Chrille - BMW E30 M50 M-Tech II Turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Har nu filurat lite och har kommit fram till att ett MegaSquirt är nog den vettigate lösningen.
Var kan man köpa det i sverige.
Är det någon som har något att tips är det varmt välkommet.
Var kan man köpa det i sverige.
Är det någon som har något att tips är det varmt välkommet.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
A just de ja... de finns en sökmotor
http://www.vems.se/
http://msnordic.mine.nu/
Men, vad ska man välja då? VEMS, MS eller SMT?
http://www.vems.se/
http://msnordic.mine.nu/
Men, vad ska man välja då? VEMS, MS eller SMT?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
- Mattias Sandgren
- Posts: 622
- Joined: 24 Nov 2005, 21:32
- Location: Sävar/Umeå
- Contact:
SMT tycker jag inte är ett alternativ, välj isf någon av de kompletta styrenheter som Perfect Power har.
Vad du väljer beror mer på vilken hjälp du kan få, om du inte har den inställningen att ge dig fan på det själv oavsett investerad tid.
Själv tycker jag VEMS Genboard är överlägset MS, men smaken är som baken. Svårt att få integrerad bredbandslambda och ingångar för K-givare för avgastemp i samma låda, bland annat.
Vad du väljer beror mer på vilken hjälp du kan få, om du inte har den inställningen att ge dig fan på det själv oavsett investerad tid.
Själv tycker jag VEMS Genboard är överlägset MS, men smaken är som baken. Svårt att få integrerad bredbandslambda och ingångar för K-givare för avgastemp i samma låda, bland annat.
Chrille wrote:Har nu filurat lite och har kommit fram till att ett MegaSquirt är nog den vettigate lösningen.
Var kan man köpa det i sverige.
Är det någon som har något att tips är det varmt välkommet.
Tjena Chrille!
Jag har ett nytt färdig lött MS V3.0 i alu.låda och ett simulatorkort om du e intreserad
Jag måste sälja lite saker pga. motorras på hojen , de e snuskigt dyrt att trimma motorcyklar, "suck".
PMa ditt telenr. Så ringer ja upp dej så får vi gagga lite om pris å så.
Jag är lite allergisk mot att bara surra via nätet, blir lätt missförstånd å strul.
MVH//Tobbe P
Fisåkare wrote:Chrille wrote:Har nu filurat lite och har kommit fram till att ett MegaSquirt är nog den vettigate lösningen.
Var kan man köpa det i sverige.
Är det någon som har något att tips är det varmt välkommet.
Tjena Chrille!
Jag har ett nytt färdig lött MS V3.0 i alu.låda och ett simulatorkort om du e intreserad
Jag måste sälja lite saker pga. motorras på hojen , de e snuskigt dyrt att trimma motorcyklar, "suck".
PMa ditt telenr. Så ringer ja upp dej så får vi gagga lite om pris å så.
Jag är lite allergisk mot att bara surra via nätet, blir lätt missförstånd å strul.
MVH//Tobbe P
Tjohej.
Tack för svar men köp av MS är dock inte först på inköps listan utan kommer att inhandlas senare under vintern.
Men ja PM.ar dig när det är dags så får vi se om du fortfarande har kvar det.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
om vi säger att jag vill ha liiite mer effekt, säg 400hk eller strax under hur mycket effekt kan man plocka utan att behöva svetsa toppen?
o-ringning skall givetvis göras i så fall.
o-ringning skall givetvis göras i så fall.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
- P.Herrdahl
- Posts: 2079
- Joined: 30 Jul 2006, 00:39
- Location: Hedemora i Dalarna
Hollizini wrote:Varför inte både svetsa toppen och o-ringa så du är garderad?
Det är en ekonomisk fråga...
Vad kostar svetsning av topp?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Det hade ju varit gott o slippa det... Vågar man
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
-
- Posts: 61
- Joined: 23 Apr 2006, 11:50
Chrille wrote:Det hade ju varit gott o slippa det... Vågar man
Här ska du få en kort historia ang head shot.
Jag hittade upp till Piteå med Micke man, och hans galna 2.7:a. Hans 325 topp var osvetsad och jag minns nu inte hur sjutton det var?
Tror att någon en av hans bekanta hade tunat den, och laddtryck låg på mellan 1.2 - 1.4kg.
Och vi funderade på att skruva upp ännu mera. Så jag ringde oraklet Bäckis och ville bara höra hur dum han igentligen tyckte vi var.
Han sade allt mellan 1.2 - 1.xkg så kan man blåsa toppen. Vi höjde aldrig trycken.
Dagen eller två dagar efter så blandade bilen glykol och olja, svar nog på frågan?
flp får skrika till om jag ljuger ang tryck e.t.c. har så kasst minne.
laddade 1.4bar då toppen for iaf.
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
Nu blev ja lite orolig
Man kanske ska svetsa ändå.
Man kanske ska svetsa ändå.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II