikt och att alu kanske är mer lättarbetat? Bara nyfiken.
jag har aldrig byggt något plenum. men jag vet att rostfritt är ett livligt material. så det kan nog vara en av anledningarna.
- Tingsdalsracer
- Posts: 1104
- Joined: 10 Oct 2006, 08:00
- Location: Patrik Axelsson Tingsdal, Lycksele, Västerbotten
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
hebbe wrote:Riktigt grymt projekt.
Lycka till med bromsningen och hoppas det blir fina siffror.
En fråga bara angående plenum, Finns det några särskilda anledningar till att man alltid bygger i alu? Ser sällan några byggda i rostfritt.
Handlar det om vikt och att alu kanske är mer lättarbetat? Bara nyfiken.
alu ledar bort varmen mycket bättre
When the flag drops, the bullshit stops!!
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Synd att kamgivaren dummade sig först, annars hade vi haft den bromsad och klar till lunch
Gick ju helt enligt planerna sen och jag kan lova att den låter jävligt fränt.
Den får gå så här först så får vi testa med en stor turbo sen efter första säsongen!
Vikt/effekt är på rätt sida iaf då bilen väger 1004kg med full tank och förare.
Gick ju helt enligt planerna sen och jag kan lova att den låter jävligt fränt.
Den får gå så här först så får vi testa med en stor turbo sen efter första säsongen!
Vikt/effekt är på rätt sida iaf då bilen väger 1004kg med full tank och förare.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090