Page 174 of 192

Posted: 11 Jun 2010, 15:33
by Claes
Får gratulera till det schyssta reportaget i senaste "epanytt".
Efter jag läst reportaget om dig och bilen fick jag ett grymt meksug så det var bara att dra på sig skitkläderna o ge sig ut o svetsa lite, tack för motivationen. :)

Posted: 11 Jun 2010, 18:49
by Bäckis
Pitbull wrote:
Andy_b wrote:hehe jag röstar på fördelarlock med en msd 6a .. nu när du endå bara kör på små ladd tryck ... dvs under 2 bar


Han lär inte nöja sig med effekten som den spolen klarar av. :lol:



En MSD 6 räcker till mer effekt än han har, men det känns nog inte aktuellt ändå.

Posted: 11 Jun 2010, 21:19
by robbz
Bäckis wrote:
Pitbull wrote:
Andy_b wrote:hehe jag röstar på fördelarlock med en msd 6a .. nu när du endå bara kör på små ladd tryck ... dvs under 2 bar


Han lär inte nöja sig med effekten som den spolen klarar av. :lol:



En MSD 6 räcker till mer effekt än han har, men det känns nog inte aktuellt ändå.


nej precis :)

claes: tack! har själv inte sett tidningen, trodde det skulle rammla ner en bilsport i brevlådan idag men icke....
-kul att den kunde ge inspiration också 8)

/mvh

Posted: 12 Jun 2010, 23:28
by robbz
Då så.....nu var bilen färdig igen! Riktar ännu ett stort tack till Nobbe som agerade el-nisse även denna gång!
-Efter felsökning så visade det sig att msd spolarna var hela, kabelhärvan mellan box och spolarna var hel.....kontentan av detta är att msd boxen brann upp helt frivilligt, vi hittade helt enkelt inga orsaker!

http://s10.photobucket.com/albums/a131/ ... 0_7642.mp4

Nu ser det mkt bättre ut....den gamla jänkegrejen såg ut som ett gammalt slutsteg från sent 80-tal...
Image

medans nobble kopplade så byggde jag en liten kul anordning bakom kopplingspedalen....inte så sofistikerad men fullt funktionsduglig 8)
Image
Image

Posted: 12 Jun 2010, 23:45
by Pimplaren
Nu är det väl bara växellådan som är jänkeskrot ;) hoppas den håller ihop för dig! :)

Posted: 13 Jun 2010, 08:49
by Oduya_Henke
hur har du gjort för att få den där PPF märkningen på utblåset? Lasermärkt eller? Vem har gjort det? Det va riktigt snyggt!!! :twisted:

Posted: 13 Jun 2010, 08:56
by 2002tii
Ser ju kanon ut.
Nu får vi fixa lite jyst film matrial :twisted:

Posted: 13 Jun 2010, 09:17
by Jørg1e30
Hvor mye effekt kjører du med nå da? Pass på tko lådan. Jeg sprengte 3.gir etter en dag med banekjøring med gate dekk. Kjørte da med ca 720whp. Så den er ikke så sterk så man tror desvverre. Men lykke til! :) jævlig fin bil du har.

Posted: 13 Jun 2010, 12:21
by Pitbull
Blir alltid så snyggt när du är i farten Robbz!

Posted: 13 Jun 2010, 15:50
by G-son
Härligt att 500R boxen kommit dit. Den ser ut att smälta in mycket bättre!

Mvh Gordon

Posted: 13 Jun 2010, 15:58
by Pimplaren
Glodde just lite i plastnytt, såg bra ut :)

Posted: 13 Jun 2010, 22:57
by robbz
Pimplaren wrote:Nu är det väl bara växellådan som är jänkeskrot ;) hoppas den håller ihop för dig! :)


hehe precis...men får hoppas lådan håller ihop för det finns inget mer utrymme för utgifter i den kalibern just nu!

henke: ppf märket är laserskuret (tror jag) i rf material....hör med dom.

patrik: japp, ska bygga en låda så du kan placera kameran i krysset på buren 8)

jorg1e30: tack ska du ha. Den ger 875whp på 2.2 bar, men lär nog inte använda den mappen så ofta...kör med ca 5-600whp nu och det känns alldeles lagom.

pitbull: tack, får hoppas det lirar med givarn bara, men det borde inte vara några bekymmer!

gordon: ja den hamnade i min bil till slut, och jag är mkt nöjd...hoppas du får tag i en sen när du behöver en bara.... :oops:

pimplaren: hehe, jag är skitnöjd med bilderna...Patrik är väldigt duktig på det han gör!

robert: jupp, vi ska köra med laddhöjande medel i starten med hjälp av trottelposition likt det här: http://www.mrm-racing.se/bag/smc_launch.pdf
-så slipper man hålla reda på knappar osv :wink:

Nån som vet förresten om man kan köra gata med "high power" dvs 125mJ konstant eller grillar man spolarna? pratar såklart om cdi500:an!
-eller bör man ha en brytare som går ner på 100mJ när man inte racear?

/mvh

Posted: 14 Jun 2010, 21:56
by robbz
mhr wrote:ja men vad gör brytarn för funktion i botten? du lär spränga motorn ganska fort om du släpper launchen innan motorn belastas.


är med på vad du menar, men dragläge finns innan micron bryter.
-men vi kanske kör med knappen på växelspaken ist då det känns enklare.....blir lite bökigt att justera in microbrytaren och som du säger ganska riskabelt 8)

vi får se.....för övrigt så var vi ut och krämade ur bmw:n rejält idag! på något vis så känns bilen mycket "snällare" både på tomgång, under torrgasning och vid start av kall motor med nya tändboxen.....bra skummt men det gör ju inget om allt vart lite bättre nu :D

/mvh

Posted: 17 Jun 2010, 15:56
by M-techer
Grattis till förstasidan i Bilsport!

Posted: 17 Jun 2010, 18:40
by robbz
M-techer wrote:Grattis till förstasidan i Bilsport!


Tackar!! :wink:

På lördag ska det bli ett matchrace mellan BMW:n och en zx12:a......
-självklart ska det filmas, skulle vara kul om man kunde få spöa en sån 8)

/mvh

Posted: 17 Jun 2010, 18:45
by Grefven
du lär spöa den som fan om repan sitter. speciellt när du närmar dig 300 så kommer skillnaden va stor till din fördel.