Page 173 of 192
Posted: 03 Jun 2010, 21:47
by robbz
Bmwandreas wrote:Tur att det inte var det. Har gått många sådana där spolar just pga överslag. Du kan ju täta dina lite extra bara för att vara säker.
ja precis...nu vid ihopmontering så blir det att dra en silicone-rand runt hela anläggningsytan!
-jävligt märkligt att dom inte har en insjunken o-ring runt hela skiten....typ som på pneumatiska ventiler etc....
thörn: mjo, vet dock inte om det hade haft betydelse i det här fallet...
Idag trillade Autronic tändningen in iallafall, mkt fint...
-typiskt att man ska befinna sig i borås hela helgen
/mvh
Posted: 05 Jun 2010, 21:14
by Andy_b
borås ... inte alls så långt hit ju ... kaffe pannen slås på nu .. hehe
Posted: 05 Jun 2010, 22:04
by Nisse Järnet
Drog dit en beggad DIS-4 och nu går min som en klocka igen
Snackar lite med MSD US skickar ev. dit boxen på lagning..
Posted: 06 Jun 2010, 06:33
by robbz
Andy_b wrote:borås ... inte alls så långt hit ju ... kaffe pannen slås på nu .. hehe
hehe shysst! men har ingen bil här nere
.....blir djurpark med jäntan idag sen sticker vi till flyget!
nisse: ok skönt....jag har köpt en autronic cdi500r nu, får hem en ny kontakt och stift i veckan.....men jag ska låna en dis:4 av en kompis och starta upp den som den är först, bara för att se så att spolarna och allt annat har klarat sig.....
/mvh
Posted: 06 Jun 2010, 11:24
by Nisse Järnet
Testa DIS-4an på Görla ikväll
Posted: 06 Jun 2010, 20:48
by robbz
Nisse Järnet wrote:Testa DIS-4an på Görla ikväll
haha nja, kom innanför dörren nu 18:45 typ.....har varit en fullspeckad dag i borås!
-vart det nån körning? regnade satan när vi kom hem till gimo
/mvh
Posted: 06 Jun 2010, 21:43
by Nisse Järnet
Ja det vart körning från 17 till 19:45 eller nåt sen regnade det bort
Posted: 09 Jun 2010, 21:20
by robbz
Nisse Järnet wrote:Ja det vart körning från 17 till 19:45 eller nåt sen regnade det bort
mm, tamejfan regn vid varje racetillfälle
...
Nu är det redig härva med bilen......
-Efter lite genomgång av gammel MSD:n så kan det konstateras att den har fått smaka hårt! Man kan dra en liknelse med att den har blivit träffad av blixten
.......så med andra ord så verkar det som att nån spole är grillad varvid den kastar tillbaks strömmen i rätt laddad form, rätt in i boxen!
Nobbe höll på att mäta upp dom och fick riktiga tyko mått på 1 spole.....men när vi monterade isär spolarna från sockeln så får man inte fram ett enda vettigt värde?
nån som har erfarenhet avv dessa msd 8224 spolar???
-vågar fan inte plugga in Autronic cdi:n för då grillar man väl den med!
/mvh
Posted: 09 Jun 2010, 22:47
by Nisse Järnet
Fan jag har nog också 8224 spolar :p Ska jag testmäta mina?
Posted: 10 Jun 2010, 07:08
by robbz
Nisse Järnet wrote:Fan jag har nog också 8224 spolar :p Ska jag testmäta mina?
ja det kan du göra, men om man blir så mkt klokare vettifan
.....
-som sagt när nobbe mätte spolarna så gav 2st mellan 7-8k ohm, och 1 som gav allt mellan 1-12k ohm...? detta var på sekundära lindningen.....
men när vi demonterade spolarna från socklarna så gick det inte mäta dom alls??
-snart åker hela skiten i soptunnan och nya spolar inhandlas!
-då är nästan all amerikansk skit utbytt
/mvh
Posted: 10 Jun 2010, 08:46
by Pitbull
robbz wrote:Nisse Järnet wrote:Fan jag har nog också 8224 spolar :p Ska jag testmäta mina?
ja det kan du göra, men om man blir så mkt klokare vettifan
.....
-som sagt när nobbe mätte spolarna så gav 2st mellan 7-8k ohm, och 1 som gav allt mellan 1-12k ohm...? detta var på sekundära lindningen.....
men när vi demonterade spolarna från socklarna så gick det inte mäta dom alls??
-snart åker hela skiten i soptunnan och nya spolar inhandlas!
-då är nästan all amerikansk skit utbytt
/mvh
För jävla tråkigt med spolarna och boxen Robbz.
Va blir de för spolar nu då? Kör med inbyggda tändsteg i spolarna.
/ Mvh
Posted: 10 Jun 2010, 11:04
by Lillmicke
Jag har ju kört mina 8224-spolar i 2 säsonger nu, utan problem. Jag vet inte om det beror på att jag kör VEMS'ets egna tändsteg eller om jag haft tur med inköpet av spolarna. Aldrig strulat och inga misständningar.
Vet du vilken Dwell-tid ni kört med?
Hoppas att det löser sig för dig, pöjk!
Posted: 11 Jun 2010, 06:10
by robbz
Pitbull wrote:robbz wrote:Nisse Järnet wrote:Fan jag har nog också 8224 spolar :p Ska jag testmäta mina?
ja det kan du göra, men om man blir så mkt klokare vettifan
.....
-som sagt när nobbe mätte spolarna så gav 2st mellan 7-8k ohm, och 1 som gav allt mellan 1-12k ohm...? detta var på sekundära lindningen.....
men när vi demonterade spolarna från socklarna så gick det inte mäta dom alls??
-snart åker hela skiten i soptunnan och nya spolar inhandlas!
-då är nästan all amerikansk skit utbytt
/mvh
För jävla tråkigt med spolarna och boxen Robbz.
Va blir de för spolar nu då? Kör med inbyggda tändsteg i spolarna.
/ Mvh
Ja, inte nog med härvan så skicka nån idiot på posten, iväg min tändbox-kontakt från MRM ner till jönköping?? istället för till mig 5 mil norr om uppsala!!
-hoppas jag får skiten idag så vi kan börja dra ny kabelstam för tändningen!
micke: ja somliga har tur
, nejdå nobbe har mätt upp spolarna nu och det ser ut att vara lungt på den fronten.....vi ska felsöka härvan om det har blivit härdsmälta där.
-vad gäller dwell tiden så har jag för mig att spolarna levererar som bäst vid 4-5ms? kan tänka mig att vi ligger där någonstans.....
/mvh
Posted: 11 Jun 2010, 07:18
by Bmwandreas
Man kan inte ställa dwelltid med SMC. Därför man lär ha tändsteg istället för spolar med inbyggda steg(dwellstyrning).
Posted: 11 Jun 2010, 07:51
by robbz
haha ja du ser....fan så insatt man är när det gäller den elektriska biten
/mvh
Posted: 11 Jun 2010, 09:44
by Andy_b
hehe jag röstar på fördelarlock med en msd 6a .. nu när du endå bara kör på små ladd tryck ... dvs under 2 bar
Posted: 11 Jun 2010, 10:04
by Pitbull
Andy_b wrote:hehe jag röstar på fördelarlock med en msd 6a .. nu när du endå bara kör på små ladd tryck ... dvs under 2 bar
Han lär inte nöja sig med effekten som den spolen klarar av.