Page 18 of 195

Posted: 25 Feb 2010, 23:10
by Pitbull
Detta blir kalas Ivars..
:D

Posted: 25 Feb 2010, 23:13
by Pitbull
Den röven är inte att leka med. hehe

Image

Supran alltså. :wink:

Posted: 26 Feb 2010, 10:14
by Bäckström
OOO tänk om hon låg på rygg under bilen =)

Fick du tag på nå räcer färg Ivars?? den är grymt fräsch och måla med. se till att köpa en riktigt bra pensel bara.. ser spraymålat ut då..

good luck =)

/Erik

Posted: 26 Feb 2010, 15:06
by Grefven
hon lär ju ha högre fett% än dig ivars. =)

jag tycker det är på tiden att brudar inom motorsporten inte är flator eller feta.


edit: du får posera i några gammla kallingar och skicka över ett signerat foto till henne så att hon vet att hon är jagad av en bmw från sverige.

Posted: 26 Feb 2010, 18:58
by Doktorn
Jessica skulle kunna få skägg!

Posted: 26 Feb 2010, 19:10
by johankihl
Doktorn wrote:Jessica skulle kunna få skägg!


Du kan ge henne ditt skägg så får hon nåt annat gött av mig :) hahahaha.

Barton har man dreglat över i flera år. Förra året när vi var i Houston på dragracing träning var Titan motorsports där med sin Supramotor-försedda Scion och körde. Vi letade frenetiskt efter Jessica i depån men lyckades inte hitta på stycket. De hade iaf skön sång i supra maskinen så vi fick lite örongodis när ögongodiset saknades :)

Posted: 27 Feb 2010, 01:57
by r.ivars
kompade halvdag idag..

rekade lite hur bältena skulle bli och kände på den enorma drifting känslan med disco-handbromsen.

Image

fräste iväg med the larsson's till avesta och fann en nypajsad låda

Image

och lite turbosar.. gissa vem som ska ha mumin snurran? Eller vilken kobbe han kan tänkas bo på ?

Image

robban höll på att bromsa evon... dock med fortsättning följer...

Image

ärtan tyckte att 80mm vore något för 2010..

Image

Image

Image

D2 prylarna kom med en leverans ifrån streetperformance, med ny frän modell på e30 coilovers fram.. RIKTIGT NICE om man jämför med förra knep och knåp kittet...

;) ;) ;)

Image

Image


i brist på bläster...

Image

innan skiten vart diamantsvart

Image

ihopparning i veckostarten

Image

Image

lite kylarfästen..

Image

lite stolsfästen med pungbältesfäste i mitten...

Image

skiljer inte så rackarns mycket för ögat

Image

Posted: 27 Feb 2010, 06:59
by Doktorn
Gillart!

Orkar du skruva av locket på lådan o knäppa en closeup?

Posted: 27 Feb 2010, 19:21
by MHansson
fin fint :)

Posted: 27 Feb 2010, 20:28
by Jag Heter Jimmy
Blir bara grymmare å grymmare för var dag som går :lol:

Posted: 27 Feb 2010, 23:01
by Grefven
Hur funkar de nya coiloversarna då? Monteringsmässigt menar jag då?

Posted: 28 Feb 2010, 00:15
by Dajb
såg också att dom har börjat med insats istället, låter mycket vettigt :)

såhär står det på hemsidan:

D2 dämparen fungerar som en insats i orginalröret. Man kan enkelt justera höjden genom en insats som följer med. Denna setup är mycket populär och kräver inget svetsning eller liknande


Mvh

Posted: 28 Feb 2010, 00:23
by Grefven
Man ställer alltså bara den i originalbenet och den skruvas fast på samma vis som original?

Posted: 28 Feb 2010, 00:26
by Tim Maatman
Wow realy nice project i see a lott of big turbo's 8)

Posted: 28 Feb 2010, 00:34
by Dajb
bullen! wrote:Man ställer alltså bara den i originalbenet och den skruvas fast på samma vis som original?



det är vad jag får det till iaf :)

Posted: 28 Feb 2010, 10:19
by r.ivars
tja!

nej den förra var att man använde orginalbenet och svetsade en hysla längst upp man ställde coiloverpaketet i, där man drog ner nya dämparen i orginalhålet och sen på med coiloverpaketet.

Nu är det mer en "riktig" coilover som man har komplett direkt.. Sen blir det ett rör man svetsar på fjäderbenet så man tar i princip bort fjäderbenet orginal...

fördelarna blir att du behöver inte justera allt på fjädern, utan justerar hela basen på dämparen :)

blir svårt att förstå i text, ska dema i början av veckan, behöver lite mer specialtillverkning innan jag slår ihop framvagnen :)

Igår hängde jag upp lådan och målade bak i 4-linken.. idag blir det fortsätta måla och sen banka och kapa lite för låda och länkage... + fnura ut ett stöddigt lådfäste :)

Posted: 28 Feb 2010, 10:39
by Bmwandreas
Kom ihåg att köra stöddiga gummikuddar till lådan. Kör du stumt kan du bryta av den.