Alpha Serivce/PPF: Projekt E21 dragrace 1048hk!!

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Locked
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Bromsning i motorbänk imorn. Ska bli jävligt kul att se vad ett par riktigt vassa kamaxlar gör i en S50!
User avatar
jocke_e30
Posts: 991
Joined: 01 Apr 2007, 16:20
Location: Mora

Post by jocke_e30 »

glöm inte och filma! :)
micke999
Posts: 444
Joined: 09 Jul 2008, 00:05

Post by micke999 »

vad sitter de för agg på nu?
ms racing
User avatar
Vision79
Posts: 2571
Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:

Post by Vision79 »

Uppdatera när det händer ngt :) 8)
User avatar
hebbe
Posts: 419
Joined: 27 Dec 2005, 20:01
Location: Lidköping
Contact:

Post by hebbe »

Riktigt grymt projekt.
Lycka till med bromsningen och hoppas det blir fina siffror.

En fråga bara angående plenum, Finns det några särskilda anledningar till att man alltid bygger i alu? Ser sällan några byggda i rostfritt.

Handlar det om vikt och att alu kanske är mer lättarbetat? Bara nyfiken.
E30 325 Turbo
Pojekttråd
Grefven

Post by Grefven »

hebbe wrote:Riktigt grymt projekt.
Lycka till med bromsningen och hoppas det blir fina siffror.

En fråga bara angående plenum, Finns det några särskilda anledningar till att man alltid bygger i alu? Ser sällan några byggda i rostfritt.

Handlar det om vikt och att alu kanske är mer lättarbetat? Bara nyfiken.


jag har aldrig byggt något plenum. men jag vet att rostfritt är ett livligt material. så det kan nog vara en av anledningarna.
User avatar
Tingsdalsracer
Posts: 1104
Joined: 10 Oct 2006, 08:00
Location: Patrik Axelsson Tingsdal, Lycksele, Västerbotten

Post by Tingsdalsracer »

Jamen vart är ngr bromssiffror nu då:)
Patrik Axelsson Mobnr. 070-6755009
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

920hk vid 7700 rpm och det fortsätter att stiga rätt upp.
Vi har lite triggermissar nu vi fixar..
User avatar
birro
Posts: 1116
Joined: 22 Aug 2006, 07:23
Location: Stockholm nacka

Post by birro »

Bmwandreas wrote:920hk vid 7700 rpm och det fortsätter att stiga rätt upp.
Vi har lite triggermissar nu vi fixar..


Vid vilket laddtryck var detta?
User avatar
Joachim
Posts: 1050
Joined: 16 Dec 2006, 15:18
Location: Norge

Post by Joachim »

hebbe wrote:Riktigt grymt projekt.
Lycka till med bromsningen och hoppas det blir fina siffror.

En fråga bara angående plenum, Finns det några särskilda anledningar till att man alltid bygger i alu? Ser sällan några byggda i rostfritt.

Handlar det om vikt och att alu kanske är mer lättarbetat? Bara nyfiken.


alu ledar bort varmen mycket bättre
When the flag drops, the bullshit stops!!

E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Kamaxelgivaren strulade. Det blev 1048hk vid 2 bars laddtryck med långt register. Nu kommer den bli farlig:)
User avatar
Vision79
Posts: 2571
Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:

Post by Vision79 »

Bmwandreas wrote:Kamaxelgivaren strulade. Det blev 1048hk vid 2 bars laddtryck med långt register. Nu kommer den bli farlig:)


:lol:
JohanH
Posts: 213
Joined: 28 Jun 2008, 10:34

Post by JohanH »

Bmwandreas wrote:Kamaxelgivaren strulade. Det blev 1048hk vid 2 bars laddtryck med långt register. Nu kommer den bli farlig:)


Gött mos 8)
User avatar
bmw_fredde
Posts: 4015
Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena

Post by bmw_fredde »

Gött :twisted: vad sitter det för turbo på?
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Bra gjort med en liten GT42 med 74mm kompressor som flödar max 95 lbs. Fan kompressormappar stämmer jävligt bra med verkligheten.

Den låter gott vid 8500 rpm:) Keld kommer skita på sig :P
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Skönt med snyggt register, man kommer ganska långt med 1000 ponnys bevisligen :)

Mvh



Joachim wrote:alu ledar bort varmen mycket bättre


Ärligt? Om den leder värme bort bättre, så leder ju värmen in i det bättre också? Eller..
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Synd att kamgivaren dummade sig först, annars hade vi haft den bromsad och klar till lunch :)

Gick ju helt enligt planerna sen och jag kan lova att den låter jävligt fränt.

Den får gå så här först så får vi testa med en stor turbo sen efter första säsongen!

Vikt/effekt är på rätt sida iaf då bilen väger 1004kg med full tank och förare.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
Locked