E30 330TIC 957wnm/923whp

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Silverboy
Posts: 1568
Joined: 01 Mar 2008, 22:20
Location: Moss / Norge

Re: E30 330TIC 957wnm/923whp

Post by Silverboy »

Oi. Hvor mye endret du på kammen til slutt? Z58?
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: E30 330TIC 957wnm/923whp

Post by stensheim »

Customkam i fra vs motor ;) vred kammen 5grader tilbake, altså standard merke, fikk jo beskjed om at innsugsventilen skulle åpne 3,4mm i ød men det stemmer ikke med mitt oppsett :) skal vri kammen litt til når jeg får avgashuset til 6870 for og få det optimalt.
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: E30 330TIC 957wnm/923whp

Post by stensheim »

en liten videosnutt til :) prøvde og bremse til 7500rpm nå og kom frem til at bensinpumpene er for små da trykket faller til 4kg. la inn 900rpm/sek nå da jeg er redd for motorras :) :roll: bremser 800rpm/sek til vanlig.

DW301 pumper er bestilt :)

https://youtu.be/3twb4cOvcuU
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
diohrvik
Posts: 62
Joined: 18 Nov 2012, 05:46

Re: E30 330TIC 957wnm/923whp

Post by diohrvik »

Denne er så konge[SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: E30 330TIC 957wnm/923whp

Post by stensheim »

Takk for det :) hyggelig at noen gidder og kommentere i tråden min :)
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
User avatar
cerveza
Posts: 1763
Joined: 22 Mar 2006, 22:46
Location: Åstorp

Re: E30 330TIC 957wnm/923whp

Post by cerveza »

Kommer bli fint med nya pumpar :)
Fortsätt gärna uppdatera.
Inventor of ANAL GAPING.

BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk

Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
User avatar
Silverboy
Posts: 1568
Joined: 01 Mar 2008, 22:20
Location: Moss / Norge

Re: E30 330TIC 957wnm/923whp

Post by Silverboy »

Kjeder du deg kan du jo bremse på 95 igjen for å se hvor mye du taper på det kontra 98 :) kan jo ikke la dynapacken stå seg ihjel heller ;)
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: E30 330TIC 957wnm/923whp

Post by stensheim »

hehe, den blir ikke bremset på 95okt. har byttet pumper og bremset litt på 1.57kg men klarer ikke og få like mye hk nå som den dagen jeg fikk max effekt (varmere i været) venter fremdeles på avgashuset til 6870 enda... tror ikke jeg vil prøve på rekord med m20 da jeg er redd for havari, har vel egentlig mer enn nok Power i den nå 8) vil legge den på rundt 800whp tenker jeg.
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: E30 330TIC 957wnm/923whp

Post by stensheim »

Da er den ferdig tunet med Precision 6870 med T-4 ar0.96 avgashus
den svarer godt på mer effekt på BF98 og Q16 men jeg tør ikke mer nå da jeg har tynet den mye i benk, har brukt ca 150L med bensin og 170L med Q16.

den blir brukt med dette:


BF98:
632wnm/555whp@ 1,1kg mottrykk: 1kg
733wnm/630whp@ 1,4kg mottrykk: 1,35kg

og racefuel:

939wnm/807whp@ 1.9kg mottrykk: 2,2kg(dette blir den brukt på max hk ved drag/bane)




dette var bare for og se hvor mye den vil,
her feiget jeg ut så jeg stoppet her:

959wnm/884whp@ 2,2kg mottrykk på hele 2,7kg

[URL=http://s243.photobucket.com/user/b ... .jpg[/img]
Image
Image
Image[/url]
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
User avatar
Mikael c
Posts: 296
Joined: 24 Sep 2007, 18:22
Location: Gotland

Re: E30 330TIC 957wnm/923whp

Post by Mikael c »

Riktigt fin bil bra effekt börjar du också få fram.
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: E30 330TIC 957wnm/923whp

Post by stensheim »

Takk for det :)

når maxxecu kom med closed loop boost Control funksjonen bestemte jeg meg for og spenne opp bmwn og prøve det, fungerer kanon! :)
men på slutten av bremsingen så takket varmapparat registeret for seg.... så det ble demontering og sette i nytt igjen. varmapparat registeret var fra 84 mod så det var vel på tide og bytte :lol:

[urlImage
Image
Image
Image][/url]
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
User avatar
TheMan
Posts: 741
Joined: 03 Jul 2011, 20:11
Location: Gotland

Re: E30 330TIC 957wnm/923whp

Post by TheMan »

Väldigt fint bygge :)

Om jag jämför med min egen så verkar du ha sjuk effekt vid relativt låga laddtryck? Det är väl kanske dina extra 0,24L som gör en del och sen åker jag själv med en z45 kam.

Jag hade 628whp och 760wnm på bf98 vid 1,9kg ladd.
Leo Andersson
0761261580

e30 m20b27 turbo!
Mercedes E63 Amg
e30 325 cab
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Re: E30 330TIC 957wnm/923whp

Post by Nisse Järnet »

TheMan wrote:Väldigt fint bygge :)

Om jag jämför med min egen så verkar du ha sjuk effekt vid relativt låga laddtryck? Det är väl kanske dina extra 0,24L som gör en del och sen åker jag själv med en z45 kam.

Jag hade 628whp och 760wnm på bf98 vid 1,9kg ladd.
Kammen gör stor skillnad! Z45 börjar bli lite trång uppåt 650-700whp.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
splatter
Posts: 147
Joined: 12 Jan 2007, 23:46
Location: danmark aalborg

Re: E30 330TIC 957wnm/923whp

Post by splatter »

Her i Danmark har vi ikke adgang til bf98 eller E85 på tankstationerne desværre.
Så det kunne da være meget sjovt at se hvad en 3,0 M20 kan lave på bf95 ;)
if you don't like my drift call. 1-800-eat-shit
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: E30 330TIC 957wnm/923whp

Post by stensheim »

kan vel blåse litt liv i tråden igjen, var på e30meet i fjor høst, hjulkjørte bilen tur/retur rudskogen (ca50mil en vei) gikk fint det bortsett fra dotter i ørene. ble ikke så mye banekjøring pga motorfjusk, holdt på nesten hele dagen og feilsøkte, viste seg at det manglet en skrue på fuelrailen, den løftet seg ved ladetrykk :roll: :lol:
ble noen runder etter at jeg fant ut av feilen, er første gangen jeg prøver banekjøring så det ble gammelmannskjøring :lol:

et par videosnutter

https://youtu.be/HDKqpPqPW4M" onclick="window.open(this.href);return false;
https://youtu.be/JhDTbMRxOZ0" onclick="window.open(this.href);return false;

planer for i vinter er og få i v-band avgashus og vann/metanol innsprøytning.

Image
Image
Image
Image
Image



gatebiltreff Surnadal, ble pokal for beste motor :)

videosnutt.

https://youtu.be/_E2MSFd-Tvg" onclick="window.open(this.href);return false;
Image
Image
Image



Camaro prosjekt :)
Image
Image
Image
Image
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Re: E30 330TIC 957wnm/923whp

Post by Nisse Järnet »

Kul med update! :)
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: E30 330TIC 957wnm/923whp

Post by stensheim »

Lurer på om jeg skal få i et vatten/metanol innsprut, hva tror dere?
Har tenkt og bruke det sammen med bf98, kan jeg få rundt 50hk mer?

[/img][/url]http://server.pure-pf.com/webshop2/se/metanolvatteninsprutning/5365-aem-v2-metanolvatteninsprutning-5-gallon.html
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
Post Reply