Vilken telefon spöar Iphone 4?

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

robban uhr

Post by robban uhr »

johankihl wrote:
robban uhr wrote:Är iof en van Sony, windows osv användare, men nu har jag genom jobbet fått byta till Ajphåne4,, och blir fan inte klok.. Duktigt knepig mobil, men det värsta är ju att mac låser användaren till enbart deras produkter...
Det är det mest störande.. Sen finns de fan aldrig täckning, har noll ( ingen service ) hemma, bor centralt, 3G kommer o går som den vill, men som tur är finns det ju en superb uppdaterig till den, man ska limma fast en antennförstärkare runt mobilen,, jaaaa...hmmmm :roll:

Hade jag haft råd hade jag också satt denna i ett skruvstäd o dragit åt, sen eldat upp den, o efter det kört den i mixer, ätit upp resterna o skitit ut resten...

Men så kör du ju Saab med...

Moget.... :roll:

Klart att dålig täckning , låsta filer , ej bytbart minneskort, ej löst batteri osv har med vad jag kör för bil o göra... :roll:
---¤ Saab 9-3 GTRSS FWD 700hp-880nm ¤---
http://www.garaget.org/?car=13583" onclick="window.open(this.href);return false;

201m: 6.28sek-194kmh
402m: 9.60sek-250kmh
robban uhr

Post by robban uhr »

...
Last edited by robban uhr on 18 Nov 2010, 13:32, edited 1 time in total.
http://www.garaget.org/?car=13583" onclick="window.open(this.href);return false;

robban uhr

Post by robban uhr »

Grefven wrote:Mina 3 och 4 åriga döttrar kan med iphone. De låser upp dom. Väljer sina favoritappar och spelar. De kan även ringa mormor och farmor för det hittar de i telefonlistan.

Nuff said.

Har inte sagt att det är svårt o ringa på den.. !
Inte heller svårt o hitta farmor o farfar. Inte heller Appar osv, det är samma som övriga mob, skitbra o smart.

Det är småsaker runtikring som är knepigare, hantering av filer, i o urladdningar osv.
Föra över låtar, bilder osv osv, som är onödigt knepigt bara för att dom låst sig till Itunes osv.
En låt som jag köpt på Itunes o laddar ner i min dator kan inte spelas upp med winplayer tex utan måste spelas av itunes.. Kul om man inte har Itunes på alla datorer.. smart.

Sen är de som enda tillverkare låst utan löst minneskort.. Eget Simkort så man ska få krångla ännu mer att skriva över alla kontakter själv om man inte haft Ifåne innan.

Man kan i princip inte ha ett vanligt samtal utan att råka parkerat, satt på ljudlös eller högtalartele med kinden utan måste prata med lurar.

Dålig täckning, vilket de själva vet om iom att alla som köper 4:an får gratis antennförstärkare hemskickat...

Men allt de där beror ju säkert på att ja kör slö gammal saab... :roll:

Lindgrennkpg

Post by Lindgrennkpg »

robban uhr wrote:Är iof en van Sony, windows osv användare, men nu har jag genom jobbet fått byta till Ajphåne4,, och blir fan inte klok.. Duktigt knepig mobil, men det värsta är ju att mac låser användaren till enbart deras produkter...
Det är det mest störande.. Sen finns de fan aldrig täckning, har noll ( ingen service ) hemma, bor centralt, 3G kommer o går som den vill, men som tur är finns det ju en superb uppdaterig till den, man ska limma fast en antennförstärkare runt mobilen,, jaaaa...hmmmm :roll:

Hade jag haft råd hade jag också satt denna i ett skruvstäd o dragit åt, sen eldat upp den, o efter det kört den i mixer, ätit upp resterna o skitit ut resten...

jag kan inte mer än hålla med..

Sämsta skit jag nånsin köpt och ajg sa åt tjejen att ta min eller att inte köpa men hon köpte en och hon tycker likadant!

