TEAM BOOST PERFORMANCE!!! Volvon bromsad!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Gratulerar! Blir kanske bmw-nörd av han också i framtiden
MVH
MVH
BMW 635csi(M106) -84
BMW 3.0si E3 -73
Bmw M5 E34 -91
Projekttråd:
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=58157" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW 3.0si E3 -73
Bmw M5 E34 -91
Projekttråd:
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=58157" onclick="window.open(this.href);return false;
nu jävlar gubbar och gummor meckar mumintrollen igen..blir ingen lång uppdate då jag lyckades tönta bort en monster uppdate 2 JÄVLA GÅNGER igår SKIT INTERNET!!DATOR JÄVEL!!!
bakaxel har fått sig en 4.57 utv och nya fina broms oks fästen
hjulhus
endast 17 kg lättare per dörr
DÖDEN!!! som kommer att käka turbinslirande e21or från dalahäst området till frukost!!
och just nu riktar vi in dörrar och front,flyttar ut fönster ramarna så att lexan rutorna blir jämna med karossen och fixar det sista inför en eventuell soda blästring om priset blir passande
och flänsen till torrsumps tråget är på fräsning,svänghjulet är på väg på bearbetning så att det blir lite mer passande bmwveven..
säkert nått jag glömt men det hittar vell hit vid ett senare tillfälle..
mvh
bakaxel har fått sig en 4.57 utv och nya fina broms oks fästen
hjulhus
endast 17 kg lättare per dörr
DÖDEN!!! som kommer att käka turbinslirande e21or från dalahäst området till frukost!!
och just nu riktar vi in dörrar och front,flyttar ut fönster ramarna så att lexan rutorna blir jämna med karossen och fixar det sista inför en eventuell soda blästring om priset blir passande
och flänsen till torrsumps tråget är på fräsning,svänghjulet är på väg på bearbetning så att det blir lite mer passande bmwveven..
säkert nått jag glömt men det hittar vell hit vid ett senare tillfälle..
mvh
Nu håller det på att spåra ur totalt!!
Team Boost Performance
E30in 2009:
9,25@253.7km/h;)
Jimmy Henriksson
00358408269812
Team Boost Performance
E30in 2009:
9,25@253.7km/h;)
Jimmy Henriksson
00358408269812
Haha, snyggt jobbat grabbar! handsken är kastad, jag misstänker att Bäckis tar upp den!!jimpa wrote:DÖDEN!!! som kommer att käka turbinslirande e21or från dalahäst området till frukost!!
E30 318is Isbilen 12.44/181km best topspeed 181km såld!!
E30 320 Silvermissilen 10.36/239km best topspeed 241km såld!!
Rille 0046-706569535
E30 320 Silvermissilen 10.36/239km best topspeed 241km såld!!
Rille 0046-706569535
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Blir som vanligt skitsnyggt, och det är just därför jag vill att du/ni ska göra mina plåtar.
Kommer bli en vansinnigt kul sommar med massor av 7 och 8 sekunders bilar som får göra upp, jag längtar!
Kommer bli en vansinnigt kul sommar med massor av 7 och 8 sekunders bilar som får göra upp, jag längtar!
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Dags att visa att gammal är äldst. Som vanligt ställer jag upp och kör åt dig om du inte vågarBäckis wrote:Blir som vanligt skitsnyggt, och det är just därför jag vill att du/ni ska göra mina plåtar.
Kommer bli en vansinnigt kul sommar med massor av 7 och 8 sekunders bilar som får göra upp, jag längtar!
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
fan du e så bekväm av dig så att du inte ens kan köra dragrace med ordningBmwandreas wrote:Bara att slå i högväxeln vid 100m sen kan vi vinka till er resten av repan. Fiint med automat
Nu håller det på att spåra ur totalt!!
Team Boost Performance
E30in 2009:
9,25@253.7km/h;)
Jimmy Henriksson
00358408269812
Team Boost Performance
E30in 2009:
9,25@253.7km/h;)
Jimmy Henriksson
00358408269812
klart att frän21an ska få lite plåtBäckis wrote:Blir som vanligt skitsnyggt, och det är just därför jag vill att du/ni ska göra mina plåtar.
