Page 19 of 35
Posted: 30 Jul 2009, 16:36
by ippe
Har fått hjälp från SKR engineering med ett bra pris på ett insug, så nu står det still i väntan på det...
Posted: 30 Jul 2009, 22:39
by zalsson
HAHA blir ju fan illamående av att se på filmen. Ett jävla hitt och dit
Posted: 30 Jul 2009, 23:49
by TreLingon
Säger som ovan....Snurrig i bollen blev man !
Annars good to go Ippe !
Posted: 02 Aug 2009, 19:38
by JolleL
Hålla tummarna på att en avi dyker upp från posten imorgon då
Posted: 03 Aug 2009, 23:24
by ippe
Haha såg nu att filmen laggade i sinne på youtube!
aja
Fick några efterlängtade prylar idag! Synd att jag jobbar eftermiddag hela jävla veckan bara..
En jävla finnish, tack skr.
Posted: 04 Aug 2009, 00:12
by TreLingon
Insuget är riktigt riktigt snygg !
Fan det börjar arta sig grabben !
mvh
Posted: 04 Aug 2009, 11:46
by moxi
brukar man inte använda pinnar i insuget som förstärkning..ser inte allt för hållbart ut om man tänker andra insugsbyggnader. Brukar oftast vara ca 3-4 pinnar som sitter fast svetsade så det inte spricker..
vem har gjort insuget??
Fint o titta på i alla fall..hoppas det håller;)
Posted: 04 Aug 2009, 12:14
by bmw_fredde
Du behöver nog svetsa lite glidsömmar på rörem annars kommer du skuta isär det!
Och så tycker ja det ser väldigt stort ut i bakkant för att köra m20 lutning!
mvh
Posted: 04 Aug 2009, 15:01
by ippe
moxi wrote:brukar man inte använda pinnar i insuget som förstärkning..ser inte allt för hållbart ut om man tänker andra insugsbyggnader. Brukar oftast vara ca 3-4 pinnar som sitter fast svetsade så det inte spricker..
vem har gjort insuget??
Fint o titta på i alla fall..hoppas det håller;)
Så var min tanke också! Det är dock trycktestat till 3 bar utan att svälla oroväckande enligt dom som byggt det.
Ska inte ladda mer än 1kg innan vintern så vi får hoppas det håller till dess..
Skr engineering
Posted: 04 Aug 2009, 15:12
by Ronnie AVR
Jag hade 3 stödpinnar i mitt insug och la man handen på det o bara fri varva från tomgång kände man hur det svällde så jag slog i 2 pinnar till för safea. Jobbigt om du får en baktänding o spränger insuget för det kommer aldrig blir så fint som det är nu när du ska banka till de som det såg ut när du fick de
BTW ser grymt fint ut bra jobbat
Posted: 04 Aug 2009, 15:18
by Grefven
kona rören något istället för att lägga en svets. ser lite proffsigare ut.
Posted: 04 Aug 2009, 16:55
by lakris=)
syns ju ändå inte om det är svetsat eller konat. säkert bara bökigare att få på slangen med konade rör
borra några hål rätt igenom och svetsa fast stavar?
Vad kostade de? vad ska du ha för spjäll?
Posted: 05 Aug 2009, 09:20
by ippe
bmw_fredde wrote:Du behöver nog svetsa lite glidsömmar på rörem annars kommer du skuta isär det!
Och så tycker ja det ser väldigt stort ut i bakkant för att köra m20 lutning!
mvh
Kommer måsta kapa runnersna någon cm och sen ev göra om lite i bakkant på insuget..
Posted: 11 Aug 2009, 12:19
by Jockek
Jag har två st M50 servopumpar till övers om du är intresserad?
Väldigt intressant bygge btw
Mvh
Joakim
Posted: 12 Aug 2009, 04:22
by ippe
Jockek wrote:Jag har två st M50 servopumpar till övers om du är intresserad?
Väldigt intressant bygge btw
Mvh
Joakim
Redan raggat tag i en pump, men tack iaf!
Tack!
dock har inte mycket gått min väg denna sommar med bygget..
Posted: 04 Sep 2009, 21:29
by TobyMontana
Hörde dom av sig från skr??
Posted: 15 Sep 2009, 11:47
by Forza
En fundering.
Motorfästet, är de hemmagjort eller beställt?
Är de där m20 lutning? tänkte hur man gör med växelådsbalken för att få den o passa.
MVH Forza