Page 18 of 37

Posted: 19 May 2007, 10:56
by Fredriktak
Byggs nog för fullt skulle jag tippa på =)

Posted: 19 May 2007, 14:06
by bmwpatrik
Jo lite händer, har fått kolvarna så dom ska i idag, så är i alla fall underdelen klar, sen väntas de på ventiler, hoppas dom kommer till veckan.

Själva bilen pillas de också på, håller på at ta ur asfaltsmatta ur golve sen ska den målas invändigt å sen i med bågen som bara saknar skarvrören som jag inte hittar nånstans, om nån har en bit vanligt svartstålsrör med innediameter 45mm och 3mm gods så kan dom gärna hojta till.

Posted: 19 May 2007, 14:53
by CorsaManiac
Härligt! ska bli riktigt kul å se den efter vägen igen!

Har hänt en del i mitt garage å.. funderade på att slänga upp en projekttråd här men vet inte om Oplar är välkommna :)

Posted: 19 May 2007, 15:49
by bmwpatrik
CorsaManiac wrote:Härligt! ska bli riktigt kul å se den efter vägen igen!

Har hänt en del i mitt garage å.. funderade på att slänga upp en projekttråd här men vet inte om Oplar är välkommna :)


Klart du ska lägga upp en tråd, spelar ingen roll om de är en Opel.

Posted: 19 May 2007, 20:00
by bmwpatrik
Sådär en förhoppningsvis skottsäker underdel så gott som klar, ska bara momentdra lite skit sen så.

Stort tack till LBT som hjälpte till å fila ring gap mm.

Image

Posted: 20 May 2007, 21:29
by BmwFredrik
LBT is da shit!! hejja hejja :D :lol:

Posted: 21 May 2007, 00:25
by BmwFredrik
BmwFredrik wrote:LBT is da shit!! hejja hejja :D :lol:

ADJUST

Posted: 13 Jun 2007, 21:46
by bmwpatrik
Sådär då är motorn ihop plockad efter en del krågel med vinklar på ventilsäten å lite annat, men de saknas bara termostathur å lite småpill, så imorn lägger jag i den och provstartar.

Får åka sugmotor ett tag tills nya avgashuset kommer, men kan ju i alla fall åka strax :D

Stort jävla tack till LBT som fixade både de ena å andra, ventilsäten och allt, som sagt stort tack för att du ställer upp när de jävlas, som de oftas gör just nu.

MVH

Posted: 14 Jun 2007, 18:19
by BmwFredrik
säger det igen LBT is da shit!!

Posted: 14 Jun 2007, 22:21
by bmwpatrik
BmwFredrik wrote:säger det igen LBT is da shit!!


Japp de har du rätt i.

Posted: 14 Jun 2007, 22:31
by bmwpatrik
Vet inte om man ska ta de med ett skratt eller om man ska slå sönder allt som har nått värde på bilen å sen sänka skiten i sjön.

Helt otroligt att de inte ska gå att få nått att gå som man vill just nu, monterade motor å låda idag, å kopplade in datorn för att justera in TPS:en eftersom jag har löst den från spjället, den ger inget utslag över huve taget, verkar vara paj,
sen tänkte jag att vatten kan man ju fylla på å de gick ju käpp rätt åt helvete de också, droppade under bilen, kollade var de kom ifrån och såg att de läcker mellan topp å block på avgassidan,
Sen tänkte jag att jag skulle köra den så jag i alla fall får upp lite oljetryck så nått verkar funka, men då är de så jävla sjukt att motorn sitter helt stumt fast, trodde först att batteri var dåligt så jag prövade att kabla, men den gick typ runt ett par varv sen hugger de å den sitter stenhårt, fattar fan inte va de är för jävla piss.

Har tappat lusten kan man ju lungt säga.

Posted: 14 Jun 2007, 22:36
by stecka
Det är inte så att du har fått in vatten i loppena då?

Posted: 14 Jun 2007, 22:44
by bmwpatrik
stecka wrote:Det är inte så att du har fått in vatten i loppena då?


Tog ur stiften ut någon större framgång, stiften är torra och sen gick den runt ett halvt varv sen tvärnit.

Posted: 15 Jun 2007, 10:07
by stecka
:shock: Det lät ju inte så bra fan va jag tycker synd om dig :cry:

Posted: 15 Jun 2007, 11:06
by bmwpatrik
Nej kul är de då inte de minsta, fattar inte hur de kan läcka, de sipprar hela tiden efter hela jävla sidan, å de är ju inte ens tryck i systemet än.

En tanke är ju att ringarna sätter sig mer i toppen efter varmkörning och att den blir tät när man efterdragit men de är nog kanske inte så troligt.

Sen att den sitter fast måste ha nått med låda eller koppling att göra eftersom den är snurrad många varv innan jag tog ut den i garaget och monterade låda å de, eller ja hoppas jag i alla fall.

Men just nu känns de som man skulle ta å göra sig av med skiten billigt.

Posted: 15 Jun 2007, 12:33
by Bäckis
Vattnet kan du sluta oroa dig över. Med pyramidringar måste man efterdra. Varmkör och släpp hela toppen när den kallnat och dra den igen.

Det blir tätt. Vi hade lika på Tobbe TL:s och Kelds dräparmaskiner.

Ner med lådan och hitta vad som blivit fel så den snurrar, och ta dig i kragen för helvete :)

Posted: 15 Jun 2007, 13:34
by BmwFredrik
det här vet jag att du fixar pecka!! låt det gå en dag eller två så tar du nya tag lovar att stötta och hjälpa allt jag kan!!