E30 330TIC 957wnm/923whp
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: E30 330TIC 957wnm/923whp
Oi. Hvor mye endret du på kammen til slutt? Z58?
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
-Norge-
+47-908 80 757
Re: E30 330TIC 957wnm/923whp
Customkam i fra vs motor vred kammen 5grader tilbake, altså standard merke, fikk jo beskjed om at innsugsventilen skulle åpne 3,4mm i ød men det stemmer ikke med mitt oppsett skal vri kammen litt til når jeg får avgashuset til 6870 for og få det optimalt.
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
Re: E30 330TIC 957wnm/923whp
en liten videosnutt til prøvde og bremse til 7500rpm nå og kom frem til at bensinpumpene er for små da trykket faller til 4kg. la inn 900rpm/sek nå da jeg er redd for motorras bremser 800rpm/sek til vanlig.
DW301 pumper er bestilt
https://youtu.be/3twb4cOvcuU
DW301 pumper er bestilt
https://youtu.be/3twb4cOvcuU
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
Re: E30 330TIC 957wnm/923whp
Denne er så konge[SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: E30 330TIC 957wnm/923whp
Takk for det hyggelig at noen gidder og kommentere i tråden min
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
Re: E30 330TIC 957wnm/923whp
Kommer bli fint med nya pumpar
Fortsätt gärna uppdatera.
Fortsätt gärna uppdatera.
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Re: E30 330TIC 957wnm/923whp
Kjeder du deg kan du jo bremse på 95 igjen for å se hvor mye du taper på det kontra 98 kan jo ikke la dynapacken stå seg ihjel heller
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
-Norge-
+47-908 80 757
Re: E30 330TIC 957wnm/923whp
hehe, den blir ikke bremset på 95okt. har byttet pumper og bremset litt på 1.57kg men klarer ikke og få like mye hk nå som den dagen jeg fikk max effekt (varmere i været) venter fremdeles på avgashuset til 6870 enda... tror ikke jeg vil prøve på rekord med m20 da jeg er redd for havari, har vel egentlig mer enn nok Power i den nå vil legge den på rundt 800whp tenker jeg.
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
Re: E30 330TIC 957wnm/923whp
Da er den ferdig tunet med Precision 6870 med T-4 ar0.96 avgashus
den svarer godt på mer effekt på BF98 og Q16 men jeg tør ikke mer nå da jeg har tynet den mye i benk, har brukt ca 150L med bensin og 170L med Q16.
den blir brukt med dette:
BF98:
632wnm/555whp@ 1,1kg mottrykk: 1kg
733wnm/630whp@ 1,4kg mottrykk: 1,35kg
og racefuel:
939wnm/807whp@ 1.9kg mottrykk: 2,2kg(dette blir den brukt på max hk ved drag/bane)
dette var bare for og se hvor mye den vil,
her feiget jeg ut så jeg stoppet her:
959wnm/884whp@ 2,2kg mottrykk på hele 2,7kg
[URL=http://s243.photobucket.com/user/b ... .jpg[/img]
[/url]
den svarer godt på mer effekt på BF98 og Q16 men jeg tør ikke mer nå da jeg har tynet den mye i benk, har brukt ca 150L med bensin og 170L med Q16.
den blir brukt med dette:
BF98:
632wnm/555whp@ 1,1kg mottrykk: 1kg
733wnm/630whp@ 1,4kg mottrykk: 1,35kg
og racefuel:
939wnm/807whp@ 1.9kg mottrykk: 2,2kg(dette blir den brukt på max hk ved drag/bane)
dette var bare for og se hvor mye den vil,
her feiget jeg ut så jeg stoppet her:
959wnm/884whp@ 2,2kg mottrykk på hele 2,7kg
[URL=http://s243.photobucket.com/user/b ... .jpg[/img]
[/url]
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
Re: E30 330TIC 957wnm/923whp
Riktigt fin bil bra effekt börjar du också få fram.
