Re: BMW 535 Turbo! Världens vassaste M30:D 949Whp@2.2bar
Posted: 30 Mar 2012, 09:44
Liberty bygger om dem.
Phew, det lät dyrt med mods! , jag varvar 7500! men är det som du beskriver så skulle jag bli vansinnig och växlarna inte går i på tomgång och att man fick hålla på och dubbeltrampa i växlarna!Bullen! wrote:Jag tror det fanns tko lådor med lite mods att köpa oxå. Vet att ärtan nämnt det.
För standard så vill de inte riktigt va med på höga varv. M3an varvade ju 8k exempelvis. Det gör kanske inte en m30 på 1000whp.
Mest retfullt va dock att växlarna inte gick i på tomgång. Kom man åkande mot en rondell eller en korsning och skulle växla ner så får man heal/toe ruppla på gas å broms och ibland dubbelkoppla för att få i de lägre växlana.
Va det liberty eller kanske lenco som fixade tko-lådorna ärtan?
Tack =)Bmwandreas wrote:
Det hade nog gått! , Men tändstiften/kablarna verkade inte riktigt vilja hänga med på nå mer effekt än 949whp, och det är asdrygt att byta då turbon, grenrör, downpipe måste skruvas bort för att komma åt alla stift! :////Peter wrote:Härligt! Grattis!
Måste säga att det var skönt att du sparade 1000whp medaljen så man hinner ha en chans på den. Fast du kniper den nog före ändå då jag har tummen riktigt långt uppkörd för tillfället
Jag håller med till fullo ang färgen! Men ledsen att göra dig besviken, men det blir en silvrig kulör villken återstår att se!robbz wrote:Tjusigt
säger som jocke mellberg sa till mig, "du kommer spinna till månen med den här"
-ett måste just nu, är att måla bilen daytonaviolette och slänga på ett silvrigt nürburg paket ......den bästa färgkombinationen som bmw har tagit fram någonsin!
/mvh
Blir det nått så blir det nog en sån låda!Pimplaren wrote:Min Camaro t65a känns fin att växla, tomgång och på varvstoppet!
lite skillnad med nya turbon mot när det bromsades med bw s475 turbon , kul och se skillnaden , sitter och väntar i morgon på live filmen mvh robbanBmwandreas wrote:
Hansa wrote:Phew, det lät dyrt med mods! , jag varvar 7500! men är det som du beskriver så skulle jag bli vansinnig och växlarna inte går i på tomgång och att man fick hålla på och dubbeltrampa i växlarna!Bullen! wrote:Jag tror det fanns tko lådor med lite mods att köpa oxå. Vet att ärtan nämnt det.
För standard så vill de inte riktigt va med på höga varv. M3an varvade ju 8k exempelvis. Det gör kanske inte en m30 på 1000whp.
Mest retfullt va dock att växlarna inte gick i på tomgång. Kom man åkande mot en rondell eller en korsning och skulle växla ner så får man heal/toe ruppla på gas å broms och ibland dubbelkoppla för att få i de lägre växlana.
Va det liberty eller kanske lenco som fixade tko-lådorna ärtan?
hur är en viperlåda att åka med då? nån som vet?
HAHAHA! SATAN!!! all effekt mellan 5-6k rpm! Gick det ens att köra bilen förut?sidenmark wrote:lite skillnad med nya turbon mot när det bromsades med bw s475 turbon , kul och se skillnaden , sitter och väntar i morgon på live filmen mvh robbanBmwandreas wrote:[img]http://pure-pf.com/hansa.jpg
[img]http://i290.photobucket.com/albums/ll261/535turbo/lkareinorge001.jpg
Hansa wrote:Tack =)Bmwandreas wrote:
Ja den känns som att växla en gammal svarv. Distinkt å fint. Men tomgångsproblemet va det som irriterade mest.motec wrote:Jag har TKO 600 i min e30.
Jag tycker den funkar fint, även på högre varv då jag varvar 8000rpm med 900+hk.
Jämfört med ZF så tycker jag Tremec är mycket skönare att växla med och mer distinkta lägen.
Hansa wrote:Det är heeeeelt sjukt! Heeelt sjukt! 949whp mappen testad på gatan! Draa ballen igruset! Våga fan inget mer än gå upp på 3an! Men det säger bara pang! filmsnutt kommer!