Page 179 of 192
Posted: 19 Jul 2010, 16:11
by Per Eriksson
Typ utklassning....
Posted: 19 Jul 2010, 19:10
by robbz
haha bra stenhårt
/mvh
Posted: 19 Jul 2010, 21:34
by Doktorn
Är all el så väl kapslat så det bara är att tömma motorn på vatten och gasa igen?
Ser sjukt kul ut, har inte en sett en snöskoter live
Posted: 19 Jul 2010, 21:46
by Falck
Vinnarens maskin ganska brutal !
Posted: 21 Jul 2010, 21:53
by robbz
Doktorn wrote:Är all el så väl kapslat så det bara är att tömma motorn på vatten och gasa igen?
Ser sjukt kul ut, har inte en sett en snöskoter live
bara att vända uppochner på skotran å ur med stiften, sen är det full gas och rycka som gäller.....
-man får även tömma ur bensinen och ibland oljan i kedjehuset, sen brukar dom starta utan problem
men det är väl inget kul om en sisådär 2-3år när det har börjat ärga i databoxarna
idag klämde man ur BMW:n några mil med farsan bredvid
....han tyckte den gick BRA om man säger så.....
det slog mig att den nu har rullat 40mil +9mil på mantorp utan några större fadäser, och då har jag inte ens justerat ventilspelet sen sista bromsningen
....låter som en dröm i maskinen utan en tendens till ventilslammer!
-så på söndag letar vi oss ner till Görla i norrtälje för dragracing, må inget komma ivägen denna gång!
2 bilder på bastarden från idag...
Posted: 22 Jul 2010, 10:44
by Falck
ja fyfan alltså.. lika brutal till utseende som maskin är.
Posted: 24 Jul 2010, 12:02
by robbz
Falck wrote:ja fyfan alltså.. lika brutal till utseende som maskin är.
Tack ska du ha!
Nu var vi precis och vägde bilen på en våg som väger om 10kg.....
Totalvikt med full tank utan förare är 1260Kg!! Precis som original dvs.....
-så jag är jävligt nöjd måste jag säga eftersom buren väger ca 90kg, motorn väger betydligt mer än original + turboinstallationen osv......
kontentan: plast is the shit
/mvh
Posted: 24 Jul 2010, 12:13
by Pimplaren
robbz wrote:Falck wrote:ja fyfan alltså.. lika brutal till utseende som maskin är.
Tack ska du ha!
Nu var vi precis och vägde bilen på en våg som väger om 10kg.....
Totalvikt med full tank utan förare är 1260Kg!! Precis som original dvs.....
-så jag är jävligt nöjd måste jag säga eftersom buren väger ca 90kg, motorn väger betydligt mer än original + turboinstallationen osv......
kontentan: plast is the shit
/mvh
Bra vikt!
min väger 1500 fulltankad utan mig! need more boost.
Posted: 24 Jul 2010, 13:15
by Karel021
Fan Robin !!!
jag åker 35 mil med min på en dag
du får börja åka till jobbet med den då börjar de bli kul
Posted: 24 Jul 2010, 15:14
by 3riksson
Hur långt har han till jobbet då, 1km? =)
Posted: 24 Jul 2010, 15:39
by Fernis1
Ses på görla
Posted: 24 Jul 2010, 20:38
by good & tight
Sick build. I have a turbo M30 E30 also and keep breaking axles.
One question, I see you still have the 4 lug but what axles and hubs are you using?
Thanks
Posted: 24 Jul 2010, 20:50
by robbz
Pimplaren wrote:robbz wrote:Falck wrote:ja fyfan alltså.. lika brutal till utseende som maskin är.
Tack ska du ha!
Nu var vi precis och vägde bilen på en våg som väger om 10kg.....
Totalvikt med full tank utan förare är 1260Kg!! Precis som original dvs.....
-så jag är jävligt nöjd måste jag säga eftersom buren väger ca 90kg, motorn väger betydligt mer än original + turboinstallationen osv......
kontentan: plast is the shit
/mvh
Bra vikt!
min väger 1500 fulltankad utan mig! need more boost.
Ja det känns som en jäkligt bra vikt
......ska man hårddra det lite till så är den några kg lättare än original, har ju en flådig brandsläckare sitter mellan stolarna och den väger väl en 10kg ca..?
Karel: wtf jag har 700m till jobbet
....dock har jag tagit "M3:an" till jobbet för att visa grabbarna typ 2ggr=)
-det jag menade var såklart att det är imponerande med tanke på såna grejer som modifierad oljepump och stålvipporna etc inte givit upp än
Karel förresten.....kika den här balla mojjängen jag var och tjackade idag
3riksson: nja det var att ta i
Fernis: japp det gör vi, om det inte blir homo väder igen......är det kasst väder här hemma så åker jag nog inte.....har ju bara ca 6mil så vädret bör ju varalikvärdigt här ute på kusten.
good&tight: thanks! I got the 5-bolt hubs from E34....but we had them modified to 4-bolt.....then i got the PPF axels!
/mvh
Posted: 24 Jul 2010, 21:25
by Karel021
ah då e jag med
då hinner inte bil fan ens bli varm.. o då e de ju fan inte värt
du får komma på nästa race i västerås.
fan va smutt att du har chackat de där..
jag ringer dig
för mycket o skriva.
Posted: 24 Jul 2010, 23:50
by Pimplaren
Kan du inte hålla i pumpen?? så man får en uppfattning om hur stor den är
Köpt här på PPF?/Samma som PPF har?
Posted: 25 Jul 2010, 00:15
by Karel021
Pimplaren wrote:Kan du inte hålla i pumpen?? så man får en uppfattning om hur stor den är
Köpt här på PPF?/Samma som PPF har?
den är väl lite större en 120mm data fläkt.. sjukt liten o smidig sak..
funkar sååå jävla bra..
Posted: 25 Jul 2010, 08:43
by robbz
Karel021 wrote:ah då e jag med
då hinner inte bil fan ens bli varm.. o då e de ju fan inte värt
du får komma på nästa race i västerås.
fan va smutt att du har chackat de där..
jag ringer dig
för mycket o skriva.
Jag har länge velat haft en sån där pump, men efter att vi pratades vid på telen då du hade kört rudskogen utan några värmeproblem så fanns det inget annat att göra
-Bara å ringa gosse
Pimplaren: den är inte stor alls, diametern är som en mindre turbo sen är den lite kortare än en mindre turbo, kan ta en bild under dagen......
-Btw så är det precis en sån pump som ppf säljer, men jag köpte min v en kompis för 2k
......knappt använd och den hade enbart flödat vatten, så den är inte grisig och äcklig av glykol.......
Ser inte ljust ut för något race idag.....
regnar som satan.......någon som bor närmare norrtälje än jag som vet om det är bättre väder där?
/mvh