Re: E30 330TIC 957wnm/923whp
Takk for det
når maxxecu kom med closed loop boost Control funksjonen bestemte jeg meg for og spenne opp bmwn og prøve det, fungerer kanon!
men på slutten av bremsingen så takket varmapparat registeret for seg.... så det ble demontering og sette i nytt igjen. varmapparat registeret var fra 84 mod så det var vel på tide og bytte
[url
][/url]
når maxxecu kom med closed loop boost Control funksjonen bestemte jeg meg for og spenne opp bmwn og prøve det, fungerer kanon!
men på slutten av bremsingen så takket varmapparat registeret for seg.... så det ble demontering og sette i nytt igjen. varmapparat registeret var fra 84 mod så det var vel på tide og bytte
[url
][/url]
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
Re: E30 330TIC 957wnm/923whp
Väldigt fint bygge
Om jag jämför med min egen så verkar du ha sjuk effekt vid relativt låga laddtryck? Det är väl kanske dina extra 0,24L som gör en del och sen åker jag själv med en z45 kam.
Jag hade 628whp och 760wnm på bf98 vid 1,9kg ladd.
Om jag jämför med min egen så verkar du ha sjuk effekt vid relativt låga laddtryck? Det är väl kanske dina extra 0,24L som gör en del och sen åker jag själv med en z45 kam.
Jag hade 628whp och 760wnm på bf98 vid 1,9kg ladd.
Leo Andersson
0761261580
e30 m20b27 turbo!
Mercedes E63 Amg
e30 325 cab
0761261580
e30 m20b27 turbo!
Mercedes E63 Amg
e30 325 cab
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Re: E30 330TIC 957wnm/923whp
Kammen gör stor skillnad! Z45 börjar bli lite trång uppåt 650-700whp.TheMan wrote:Väldigt fint bygge
Om jag jämför med min egen så verkar du ha sjuk effekt vid relativt låga laddtryck? Det är väl kanske dina extra 0,24L som gör en del och sen åker jag själv med en z45 kam.
Jag hade 628whp och 760wnm på bf98 vid 1,9kg ladd.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Re: E30 330TIC 957wnm/923whp
Her i Danmark har vi ikke adgang til bf98 eller E85 på tankstationerne desværre.
Så det kunne da være meget sjovt at se hvad en 3,0 M20 kan lave på bf95
Så det kunne da være meget sjovt at se hvad en 3,0 M20 kan lave på bf95
if you don't like my drift call. 1-800-eat-shit
Re: E30 330TIC 957wnm/923whp
kan vel blåse litt liv i tråden igjen, var på e30meet i fjor høst, hjulkjørte bilen tur/retur rudskogen (ca50mil en vei) gikk fint det bortsett fra dotter i ørene. ble ikke så mye banekjøring pga motorfjusk, holdt på nesten hele dagen og feilsøkte, viste seg at det manglet en skrue på fuelrailen, den løftet seg ved ladetrykk
ble noen runder etter at jeg fant ut av feilen, er første gangen jeg prøver banekjøring så det ble gammelmannskjøring
et par videosnutter
https://youtu.be/HDKqpPqPW4M" onclick="window.open(this.href);return false;
https://youtu.be/JhDTbMRxOZ0" onclick="window.open(this.href);return false;
planer for i vinter er og få i v-band avgashus og vann/metanol innsprøytning.
gatebiltreff Surnadal, ble pokal for beste motor
videosnutt.
https://youtu.be/_E2MSFd-Tvg" onclick="window.open(this.href);return false;
Camaro prosjekt
ble noen runder etter at jeg fant ut av feilen, er første gangen jeg prøver banekjøring så det ble gammelmannskjøring
et par videosnutter
https://youtu.be/HDKqpPqPW4M" onclick="window.open(this.href);return false;
https://youtu.be/JhDTbMRxOZ0" onclick="window.open(this.href);return false;
planer for i vinter er og få i v-band avgashus og vann/metanol innsprøytning.
gatebiltreff Surnadal, ble pokal for beste motor
videosnutt.
https://youtu.be/_E2MSFd-Tvg" onclick="window.open(this.href);return false;
Camaro prosjekt
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Re: E30 330TIC 957wnm/923whp
Kul med update!
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Re: E30 330TIC 957wnm/923whp
Lurer på om jeg skal få i et vatten/metanol innsprut, hva tror dere?
Har tenkt og bruke det sammen med bf98, kan jeg få rundt 50hk mer?
[/img][/url]http://server.pure-pf.com/webshop2/se/metanolvatteninsprutning/5365-aem-v2-metanolvatteninsprutning-5-gallon.html
Har tenkt og bruke det sammen med bf98, kan jeg få rundt 50hk mer?
[/img][/url]http://server.pure-pf.com/webshop2/se/metanolvatteninsprutning/5365-aem-v2-metanolvatteninsprutning-5-gallon.html
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg