Team Weedspeed 330in MK2 timeattack.nu! 835hk/1020nm
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Team Weedspeed 330in MK2 timeattack.nu!
Invägning idag, 1440 feta kilon med full tank!
Lär testa en annan våg :p
Lär testa en annan våg :p
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Re: Team Weedspeed 330in MK2 timeattack.nu!
Helium i däcken!
Film också vill jag se
Film också vill jag se
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Re: Team Weedspeed 330in MK2 timeattack.nu!
Intressant! Berätta gärna mer när ni testat det.erikjakan wrote: Next up är att vi inleder ett samarbete med exqbe.com
De erbjuder en mycket användarvänlig loggningstjänst med automatisk molnlagring och live feedback till teamkamraten i depån, allt kopplas ihop med sprutet och det finns alla möjliga sensorer, tex däckstryck och däckstemp live via irlister.
Mvh Erik
"irlister" - say what?
Mvh,
Simon
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Team Weedspeed 330in MK2 timeattack.nu!
Yes, det är fortfarande på experimentstadiet men som jag förstår så ska det blir precis som i f1, du kan se däckstemp en live på skärmen.
Mvh Erik
Mvh Erik
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: Team Weedspeed 330in MK2 timeattack.nu!
Vad händer här egentligen, jo jag doktorerar i topplockspackningar, strålningsvärme och diverse småskit.
Vi lyckades blåsa topplockspackningen det första vi gjorde efter uppstart nu för nån vecka sedan. Såhär såg cooperringarna och packningen ut.
Såhär ska toppen se ut.
Såhär såg den ut där ringarna slirat.
Tror ni det har vart nåt cylindertryck eller?
Felet låg i tändmappen som var heelt åt skogen för denna motor.
Nu är det korrigerat, ny packning är på plats och nya ARP bultar till toppen åker snart i.
Vi var på mantorp på GRCs körning o testade lite.
Positivt från dagen:
Vattentemp, oljetemp och insugstemp låg stabilt och lågt.
Den spinner inte innerhjul så mycket som jag trodde.
Toppade 243~ med bara 1,4 i laddtryck.
Frambromsarna högg trots fel bromsbalans.
Negativt:
Bromsbalans åt helvete - Ny Huvud-cyl redan hemma och ska monteras.
Trycker ur sig olja, accusump utan styrning av ventil verkar inte vara melodin.
Drivaxeldamask nr 345566 pajade höger fram - Har reserver som tur är.
Ventilkåpan smälte och började brinna - Har ny hemma
Såhär fin vart den.
Tog beslutet att testa att vända grenröret för att se om det gick att nedmontera? Det passade äckligt bra, fick vrida flänsen lite bara.
Sagt o gjort, nedmonterat blir det!
Så nu är det bara en jäkla massa kvar
MVH Erik
Vi lyckades blåsa topplockspackningen det första vi gjorde efter uppstart nu för nån vecka sedan. Såhär såg cooperringarna och packningen ut.
Såhär ska toppen se ut.
Såhär såg den ut där ringarna slirat.
Tror ni det har vart nåt cylindertryck eller?
Felet låg i tändmappen som var heelt åt skogen för denna motor.
Nu är det korrigerat, ny packning är på plats och nya ARP bultar till toppen åker snart i.
Vi var på mantorp på GRCs körning o testade lite.
Positivt från dagen:
Vattentemp, oljetemp och insugstemp låg stabilt och lågt.
Den spinner inte innerhjul så mycket som jag trodde.
Toppade 243~ med bara 1,4 i laddtryck.
Frambromsarna högg trots fel bromsbalans.
Negativt:
Bromsbalans åt helvete - Ny Huvud-cyl redan hemma och ska monteras.
Trycker ur sig olja, accusump utan styrning av ventil verkar inte vara melodin.
Drivaxeldamask nr 345566 pajade höger fram - Har reserver som tur är.
Ventilkåpan smälte och började brinna - Har ny hemma
Såhär fin vart den.
Tog beslutet att testa att vända grenröret för att se om det gick att nedmontera? Det passade äckligt bra, fick vrida flänsen lite bara.
Sagt o gjort, nedmonterat blir det!
Så nu är det bara en jäkla massa kvar
MVH Erik
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: Team Weedspeed 330in MK2 timeattack.nu!
jäklar vad det går undan!