Kommer bli en vansinnigt kul sommar med massor av 7 och 8 sekunders bilar som får göra upp, jag längtar!
TH-klassen kommer att bli grym kommande säsong
Nu håller det på att spåra ur totalt!!
Team Boost Performance
E30in 2009:
9,25@253.7km/h;)
Jimmy Henriksson
00358408269812
Team Boost Performance
E30in 2009:
9,25@253.7km/h;)
Jimmy Henriksson
00358408269812
- vectramicke
- Posts: 524
- Joined: 30 Aug 2006, 14:40
- Location: Åland
Känner för att dra en liten uppdatering ikväll
Har varit lite omotiverad att ta tag i racebilen sen motorn rasade, men nu har jag faktiskt börjat grejja lite igen! Har lite smått å gott på gång när det gäller själva motorn, å håller på att göra om lite smågrejjer på bilen, bl.a ny kylare/fläkt å så håller jag på att flytta fram soppasystemet i motorrummet istället för att ha tank/pumpar där bak. Dels så har jag inte några ledningar som passerar inärheten av svänghjulet då, och så spar jag uppskattningsvis kanske 15kg på modifieringen.
Ny tank på G! Jimpa bockade till den då jag har lite dålig tillgång till maskiner att bocka grövre än 1.5mm plåt med, tanken är byggd i 2.5mm alu. Svetsningen står jag för
Lite tillsnitzad botten
Såhär ser det ut när den sitter på plats
Här får bränsletrycksregulatorn sitta nu har jag tänkt
Såhär blir det vid insuget då, mer lättskruvat med soppaslangarna, förut var det under insuget, de va lite jobbigt. Saknas lite An-delar, men de e på väg hem från ppf så småningom
Nya kylaren. En griffin 19x24", är väl tänkt till en cheva från början. Å en riktigt grym 2stegs fläkt. Upplevde att tempen drog iväg lite i somras med gamla bmwkylaren
Ny soppapump har jag skaffat oxå! Fick tag på en Weldon 2025a, enligt flödeschemat ska den nog va på gränsen, men jag undrar om det inte är i undre kant, för det påstås ha bromsats över 1100hk ur en volvofemma med denna pumpen nere i göteborg. Skönt att slippa ha två pumpar
Ur en annan vinkel. Saknas en 45gr böjj här oxå
Nytt brutalstort soppafilter, kommer från samma volvo som pumpen
Å sen så har mina vevstakar fån Verdi dykt upp! Tog en extra utifall att de händer något med ett lager igen.. Riktigt grymma stakar!
Ny så väntar jag på mina nya kolvar, är på gång från staterna. Sen när dom dykt upp måste jag på allvar ta tag i motorn. Funderar bl.a annat på att fodra om ett block istället för att klämma en massa alustavar å grejjer runt standardfodrena, då finns det marginal till en del volymökning i framtiden oxå, upp mot 84-85mm borr men vi ska se hur de blir med den saken, har varit i kontakt med några olika firmor, å de handlar ju om en del pengar i så fall.
Men nu e jag på gång igen iaf!
Har varit lite omotiverad att ta tag i racebilen sen motorn rasade, men nu har jag faktiskt börjat grejja lite igen! Har lite smått å gott på gång när det gäller själva motorn, å håller på att göra om lite smågrejjer på bilen, bl.a ny kylare/fläkt å så håller jag på att flytta fram soppasystemet i motorrummet istället för att ha tank/pumpar där bak. Dels så har jag inte några ledningar som passerar inärheten av svänghjulet då, och så spar jag uppskattningsvis kanske 15kg på modifieringen.
