kabyssen i grisen har blivit berikad med en inkopplad växelspak! Har redan bränt av ett par 9or med den faktiskt i garaget
även ett par sjujävla lakritsar
gamla servo/nivåregleringskärlet ersätts av en helt vanlig sån ZF burk och jag använder den gamla rackarn till kärl för min vattenburna ic.
kardaninmätningar, länkage, upphängningar modifieras. Ska kompletteras med lite spärngringar såsmåningom.
har råkad bli ett litet överflöd av vevhusburkar
blev så illa tvungen att flytta över anslutningen 180 grader för att det skulle bli bra i grisen! Vart så jävla mycket på samma sida av motorn annars.. Såg för rörigt ut.
ska prova se hur 2st crosskylare funkar som kylare till vattenic:n det skulle vara jävligt smidigt om det lirar.. Med AN12 slangarna till.
Pumpen är upphängd på plats framför och under hjulhuset.
Jag råkade ju köpa en diff utan medbringarna, 3.23 i utväxlingen. MUMMA. Så när jag spenderat nån timme med att få lös medbringarna från diffen som satt i grisen från början kläckte min gode vän larsson ur sig att de kan ha råkat svetsa fast dom när de aga:de den gamla diffen... Så var fallet... Hämtade upp en gammal 750 diff ur gömmorna och stal medbringarna från den.
Man tror huvudvärken är slut där... Men när jag skulle gänga upp till vanlig M12 i diffen så lånade jag en M12 tapp från en frän wurth sats... Borrade och gängade, glad och pigg som fan, allt vart snorbra och gick sådär för bra.. Sen skulle jag dra i och testmontera med den gamla bultarna som hade setat i gamla diffen.. Vilket gick rillräckligt bra för att man inte skulle byta bult men endå kändes konstigt, så jag provade gängtappen i gamla diffen för att se så det verkligen var rätt stigning.. ja... Det var det, kontroll gängor och hur allt lineade, allt ser bra ut, tänkte att det kanske går lite snett då ifall jag inte linat in borr och gängning rätt.. Då nöp det som fan... Och skiten nöp så jävla hårt att bult fan gick av...
Ett par minuters finska hinner passera innan det fastställs av min gode vän jocke att det säkert är en förtapp.. Jo precis, det låg ju 3st i wurth satsen på M12.. Jag trodde jag var grym bara som sög tag i M12, 1.75 i första rycket och att de andra var 1.50 och 1.25 typ... Såatte.... Fram med borr och allt igen och fixa till problemet...
Dagens tips, ibland finns det förtappar och eftertappar osv för att lura oss dödliga... skyr!
Lite nytt och fräsht ifrån ppf
ett par timmar senare
sorry mina e30 bröder men m5 is the shit!!!
tänkte prova renovera lite bromsok, eftersom jag aldrig gjort något dylikt förut
mått in kardaffel som nu är hos Svea, to be blessed.
tänkte muttra dit ratten för att få lite mer känsla i min torrgasning... Nån har haft kul förut
Filade ner skiten då gängen räckte endå.
nya bromsar, bmw orgina style fast brembo.. 345 skivor och lite adaptrar på det tänkte jag.