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Re: Team Weedspeed 330in MK2 timeattack.nu!
Snyggt!!
Både skönt och jobbigt med nermonterad, mest skönt kanske
Pajjar damaskerna pga dom feta vinklarna? Är det BMW original?
Både skönt och jobbigt med nermonterad, mest skönt kanske
Pajjar damaskerna pga dom feta vinklarna? Är det BMW original?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Re: Team Weedspeed 330in MK2 timeattack.nu!
Ja, lite bökigare att skruva men mycket bättre egentligen.
Inte så extrema vinklar, är nog kass kvalitet. Ska montera original nu.
Inte så extrema vinklar, är nog kass kvalitet. Ska montera original nu.
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Re: Team Weedspeed 330in MK2 timeattack.nu!
Ok om du kommer ihåg får du gärna fota framifrån nån gång när det passar så jag kan jämföra med minaerikjakan wrote:Ja, lite bökigare att skruva men mycket bättre egentligen.
Inte så extrema vinklar, är nog kass kvalitet. Ska montera original nu.
Tror original är rätt väg att gå, iaf verkar det vara så till E30ix som är sänkt.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Re: Team Weedspeed 330in MK2 timeattack.nu!
Bra tempo
Nu blir man tveksam till att köra med ventilkåpa i plast
Nu blir man tveksam till att köra med ventilkåpa i plast
The Lower Class
-
- Posts: 1
- Joined: 15 Jan 2015, 16:54
Re: Team Weedspeed 330in MK2 timeattack.nu!
Det är värt att tillägga att bultarna som drog fast avgashus mot grenrörsflänsen var rätt så kassa, och när vi demonterade allt för att konvertera till nermonterat märkte vi att avgashuset inte var 100% åtskruvat, så antagligen har en ganska schysst våg av avgaser passerat avgaspackningen vid flänsen och agerat hårtork size XL rakt mot ventilkåpan.RoDe wrote:Bra tempo
Nu blir man tveksam till att köra med ventilkåpa i plast
Ska man köra strippen / gata så lär det räcka med ett ordentligt värmeskydd därimellan så går det nog bra, kanske funkar vid bana också men där är ju påfrestningarna garanterat större så...lite mer av en chansning.
Annars kan man alltid försöka ragga tag på en M56B25 ventilkåpa från staterna som är i alu istället för plast som tydligen ska passa rakt på M54an då M56 är en "Super Ultra Low Emissions Vehicles"-version av M54.
Re: Team Weedspeed 330in MK2 timeattack.nu!
Kul project, följas!
Kör ni retur från turbon rakt inn i Tilton-pumpen, eller i en catch innan?
Kör ni retur från turbon rakt inn i Tilton-pumpen, eller i en catch innan?
1995 BMW 328i 600whp/800nm
Re: Team Weedspeed 330in MK2 timeattack.nu!
Rör rakt in i pumpen.Vipe wrote:Kul project, följas!
Kör ni retur från turbon rakt inn i Tilton-pumpen, eller i en catch innan?
MVH Erik
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: Team Weedspeed 330in MK2 timeattack.nu!
Imponerande att ni orkar, bra jobbat!
Vad var det för fel på tändmappen, var den inte mappad i bänk?
Mvh/ Anders
Vad var det för fel på tändmappen, var den inte mappad i bänk?
Mvh/ Anders
Re: Team Weedspeed 330in MK2 timeattack.nu!
Ja det har vart lite tung nu kan man säga
Jo, den var "mappad" i bänk, men åthelvete för hög tändning och typ 6 värden i soppamappen.
Idag startade vi bilen, det gick kanonfint, har bytt till topplocksbultar till ARP och bytt spridare från Racetronix 1600cc til Bosch 1300, vilken sjuk skillnad! Mycket finare gång i maskin nu!
MVH Erik
Jo, den var "mappad" i bänk, men åthelvete för hög tändning och typ 6 värden i soppamappen.
Idag startade vi bilen, det gick kanonfint, har bytt till topplocksbultar till ARP och bytt spridare från Racetronix 1600cc til Bosch 1300, vilken sjuk skillnad! Mycket finare gång i maskin nu!
MVH Erik
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: Team Weedspeed 330in MK2 timeattack.nu!
Hur kommer det sig att den vart så knasigt mappar?
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;