Page 18 of 195
Posted: 25 Feb 2010, 23:10
by Pitbull
Detta blir kalas Ivars..
Posted: 25 Feb 2010, 23:13
by Pitbull
Den röven är inte att leka med. hehe
Supran alltså.
Posted: 26 Feb 2010, 10:14
by Bäckström
OOO tänk om hon låg på rygg under bilen =)
Fick du tag på nå räcer färg Ivars?? den är grymt fräsch och måla med. se till att köpa en riktigt bra pensel bara.. ser spraymålat ut då..
good luck =)
/Erik
Posted: 26 Feb 2010, 15:06
by Grefven
hon lär ju ha högre fett% än dig ivars. =)
jag tycker det är på tiden att brudar inom motorsporten inte är flator eller feta.
edit: du får posera i några gammla kallingar och skicka över ett signerat foto till henne så att hon vet att hon är jagad av en bmw från sverige.
Posted: 26 Feb 2010, 18:58
by Doktorn
Jessica skulle kunna få skägg!
Posted: 26 Feb 2010, 19:10
by johankihl
Doktorn wrote:Jessica skulle kunna få skägg!
Du kan ge henne ditt skägg så får hon nåt annat gött av mig
hahahaha.
Barton har man dreglat över i flera år. Förra året när vi var i Houston på dragracing träning var Titan motorsports där med sin Supramotor-försedda Scion och körde. Vi letade frenetiskt efter Jessica i depån men lyckades inte hitta på stycket. De hade iaf skön sång i supra maskinen så vi fick lite örongodis när ögongodiset saknades
Posted: 27 Feb 2010, 01:57
by r.ivars
Posted: 27 Feb 2010, 06:59
by Doktorn
Gillart!
Orkar du skruva av locket på lådan o knäppa en closeup?
Posted: 27 Feb 2010, 19:21
by MHansson
fin fint
Posted: 27 Feb 2010, 20:28
by Jag Heter Jimmy
Blir bara grymmare å grymmare för var dag som går
Posted: 27 Feb 2010, 23:01
by Grefven
Hur funkar de nya coiloversarna då? Monteringsmässigt menar jag då?
Posted: 28 Feb 2010, 00:15
by Dajb
såg också att dom har börjat med insats istället, låter mycket vettigt
såhär står det på hemsidan:
D2 dämparen fungerar som en insats i orginalröret. Man kan enkelt justera höjden genom en insats som följer med. Denna setup är mycket populär och kräver inget svetsning eller liknande
Mvh
Posted: 28 Feb 2010, 00:23
by Grefven
Man ställer alltså bara den i originalbenet och den skruvas fast på samma vis som original?
Posted: 28 Feb 2010, 00:26
by Tim Maatman
Wow realy nice project i see a lott of big turbo's
Posted: 28 Feb 2010, 00:34
by Dajb
bullen! wrote:Man ställer alltså bara den i originalbenet och den skruvas fast på samma vis som original?
det är vad jag får det till iaf
Posted: 28 Feb 2010, 10:19
by r.ivars
tja!
nej den förra var att man använde orginalbenet och svetsade en hysla längst upp man ställde coiloverpaketet i, där man drog ner nya dämparen i orginalhålet och sen på med coiloverpaketet.
Nu är det mer en "riktig" coilover som man har komplett direkt.. Sen blir det ett rör man svetsar på fjäderbenet så man tar i princip bort fjäderbenet orginal...
fördelarna blir att du behöver inte justera allt på fjädern, utan justerar hela basen på dämparen
blir svårt att förstå i text, ska dema i början av veckan, behöver lite mer specialtillverkning innan jag slår ihop framvagnen
Igår hängde jag upp lådan och målade bak i 4-linken.. idag blir det fortsätta måla och sen banka och kapa lite för låda och länkage... + fnura ut ett stöddigt lådfäste
Posted: 28 Feb 2010, 10:39
by Bmwandreas
Kom ihåg att köra stöddiga gummikuddar till lådan. Kör du stumt kan du bryta av den.