Page 172 of 192
Posted: 31 May 2010, 06:33
by peppe
DIS4 måste vara det sämsta skit som trillat ur fabriken deras! Vi drog ju igång brors bil i lördags. Allt gick bra. Men när vi skulle mappa så lade sig dis helvetet i och det blev varvstopp vid 4900. Vi hade allt rätt. Mattias testade dessutom att löda om lite.
Gick inte att få till. Men helt plötsligt efter vi kört någon mil på kvällen så började den bara funka. Helt sjukt och stört irriterande.
Dom ska klara gata. Hade det varit en pro drag 4 eller någon mil hade jag kunnat förstå det.
Hoppas det löser sig.
Posted: 31 May 2010, 10:31
by KKR-Rille
Min dis4 på silvermissilen har oxå kastat in handsken, då det hände hade den gått några minuter på tomgång bara, så några värmeproblem tror jag inte det va iaf! snarare amerikanskt dynga
Posted: 31 May 2010, 10:35
by robbz
KKR-Rille wrote:Min dis4 på silvermissilen har oxå kastat in handsken, då det hände hade den gått några minuter på tomgång bara, så några värmeproblem tror jag inte det va iaf! snarare amerikanskt dynga
helt otroligt....kul att man inte är ensam
peppe: ja det känns väl inget vidare att det började fungera helt plötsligt.....kan ju pajja när som helst.....
/mvh
Posted: 31 May 2010, 19:42
by robbz
Autronic cdi 500 köpes omgående!
Hör gärna av er om ni har eller känner nån som har en box liggandes!
/mvh
Posted: 01 Jun 2010, 11:41
by Bmwandreas
Problemet är dubbelspolarna. Det kommer in fukt bakom dem och då går antingen spolen eller steget. Har sett det många gånger nu
Posted: 01 Jun 2010, 12:24
by Pitbull
Bmwandreas wrote:Problemet är dubbelspolarna. Det kommer in fukt bakom dem och då går antingen spolen eller steget. Har sett det många gånger nu
Vilka spolar är de du menar?
Posted: 01 Jun 2010, 12:59
by Bmwandreas
Dubbelspolarna som han har.
Posted: 01 Jun 2010, 13:14
by Silverboy
Og de står det jo "made in china" på ...
kanskje man skulle montere med litt silicon i øvre del, eller blir det helt pai?
Posted: 01 Jun 2010, 13:28
by Bmwandreas
Precis. Lite silikon mellan anslutningsplatta och spole så brukar det bli bra.
Skruva bort dina spolar från plattan och kolla om det är lite svart runt stiften, då ser du om det är orsaken Robin.
Posted: 01 Jun 2010, 13:57
by Silverboy
bør man legge en rand rundt hele kanten, eller bare øvre halvdel, slik at det kan "puste" litt men stoppe for vann ovenfra?
Posted: 01 Jun 2010, 14:27
by robbz
Bmwandreas wrote:Precis. Lite silikon mellan anslutningsplatta och spole så brukar det bli bra.
Skruva bort dina spolar från plattan och kolla om det är lite svart runt stiften, då ser du om det är orsaken Robin.
ok tack.....men om steget är brunnit, har spolarna klarat sig isf? kan ju va lurigt att mäta upp dom
har ordnat fram en cdi500r, tror du den blir för klen jämfört med msd:n?
/mvh
Posted: 01 Jun 2010, 14:49
by Bmwandreas
Det törs jag inte lova. Men om du mäter resistansen så ser du nog. 500R boxen är riktigt bra så den kommer funka.
Posted: 01 Jun 2010, 15:21
by robbz
Bmwandreas wrote:Det törs jag inte lova. Men om du mäter resistansen så ser du nog. 500R boxen är riktigt bra så den kommer funka.
ok tack! ska även kolla om det är bränt runt stiften på spolarna ikväll!
/mvh
Posted: 01 Jun 2010, 19:59
by sidenmark
robbz wrote:Bmwandreas wrote:Det törs jag inte lova. Men om du mäter resistansen så ser du nog. 500R boxen är riktigt bra så den kommer funka.
ok tack! ska även kolla om det är bränt runt stiften på spolarna ikväll!
/mvh
2 st av mina dubbelspolar blev precis så där efter endast lite köra , bytte o så gick dom hela sommaren , jävla skumt !
lät jävligt gott på filmen , du måste skriva ut när det ska gasas på nån träff så man kan åka och kolla
mvh robban
Posted: 02 Jun 2010, 23:16
by robbz
sidenmark wrote:robbz wrote:Bmwandreas wrote:Det törs jag inte lova. Men om du mäter resistansen så ser du nog. 500R boxen är riktigt bra så den kommer funka.
ok tack! ska även kolla om det är bränt runt stiften på spolarna ikväll!
/mvh
2 st av mina dubbelspolar blev precis så där efter endast lite köra , bytte o så gick dom hela sommaren , jävla skumt !
lät jävligt gott på filmen , du måste skriva ut när det ska gasas på nån träff så man kan åka och kolla
mvh robban
Tack!
Riktigt skummt det där med spolarna.....måste ha varit måndagsexemplar om det inte berodde på fukt förståss...?
Har idag rivit an spolarna från dess sockel, ingen svärta på stiften från ett eventuellt överslag....inga spår av fukt/vatten som skulle ha kunnat trängt in
-Men imorrn får jag hem en autronic cdi500 box
.....förhoppningsvis är bilen tillbaka på vägarna i nästa vecka.
/mvh
Posted: 03 Jun 2010, 06:23
by Bmwandreas
Tur att det inte var det. Har gått många sådana där spolar just pga överslag. Du kan ju täta dina lite extra bara för att vara säker.
Posted: 03 Jun 2010, 07:22
by Thörn
hoppas det är avsäkrat, kan bli kostsamt annars