Page 18 of 34
Posted: 18 May 2010, 12:36
by Highburg
Har fått tag på en start nu så idag blir det att pröva igen..
Håller på att fixa nu så att den inte ska dra nå skyvluft
Får se ikväll om det är mungiporna upp eller ner
Ska fixa gasvire till nya insuget också
Posted: 18 May 2010, 21:56
by Highburg
Nu är den startad och verkar funka fint än så länge
Var lite strul att få det tätt mellan insug o topp men det orda sig tillsut,,
Holm har varit med idag och det tackar man för
Sitter holms färdiga mapp i min så den gick väldigt fint..
Vi har ju nästan lika setup fast han har lite större spridare så vi tänkte ställa upp mitt soppa tryck så ska det nog inte vara nå problem att testa lite
Blir att skruva lite mer imorn och sedan en prov sväng
Så ja tycker det har gått ganska bra idag..får se om det blir PPF på fredag
Posted: 19 May 2010, 21:01
by c_lund
ja vi får hoppas det blir ppf på fredag,man är ju nyfiken,
skönt att starten funkade
Posted: 19 May 2010, 21:14
by johankihl
Highburg wrote:Nu är den startad och verkar funka fint än så länge
Var lite strul att få det tätt mellan insug o topp men det orda sig tillsut,,
Holm har varit med idag och det tackar man för
Sitter holms färdiga mapp i min så den gick väldigt fint..
Vi har ju nästan lika setup fast han har lite större spridare så vi tänkte ställa upp mitt soppa tryck så ska det nog inte vara nå problem att testa lite
Blir att skruva lite mer imorn och sedan en prov sväng
Så ja tycker det har gått ganska bra idag..får se om det blir PPF på fredag
Du kan ju bara justera upp "main" värdet i Vi-pec tills den går likvärdigt som Holms maskin på några lastlägen, du behöver inte stressa bränslesystemet med högre bränsletryck.
Posted: 20 May 2010, 18:10
by Holm
Nervös inför imorgon?
Den gick ju fint igår när vi var ute och snöt...
Posted: 20 May 2010, 20:03
by Highburg
haha ja det börja kännas
Ja det gjorde den gick ju helt okej på ca 0.7 bar i ladd..
Imorn gäller det..
Lite bilder då
Holm då som stått för vipec montering kan snart göra det utan el chema
Insuget när det blev klart
Interiör dock ena mätaren liggandes på sidan
Lite bilder då på bilen när den blev tvättad
Bild på 2,8 maskinen blev fullt
Dock jävligt synd att min gamla ventilkåpa gick åt helvete..Men denna kommer också motivlackas
Har fan inte hunnit polera tryckrör insug turbo mm men det får bli lite senare är lite besviken att det inta hans med för ja tycker det ser förjävligt ut nu..men men..
Lastad o klar PPF here we come
Posted: 20 May 2010, 20:42
by TreLingon
Lycka till Thomas
Posted: 20 May 2010, 20:49
by Ronnie AVR
Hoppas det går bra nu
Posted: 20 May 2010, 21:13
by johankihl
Du lär fan ha ett lycka till om någon på det här forumet. Hoppas att allt funkar och att den håller i all evighet!
Posted: 20 May 2010, 21:21
by Highburg
Tack för det
Posted: 20 May 2010, 21:33
by nicke.t
kanske missat? men va hände me ventilkåpan? å lycka till nu efter allt strul tidigare.
Posted: 21 May 2010, 05:12
by Highburg
Tack nicke ´vi var tvungna att svetsa i den för att göra nytt utag för vevhusvent gick inte så bra vart bara kattskit så det blev att skaffa en ny och sätta i en 1/2 nippel på gaveln istället..
Ja då var det dags och det börjas kännas i magen..
Vilken härlig känsla att äntligen få komma upp och bromsa..
Men man hoppas ju att det ska gå bra nu och inte massa strul..
Nu far vi snart..
Posted: 21 May 2010, 07:34
by moonzhine
Lycka till!
Posted: 21 May 2010, 08:33
by ZAK
Lycka till!
Hoppas på fina siffror!
Posted: 21 May 2010, 08:37
by Snekast
Vill ha update ASAP när du känner dig nöjd
Lycka till nu!
Posted: 21 May 2010, 09:16
by micke999
fan vad feta fälgarna är hehe riktigt snygg bil!
lycka till nu
Posted: 21 May 2010, 09:25
by Bmwandreas
Klart. 497 whp vid 1.5 bar