Dyrt skit är vad det är..
Johan Lindgren - 0763937586
Grefven

Post by Grefven »

Det måste vara enorm skillnad mellan olika exemplar då. Eftersom vi har så pass skiljda åsikter. Ni kan ju inte vara idioter hela högen. Det är högst orimligt.

För just min iphone4 har iaf bäst täckning av alla telefoner jag någonsin ägt. Överlägset mycket bättre t.o.m. Riktigt så man blir förbluffad.

Jag har brukat säkert 80 olika modeller. Mycket i toppsegmenten från htc, SE, nokia, motorola, HP osv. Så det är dem jag jämför med. Alltid haft europolitan--->telenor.

Den har aldrig hängt sig eller laggat. Jag följer givetis instruktionerna om att stänga av den minst en gång per dag. Instruktioner som funnits sen den första iphonen kom.

Alla apple datorer har itunes. Klart apple skiter i microsofts utbud. Därför upplever vissa irritationen över det. Volvos reservhjul passar inte på min bmw. Irriterande förstås. Men korkat att gnälla på.
robban uhr

Post by robban uhr »

Grefven wrote:Det måste vara enorm skillnad mellan olika exemplar då. Eftersom vi har så pass skiljda åsikter. Ni kan ju inte vara idioter hela högen. Det är högst orimligt.

För just min iphone4 har iaf bäst täckning av alla telefoner jag någonsin ägt. Överlägset mycket bättre t.o.m. Riktigt så man blir förbluffad.

Jag har brukat säkert 80 olika modeller. Mycket i toppsegmenten från htc, SE, nokia, motorola, HP osv. Så det är dem jag jämför med. Alltid haft europolitan--->telenor.

Den har aldrig hängt sig eller laggat. Jag följer givetis instruktionerna om att stänga av den minst en gång per dag. Instruktioner som funnits sen den första iphonen kom.

Alla apple datorer har itunes. Klart apple skiter i microsofts utbud. Därför upplever vissa irritationen över det. Volvos reservhjul passar inte på min bmw. Irriterande förstås. Men korkat att gnälla på.

Ursäkta, men vad har dålig täckning, som erkänts av tillverkaren själva iom att jag fått en antennförstärkare o göra med att ja nu skulle vara en Idiot..??!!!

Måste säga att jag trodde mer om detta forumet, men de är väl en gnutta Autopower här också tyvärr..

Ang Apple o itunes, alla övriga tillverkare har sina filer mm tillgängliga för alla plattformar, men apple vill vara egna o låser som sagt, och om det anses vara smart eller bra får ju stå för dig... Jag tycker de är idiotiskt..

DU kan ju inte påstå att det är briliant, varför inte ha så alla kan spela upp ljudspår tex, förklara den smarta och bra funktionen med det...
Förutom att MAC/APPLE vill sälja mer osv..

Här har jag köpt hem låtar o betalat för som ja vill ta hem till hemdatorn, men de går inte för ja har inte tillräckligt många users, då måste man köpa till mer o mer, sen måste det köpas till osv osv..

Magnaten

Post by Magnaten »

jag håller med robban ang det där med att kunna flytta filer hur man vill, jag vill inte bli påprackad itunes. jag vill kunna plugga i telefonen å sen bara köra drag and drop=klart, utan att hålla på å fibbla med playlists å synkningar å trams.

jag har marginellt sämre mottagning med iphonen mot min SE jag hade. det verkar vara väldigt ojämn kvalite på telefonerna, då jag har vänner som fått sina utbytta både 1,2 å 3ggr, medans jag inte haft mer problem än en promillerelaterad olycka som sänkte min telefon.

summa summarum...i hate itunes men gillar telefonen skarpt
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
Lindgrennkpg

Post by Lindgrennkpg »

Grefven wrote:Det måste vara enorm skillnad mellan olika exemplar då. Eftersom vi har så pass skiljda åsikter. Ni kan ju inte vara idioter hela högen. Det är högst orimligt.

Det är helt jävla sjukt dålig sänning..

åker jag över 120 i bilen kan jag inte prata med nån.. 3g kommer och går som det vill..

