Page 18 of 26
Posted: 11 Aug 2009, 21:10
by Bäckis
Komplett klump. 3.6X eller högre funkar. Bara det är broms och provkört fungerande skick utan lagerljud osv.
Posted: 12 Aug 2009, 13:14
by netsraK38
Hvor lange runners bruker du inne i selve innsugsboxen?
Posted: 12 Aug 2009, 13:40
by Bäckis
Tratt direkt på gaveln.
Posted: 12 Aug 2009, 21:08
by robbz
härligt!
-kör du 3:73 och tko600?
/mvh
Posted: 12 Aug 2009, 21:28
by Bäckis
2,91 och 535 låda. 90km/h på 1600rpm på femman, alltså 360 blås vid 7400rpm
Posted: 12 Aug 2009, 21:29
by birro
Testa
Posted: 13 Aug 2009, 18:18
by Bäckis
Nu sitter Tyskens M5 diff på plats med 3.91 utväxling.
Hjälp vid demontering av gamla samt montering av nya ingick visst i priset, tack som fan Tysken
Fick inte ur nivåpluggen och orkade inte mer idag men imorgon blir det provkörning.
Posted: 13 Aug 2009, 19:09
by M3JONAS
Hur blev det med jämförandet av effektkurvor med gamla vs nya maskinen?
Posted: 13 Aug 2009, 19:34
by Bmwandreas
Har jämfört och det skiljde 700 rpm i spool mellan GT4088 och SC62, Och bättre blir det om man ställer in kammarna rätt.
Posted: 13 Aug 2009, 20:11
by Bäckis
Alltså till 62:ans fördel.
Man blir nästan chockad när man jämför motorn med och utan stroker vev samt 8,0:1 och 9,0:1 i komp. Dessa mods gjorde jag samtidigt på gamla motorn och tillsammans gav de 200hk mer på hjulen vid 4000rpm.
Posted: 13 Aug 2009, 20:21
by M3JONAS
det är rätt stor skillnad! Vid vilket varv börjar det mata på nu?
Posted: 13 Aug 2009, 20:52
by Tysken
Bäckis wrote:Nu sitter Tyskens M5 diff på plats med 3.91 utväxling.
Hjälp vid demontering av gamla samt montering av nya ingick visst i priset, tack som fan Tysken
Fick inte ur nivåpluggen och orkade inte mer idag men imorgon blir det provkörning.
Vassego!
Posted: 13 Aug 2009, 21:05
by Bäckis
Tror det är fullt vid ca 4000 någonstans. Stroker nu så jävlar!
Posted: 13 Aug 2009, 21:15
by M3JONAS
Bäckis wrote:Tror det är fullt vid ca 4000 någonstans. Stroker nu så jävlar!
Haha, låter bra det! Skönt med lite register i maskinen å slippa ketchupen
Posted: 14 Aug 2009, 08:01
by Ola t
Hur mkt mer volym blir det med den veven?
Posted: 14 Aug 2009, 08:16
by Bäckis
Bara 100cc, det är det som är så sjukt.
Har provkört med nya utväxlingen och nu spinner den snällt trean ut. Kul!
Posted: 14 Aug 2009, 09:53
by M3JONAS
Ola t wrote:Hur mkt mer volym blir det med den veven?
3mm slagskillnad... Vad väntar du på Ola?