AndreasT - e36 3.2l Turbo, 912whp
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Tackar Pelko nu blev man sugen på få klart bilen när man såg bilderna.
Fido - Ja eller så är ditt som mitt
Känner mig riktigt slapp nu, har mestadels bara suttit å klickat runt och köpt delar på internet, får väl börja bygga snart också =).
Den ena s50 är nu istort sett helt såld i delar så nu har jag lite plats över i garaget iallafall. Fick hem lite delar idag.
Pedalar, handbromshandtag, kolfibermätartavla med kromringar, kolfiber emblem samt powerflexbussningar till bakvagnen.
Har iallafall börjat lite smått på grenröret. Började med tillverka pressverktyg för expandera rören till s50:n ovala avgasportar.
Bra mycket större portar än på m50. Blev en vända i svarven, kallbandssågen samt lite vid slipbandet.
Sedan vart det upp i pressen å prova och funkade riktigt bra.
Pressade fram 6st och svetsade fast dom på flänsen. Riktigt tight vid hålen var det iallafall men blev bra till slut.
Fido - Ja eller så är ditt som mitt
Känner mig riktigt slapp nu, har mestadels bara suttit å klickat runt och köpt delar på internet, får väl börja bygga snart också =).
Den ena s50 är nu istort sett helt såld i delar så nu har jag lite plats över i garaget iallafall. Fick hem lite delar idag.
Pedalar, handbromshandtag, kolfibermätartavla med kromringar, kolfiber emblem samt powerflexbussningar till bakvagnen.
Har iallafall börjat lite smått på grenröret. Började med tillverka pressverktyg för expandera rören till s50:n ovala avgasportar.
Bra mycket större portar än på m50. Blev en vända i svarven, kallbandssågen samt lite vid slipbandet.
Sedan vart det upp i pressen å prova och funkade riktigt bra.
Pressade fram 6st och svetsade fast dom på flänsen. Riktigt tight vid hålen var det iallafall men blev bra till slut.
Köpte sakerna på autopower, av en från Göteborg, inte så dyra och ser betydligt snyggare ut än mina sunkig org pedaler
Satt och pillade igårkväll med mätarhuset. Monterade kolfiberpanelen och testmonterade ringarna.
Tyckte det blev riktigt bra och kvaliten var helt ok på sakerna.
Sedan vore det väl bra om jag gjort ren den innan jag tog kort
Nu har äntligen mina paket kommit på som posten velat lite med.
Sviktstålssaxlar, fuelrail, dumpventil, laddtrycksstyrning, ic, pyramidringar, packningsset, rördelar, silikonslangar m.m.
Hmm blev visst lite mycket rördelar
Satt och pillade igårkväll med mätarhuset. Monterade kolfiberpanelen och testmonterade ringarna.
Tyckte det blev riktigt bra och kvaliten var helt ok på sakerna.
Sedan vore det väl bra om jag gjort ren den innan jag tog kort
Nu har äntligen mina paket kommit på som posten velat lite med.
Sviktstålssaxlar, fuelrail, dumpventil, laddtrycksstyrning, ic, pyramidringar, packningsset, rördelar, silikonslangar m.m.
Hmm blev visst lite mycket rördelar
Idag har jag passat in turbon samt punktat upp ett grenrör.
Placeringen blev riktigt bra faktiskt då tryckröret inte behöver gå under framvagnsbalken, utan kommer upp vid fjäderbenstornet.
Inloppet till turbon blir även bra med en 4" 90 graders böj till luftfiltret. Samt massvis med plats för downpipe, enda som behövs är moddning av motorfästet.
Blev riktigt tight dock så nu får motorn inte röra sig allt för mycket
Självklart tog gasen till svetsen slut som alltid när jag skulle helsveta det så hann inte klart med det idag.
Placeringen blev riktigt bra faktiskt då tryckröret inte behöver gå under framvagnsbalken, utan kommer upp vid fjäderbenstornet.
Inloppet till turbon blir även bra med en 4" 90 graders böj till luftfiltret. Samt massvis med plats för downpipe, enda som behövs är moddning av motorfästet.
Blev riktigt tight dock så nu får motorn inte röra sig allt för mycket
Självklart tog gasen till svetsen slut som alltid när jag skulle helsveta det så hann inte klart med det idag.
riktigt snyggt grenrör du har knåpat ihop!!!
härligt att se lite andra varianter på turboplacering!
/mvh
härligt att se lite andra varianter på turboplacering!
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
ser ju skitbra ut de där!
nåt ja däremot blir lack på mej sj för att ja inte fattar är hur i hela hel***e kommer man åt att svetsa ett liknande grenerör? mena de första rören från kollektorn där e de tight asså..
för de andra tycker ja de e trevligt att du bytt ut ac-kompressorn mot en turbo kompressor
nåt ja däremot blir lack på mej sj för att ja inte fattar är hur i hela hel***e kommer man åt att svetsa ett liknande grenerör? mena de första rören från kollektorn där e de tight asså..
för de andra tycker ja de e trevligt att du bytt ut ac-kompressorn mot en turbo kompressor
kladda inte i tråden om du inte är intresserad av att handla
Fear This wrote:ser ju skitbra ut de där!
nåt ja däremot blir lack på mej sj för att ja inte fattar är hur i hela hel***e kommer man åt att svetsa ett liknande grenerör? mena de första rören från kollektorn där e de tight asså..
för de andra tycker ja de e trevligt att du bytt ut ac-kompressorn mot en turbo kompressor
bara att skjuta ut wolframen en bra bit, och ösa på med mer gas, då går det fint!
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
du måste fan ha oändligt med pengar
M50 2.8L Turbo 900NM@4500Rpm
Bästa ET: 10,72
Bästa 60fot: 1,56
Bästa top speed 210km/h
Projekt tråd:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=3732
Bästa ET: 10,72
Bästa 60fot: 1,56
Bästa top speed 210km/h
Projekt tråd:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=3732