Hemma i huset funkar alla telefoner i källarn osv med den där skiten får jag sitta mot fönsterna och hålla den för att ha sänning..

jag har en 3a och tjejen en 4a och båda 2 är lika värdelösa..

jag försökte få igång en gammal 3310 jag har men den var batteriet trasigt i för den är bättre på alla sätt enligt mig!

visst är iphone skitfränt med alla grejer i men fan gps:en är kass eftersom man inte har som igår då var pricken kvar i örebro när jag kom till karlskoga..

helt jävla värdelöst!

tyvärr säger jag annars är det en ball lur..
Johan Lindgren - 0763937586
johankihl
Admin

Post by johankihl »

robban uhr wrote:
johankihl wrote:

Men så kör du ju Saab med...

Moget.... :roll:

Klart att dålig täckning , låsta filer , ej bytbart minneskort, ej löst batteri osv har med vad jag kör för bil o göra... :roll:
Om du inte förstår att det var med en smula ironi jag gjorde inlägget så får du skylla dig själv. Du råkar ju ha den enda vettiga Saaben jag hittills skådat :) Det hade liksom inte spelat någon roll om du kört Volvo, Ford eller VW så hade antagligen samma skämt hoppat ur mig.
Last edited by johankihl on 18 Nov 2010, 15:11, edited 1 time in total.
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
Brox

Post by Brox »

haha min favorit tråd ! :D
Kristian Brozinic

________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
Dawe_A

Post by Dawe_A »

Iphone 4 har ett jättekänt mottagning/antenn problem, det går inte att trolla bort hur gärna ni användare än vill det.

Jag tänker vänta på nästa generation iphone.
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Grefven

Post by Grefven »

Jag säger ju att ni INTE kan va idioter. Hade jag kallat er för idioter så hade jag ju fått be om ursäkt Alternativt motivera mig. Men nu kan jag bara be er läsa om mitt inlägg.

Och jag säger att det är konstigt att iphone4 kan upplevas så olika.

Och jag spekulerade i hur apple tönker gällande hur bra det ska lira med konkurenternas datorer.
robban uhr

Post by robban uhr »

johankihl wrote:Om du inte förstår att det var med en smula ironi jag gjorde inlägget så får du skylla dig själv. Du råkar ju ha den enda vettiga Saaben jag hittills skådat :) Det hade liksom inte spelat någon roll om du kört Volvo, Ford eller VW så hade antagligen samma skämt hoppat ur mig.

DÅ ber jag stort om ursäkt.!! :)
Svårt o tyda alla,, man måste ju använda smilies vet du väl. ;)

johankihl
Admin

Post by johankihl »

robban uhr wrote:
johankihl wrote:Om du inte förstår att det var med en smula ironi jag gjorde inlägget så får du skylla dig själv. Du råkar ju ha den enda vettiga Saaben jag hittills skådat :) Det hade liksom inte spelat någon roll om du kört Volvo, Ford eller VW så hade antagligen samma skämt hoppat ur mig.

DÅ ber jag stort om ursäkt.!! :)
Svårt o tyda alla,, man måste ju använda smilies vet du väl. ;)

Ska försöka att inte missa smileyn nästa gång :)

Dawe: Lite sämre täckning är inte anledning nog att låta bli I4 enligt mig. Jag har många vänner som kör HTC desire, samsung galaxy mfl och jag finner inte anledning att byta till en Android lur än då de känns buggigare. Ska villigt erkänna att jag kan vara en kappvändare och byta när en värdig konkurrent finns, men än så länge har inte jag provat nåt som fungerar lika felfritt.
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
Svintoleffe

Post by Svintoleffe »

ska jag byta telfeon blir det nya n8 för mig verkar vara en riktigt bra telefon.
Santa Fe

www.Skogenracing.com

Mvh Leif
Magnaten

Post by Magnaten »

vill man ha rolig iphone läsning ska man följa tråden på zatzy,med KTL i spetsen
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
Oscarr

Post by Oscarr »

Har beställt en htc desire hd. Hoppas ja blir nöjd.
Post Reply