Ny tank på G! Jimpa bockade till den då jag har lite dålig tillgång till maskiner att bocka grövre än 1.5mm plåt med, tanken är byggd i 2.5mm alu. Svetsningen står jag för
Lite tillsnitzad botten
Såhär ser det ut när den sitter på plats
Här får bränsletrycksregulatorn sitta nu har jag tänkt
Såhär blir det vid insuget då, mer lättskruvat med soppaslangarna, förut var det under insuget, de va lite jobbigt. Saknas lite An-delar, men de e på väg hem från ppf så småningom
Nya kylaren. En griffin 19x24", är väl tänkt till en cheva från början. Å en riktigt grym 2stegs fläkt. Upplevde att tempen drog iväg lite i somras med gamla bmwkylaren
Ny soppapump har jag skaffat oxå! Fick tag på en Weldon 2025a, enligt flödeschemat ska den nog va på gränsen, men jag undrar om det inte är i undre kant, för det påstås ha bromsats över 1100hk ur en volvofemma med denna pumpen nere i göteborg. Skönt att slippa ha två pumpar
Ur en annan vinkel. Saknas en 45gr böjj här oxå
Nytt brutalstort soppafilter, kommer från samma volvo som pumpen
Å sen så har mina vevstakar fån Verdi dykt upp! Tog en extra utifall att de händer något med ett lager igen.. Riktigt grymma stakar!
Ny så väntar jag på mina nya kolvar, är på gång från staterna. Sen när dom dykt upp måste jag på allvar ta tag i motorn. Funderar bl.a annat på att fodra om ett block istället för att klämma en massa alustavar å grejjer runt standardfodrena, då finns det marginal till en del volymökning i framtiden oxå, upp mot 84-85mm borr men vi ska se hur de blir med den saken, har varit i kontakt med några olika firmor, å de handlar ju om en del pengar i så fall.
Men nu e jag på gång igen iaf!
Holmström Motorsport
Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot
Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Weldon 2025 lär inte klara av dina behov.
5st 1680 cc spridare på 4 bar grundtryck behöver 540 liter i timmen, och så mycket flödar inte den vid 6-7 bar. Kanske gör det med en voltbooster.
Skulle jag vara dig så provflöda den igenom ditt system, klarar den 9 liter på 1 minut vid 7 bar så behåll den eller satsa på en 2035 kanske?
5st 1680 cc spridare på 4 bar grundtryck behöver 540 liter i timmen, och så mycket flödar inte den vid 6-7 bar. Kanske gör det med en voltbooster.
Skulle jag vara dig så provflöda den igenom ditt system, klarar den 9 liter på 1 minut vid 7 bar så behåll den eller satsa på en 2035 kanske?
- vectramicke
- Posts: 524
- Joined: 30 Aug 2006, 14:40
- Location: Åland
Jag ska nog ta uch provflöda den jo så jag säkert vet att den räcker, om man gämför flödeschemat mot en Aeromotive Elemenator så är den just å just lite vassare..
Var/är lite skeptisk till den själv innan jag köpte den, men det hävdas att det bromsats 1140hk ur en volvofemma med denna pumpen.. 3.26bars ladd med en 76mm switserturbo. Den motor som Leif byggde till sin 850..
Då på 4.5bars grundtryck på spridarna, så ca 113Psi på full mutter i soppatryck då... Så långt sträcker sig inte flödeschemat på hemsidan..
Men jag kan hålla med om att det låter smått otroligt.
Men som sagt, jag ska ta och provflöda den, så om den klarar 9l på en minut vid 7bar så kommer den räcka till?
De sku fan va en 2345a, då e man säker.
Var/är lite skeptisk till den själv innan jag köpte den, men det hävdas att det bromsats 1140hk ur en volvofemma med denna pumpen.. 3.26bars ladd med en 76mm switserturbo. Den motor som Leif byggde till sin 850..
Då på 4.5bars grundtryck på spridarna, så ca 113Psi på full mutter i soppatryck då... Så långt sträcker sig inte flödeschemat på hemsidan..
Men jag kan hålla med om att det låter smått otroligt.
Men som sagt, jag ska ta och provflöda den, så om den klarar 9l på en minut vid 7bar så kommer den räcka till?
De sku fan va en 2345a, då e man säker.
Holmström Motorsport
Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot
Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot